וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאי מרחובות נרצח; נבדקת האפשרות שהרקע לאומני

דוד בר קפרא, בן 70, נמצא כשעל גופו סימני חבלה קשים, וכעבור שעות אחדות מת מפצעיו. המשטרה מחפשת אחרי החשודים במעשה, שב"חים מהשטחים, שעבדו בשדות באזור. כיוון נוסף שנבדק: סכסוך על רקע עסקי. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

דוד בר קפרא, תושב רחובות בן 70, הוכה היום (רביעי) למוות בשטח חקלאי בין מושב פדיה לכרמי יוסף שבשפלה. מהמשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי הוא ככל הנראה הותקף ממניע לאומני על ידי שב"חים שעבדו במקום. בתחילה הוא נפצע באורח קשה מאוד, וצוות מד"א פינה אותו לאחר פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהוא סובל מחבלת ראש. כעבור כמה שעות מת בר קפרא מפצעיו בבית החולים.

בן משפחתו של בר קפרא אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי האצבע המאשימה שלהם מופנית כלפי השבחי"ם הפלסטינים שעבדו בכרמים באזור. "כל כיוון חקירה אחר הוא בעינינו מיותר", אמר.

כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות נרחבות בשטחים הפתוחים של מושב פדיה, בניסיון לאתר את תוקפיו של החקלאי. פרט לכיוון הלאומני, נבדקת האפשרות שהתקיפה אירעה על רקע מריבה עסקית שפרצה בין פועלים מהשטחים לבין החקלאי.

חוקרי ימ"ר מרכז, שמנהלים את החקירה יחד עם השב"כ, סבורים כי האיש הוכה למוות בעזרת כלי קהה, וככל הנראה היה יותר מתוקף אחד בתקרית, שבמהלכה הגיע לטפל בכרם הענבים שלו במושב. "הוא נמצא כשהוא במצב קשה מאוד ועם חבלות בכל חלקי גופו", אמר גורם במשטרה.

עוד בוואלה!NEWS
נתנאל טבע למוות במהלך טיול שנתי: "אנחנו מרוסקים"
רצח האישה בגליל: בנה החייל ובעלה קצין המשטרה חשודים

דוד בר קפרא. יותם רונן
בר קפרא/יותם רונן

בר קפרא נמצא על ידי עובדים אחרים, כשהוא מוטל בשטח החקלאי וכשעל גופו סימני חבלה קשים. בשל מצבו הרפואי הקשה בעת אשפוזו, לא הצליחו חוקרי מרחב השפלה לגבות ממנו עדות. "מי שחושב שיכול לחלל שם שמים ואת שם ישראל בארץ ישראל ולרצוח יהודים, ידע שלא כך הדבר", אמר אחרי היוודע מות החקלאי השר אורי אריאל מהבית היהודי. "נגמר הסיפור שאפשר להרוג בנו ולרצוח בנו ואנחנו נמשיך כאילו לא קרה דבר".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן התייחס לאירוע ואמר: "אני שולח תנחומים לעובד המסור ולבני משפחתו על האסון הכבד שפקד אותם. אם אכן מדובר בתקיפה של שוהים בלתי חוקיים, הדבר חמור מאוד ואני סמוך ובטוח שהמשטרה וכוחות הביטחון ידעו לאתר את הרוצחים ולהביאם לדין".

דניאל בר קפרא, בנו של דוד, שמשמש דובר המשרד לשירותי דת, מסר: "אנו ממתינים למידע מהמשטרה ובטוחים שהיא תעשה את עבודתה נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully