וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית החודש - רקטה התפוצצה בעוטף עזה: "אנחנו בני ערובה"

הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון, ולא דווח על נפגעים או על נזק: "לא לאפשר לחמאס להכתיב סדר יום". צה"ל תקף בתגובה משגרי רקטות בצפון רצועת עזה. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה אמש (שלישי) בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בשיגור בודד, אולם הנושא נמצא בבדיקה. בעקבות זיהוי הירי הופעלה התרעת "צבע אדום" ביישובים יד מרדכי, זיקים, נתיב העשרה וכרמיה. מדובר בירי רקטות הרביעי בחודש האחרון מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה לירי תקף חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה. מדובר במשגר שממנו בוצע הירי לעבר שטח מדינת ישראל. דובר צה"ל מסר: "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, הגיב על הירי ואמר: "אשר יגורנו הנה זה בא. כשם שאנו עושים כל מאמץ למנוע את המשט הפיראטי לעזה, כך אנו חייבים למנוע כל ירי לעבר ישובנו". לדבריו, לא מעניין אותו איזו קבוצה אחראית לירי, "החמאס הוא האחראי ואל לנו לתת לו לנהל את סדר היום שלנו".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה
"מסמכי סעודיה": "איראן העבירה צנטריפוגות מתקדמות לסודאן"
הוריו של בעל המוגבלות שאולץ לרקוד ברחוב: "זה גרם לו אושר"

סריקות אחרי הרקטה שהתפוצצה בחוף אשקלון, 23 ביוני 2015. שי מכלוף
סריקות אחרי מוקד הנפילה/שי מכלוף

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, התייחס גם הוא לירי, ולמועדו, הסמוך לחופשת הקיץ. "תלמידי התיכונים רק יצאו לחופשת הקיץ, חבריהם, תלמידי בתי הספר היסודי, מצפים לחופשה שתחל בקרוב, ובערב מסיבות הסיום שוב המציאות מכה בפנינו והאעזקות וירי הטילים חוזרים לפקוד את ישובי עוטף עזה והדרום, וזאת בסמוך לפרסום דוח האו''ם המעניק לגיטימציה להמשך הטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל ומתיר את דמם", אמר. "עקב הירי המתמשך בשבועות האחרונים על מדינת ישראל לשקול תגובה הולמת מסוג אחר שתיצור הרתעה אמיתית ואולי כך לשים קץ למציאות הבלתי אפשרית, של תושבי מדינה ריבונית החיים כבני ערובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארה"ב מתנגדת לדיון בדוח האו"ם על "צוק איתן" במועצת הביטחון

בתוך כך, דובר משרד החוץ האמריקני, ג'ון קירבי, התייחס אמש לדוח של הוועדה הבינלאומית של האו"ם לחקר מבצע "צוק איתן" וציין כי משרד החוץ קיבל את הדוח אתמול ובוחן אותו. קירבי הדגיש כי "אנו מערערים על המנגנון שהכין את הדוח. אנו בהחלט נקרא אותו, כפי שאנו קוראים את כל דוחות האו"ם, אך אנו מערערים על היסודות שעליהן מתבסס הדוח ואנו לא חושבים כי יש צורך בעיסוק נוסף של מועצת הביטחון בנושא זה". כאשר נשאל קירבי אם הוא דוחה את האפשרות של שימוש בדוח גם במסגרת פנייה לבית הדין הבינלאומי הפלילי, חזר קירבי ואמר כי ארצות הברית לא תומכת בעיסוק נוסף של האו"ם בנושא.

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
ככל הנראה מדובר בשיגור בודד/רויטרס

הירי האחרון לעבר ישראל היה לפני כשבועיים, כשרקטה שנורתה משטח רצועת עזה התפוצצה אף היא בשטח פתוח בחוף אשקלון. ארגון סלפי בשם "תומכי המדינה האיסלאמית בבית אל-מקדס" קיבל אחריות לירי. שעה קלה מאוחר יותר תקף חיל האוויר תשתיות טרור בצפון רצועת עזה. יומיים לפני כן התפוצצו שתי רקטות גם במועצת שדות נגב.

ככל הנראה קבוצות סלפיות ג'יהאדיסטיות הנמצאות בעימות מול חמאס, הן שאחראיות לירי שבוצע לאחרונה מהרצועה. חמאס מצדו עושה לא מעט כדי למנוע את הירי, אך אין זה סוד שהארגון, ששולט אמנם פוליטית בעזה ביד רמה, אינו מצליח לעצור את הטפטוף של הרקטות ב-100%. הקבוצות הג'יהאדיסטיות מצדן, שרבים מאנשיהן היו בעבר חברים בזרוע הצבאית של חמאס, מבהירות שוב ושוב כי אין בכוונתן לכבד את הפסקת האש מול ישראל ולהמשיך לירות ככל שניתן. זאת בעיקר כדי להעניש את חמאס על שעצר עשרות מאנשיהם.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully