וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרב פיפיות: הדרוזים רצו לעזור לאחיהם, אך "ירו להם ברגליים"

24.6.2015 / 0:58

הדרוזים ממג'דל שמס שרצחו את מי שחשבו כאיש אופוזיציה סורית אולי קיוו שזו תהיה אזהרה למורדים מעבר לגבול, אבל בפועל חרצו את דין הדרוזים בחאדר. אלה כעת עלולים לספוג נקמה כואבת. וגם: אולי הגיע הזמן שישראל תגלה במי היא מטפלת?

צילום: מאיר וקנין, דוברות בית החולים רמב"ם; עריכה: גדי וינסטוק

האזרחים שעשו אתמול (שני) את הלינץ' באיש האופוזיציה הסורית, ירו ברגלי "אחיהם" הדרוזים בסוריה, תרתי משמע. לא רק שהרוצחים במג'דל שמס פגעו קשות בתדמיתה של העדה הדרוזית ובהזדהות של יהודים בישראל עם גורלם של הדרוזים בסוריה - מבצעי הלינץ' למעשה דחפו במעשה האכזרי שלהם את הסונים הקיצוניים בסוריה לנקום את דם "אחיהם".

הדרוזים ברחבי המדינה, וברמת הגולן בפרט, שמנסים בימים האחרונים לגרום לישראל לפעול כדי לחלץ את הדרוזים מעבר לגבול מפני אסון וממעשי נקמה של דאעש וג'בהת א-נוסרה, הם אלה שבעצם מעודדים את אותם ארגונים סונים לצאת למסעות רצח משלהם. ומכאן, שהקורבן ברמת הגולן, לא היה רק איש אופוזיציה סוני, אלא גם הדרוזים תושבי הכפר חאדר שבצד הסורי של רמת הגולן, שנמצאים כעת בסכנה כפולה נוכח המתקפה של האופוזיציה הסורית עליהם. אלה עלולים לחוות על בשרם את מחיר הלינץ'.


לקריאה נוספת:
גורם ביטחוני: פינוי הפצועים הסורים יימשך, תוצמד אבטחה
מחאת הדרוזים מקרבת את ישראל יותר מתמיד ללחימה בסוריה
"המודיעין הסורי הסית את הדרוזים": האם צה"ל נערך כראוי?

כינוס חירום של הדרוזים, קבר יתרו, 23 ביוני 2015. ערן גילווארג
כינוס חירום של בכירי העדה הדרוזית בעקבות הלינץ' במג'דל שמס בקבר יתרו, אתמול/ערן גילווארג

התגובה של המשטר הסורי בוודאי לא תסייע כאן. בפרסומים רשמיים מטעם תומכיו של בשאר אסד שיבחו תומכי הנשיא את הלינץ' אתמול ותיארו אותו כמעשה גבורה. נראה שהשלטונות הסורים עובדים שעות נוספות כדי לייצר תגובה אלימה מצד הדרוזים בישראל וברמת הגולן מצד אחד, ושל האופוזיציה הסונית הקיצונית בסוריה מצד שני, נגד הדרוזים עצמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה שצריך לדעת על הדרוזים מהכפר חאדר

אולם לא רק למשטר הסורי יש אחריות ללינץ' אתמול. גם לגורמים שונים בעדה הדרוזית בישראל יש חלק בהפצת ידיעות כוזבות הנוגעות למתרחש בצד השני של הגבול וליצירת תחושה של קטסטרופה הפוקדת את בני העדה בסוריה. נכון, לדרוזים שם וכאן יש לא מעט סיבות לדאגה, בעיקר בעקבות הטבח שביצעו אנשי ג'בהת א-נוסרה בכפר קטן במחוז אדלב בצפון המדינה. ועדיין, הדרוזים ב"הר הדרוזים" (בדרום סוריה) אינם תחת מתקפה ו/או סכנת כליה מידית.

תושבי חאדר וקברניטיו החליטו להישאר נאמנים למשטרו של בשאר אסד מבחירה חופשית

הכפר חאדר, שזוכה ללא מעט כותרות בימים האחרונים, מחשש של התנפלות של אנשי ג'בהת א-נוסרה (המזוהים עם אל-קאעדה) עליו, רחוק מלהיות חלק מאותה ברית דמים בין היהודים והדרוזים בישראל. תושבי חאדר וקברניטיו החליטו להישאר נאמנים למשטרו של בשאר אסד מבחירה חופשית. הכפר הפך למעוז של תומכי בשאר ואירח יותר מפעם את בכירי חיזבאללה שפעלו באזור. משם למעשה יצאו לא מעט התקפות נגד כוחות צה"ל בשנה וחצי האחרונות.

ועוד מילה אחת על הדיסאינפורמציה. מבצעי הלינץ' תקפו אמבולנס לאחר שחשדו כי הוא מעביר פצועים מארגון ג'בהת א-נוסרה לטיפול בישראל. כבר יותר משנתיים שישראל מטפלת בפצועים הסורים. בכל פעם נפוצות ידיעות בדבר זהותם ואודות שיתוף הפעולה בין ישראל והאופוזיציה הסורית. ישראל העדיפה לשמור על ערפל קרב ואי-בהירות באשר ליחסים עם האופוזיציה ברמת הגולן הסורית מתוך הנחה שאם ייחשפו הפרטים, אנשי האופוזיציה הסורית ייפגעו ושיתוף הפעולה יינזק. אלא שבחודשים האחרונים פורסמו אינספור ידיעות אודות הקשר הרגיש. ייתכן שהגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תבהיר את הדברים ותסביר מי הם אותם פצועים ואיך הם מועברים לטיפול בישראל.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

(עדכון ראשון: 22:55)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלינץ' בפצועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully