וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת הסרדינים" מחריפה: כל בתי הספר בארץ יושבתו ביום ראשון

פורום ועדי ההורים היישוביים ישבית את כל בתי הספר היסודיים בארץ במחאה על רמת הצפיפות במוסדות החינוך ובעקבות הפסקת המו"מ עם משרד החינוך. משרד החינוך: "הלימודים יתקיימו כסדרם"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(ההפגנה מול משכן הכנסת בשני)

פורום ועדי ההורים היישוביים הכריז היום (שלישי) על השבתה מלאה של הלימודים ביום ראשון הקרוב בכל בתי הספר היסודיים בארץ במחאה על רמת הצפיפות במוסדות החינוך. ביישובים מסוימים השביתה אף צפויה להימשך עד לסיום שנת הלימודים.

ההודעה על ההשבתה מגיעה ימים ספורים לאחר שהשיח בין משרד החינוך לבין הפורום הופסק. "פורום ועדי ההורים היישוביים מביע את הסתייגותו המוחלטת מהתנהלות משרד החינוך, בימים האחרונים, בהם בחר לנוחיותו להפסיק להידבר עם הגוף הגדול בארץ המייצג את ההורים מ-120 רשויות", נמסר.

עם זאת, משרד החינוך הפיץ הודעה כמה שעות לאחר הכרזתו של פורום ועדי ההורים הארצי, ומסר בה כי הלימודים יתקיימו כסדרם ביום ראשון. "הורים מתבקשים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ולא להיכנע ללחצים", נמסר בהודעתם. "משרד החינוך מקיים בימים אלה הידברות שותפת עם ארגון ההורים הארצי".

בתגובה לכך, מסר הפורום כי "משרד החינוך ממשיך בהתנהלותו המנותקת מהצורך האמיתי שעולה מכל רחבי הארץ של הקטנת מספר הילדים בכיתה". כמו כן, נמסר כי חברי הפורום תמהים על תגובתו של המשרד לגבי מציאת פתרונות, "כאשר בפועל במהלך החודש האחרון משרד החינוך העביר בדיוק הנחיות הפוכות שכוללות איחוד כיתות ופתיחת כיתות א' עם 40 תלמידים".

"פורום ועדי ההורים היישוביים הינו הגוף היחיד שמייצג כמעט את כל תלמידי והורי ישראל והוא היחיד המחויב בייצוגם. טוב יעשה משרד החינוך אם במקום להוציא הודעות לגופו של ארגון, יוציא הודעות לגופו של עניין ויקרא מידית לנציגי הפורום לקחת חלק בגיבוש פתרון מידי ונכון למציאות העגומה. פורום ועדי ההורים משוכנע כי הורי ישראל יודעים בדיוק מי מייצג אותם ומחויב לילדים".

עוד על מחאת הסרדינים:
"מחאת הסרדינים" הגיעה לכנסת: עשרות הורים וילדים הפגינו
"מחאת הסרדינים" התחדשה: "זה ילדים, אי אפשר לעשות להם את זה"
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"

הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015. צילום מסך, עומר מירון
"עכשיו אנו פונים לכנסת, זה בידיים שלהם". ההפגנה מול משכן הכנסת, בשני/עומר מירון, צילום מסך

בהודעת הפורום הראשונית על ההשבתה בשבוע הבא, נכתב כי "אם יימצא פתרון ראוי ומקובל, בו יינתן ביטוי לתקן החדש של 32 תלמידים בכיתה, שנת הלימודים תשע"ו תיפתח כסדרה בכל בתי הספר בארץ". עוד נמסר: "הפורום מצהיר כי כמו בעבר גם עתה ייענה בחיוב ובאופן מידי לכל קריאה של השר לחזור לשולחן הדיונים".

הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015. צילום מסך, עומר מירון
מחכים לפתרונות. ההפגנה מול משכן הכנסת, בשני/עומר מירון, צילום מסך

בתחילת השבוע חידש הפורום את המחאה עם שביתות אזהרה בנות שעתיים בתל אביב, גבעתיים ורמת גן וירושלים. היום הושבתו הלימודים למשך שעתיים בבאר שבע, מחר בנתניה ובחמישי בפתח תקווה.

אתמול הפגינו עשרות הורים וילדים תושבי ירושלים מול משכן הכנסת בבירה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "40 = נכשל", בהתייחסם לכיתות שבהן לומדים 40 תלמידים, וצעקו קריאות, ובהן "העם דורש חינוך איכותי", ו"32 זה לא בשמים".

תלמידים מפגנים מחוץ לבית ספר "נופי ים" רמת אביב, יוני 2015. מיקי רביב, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הסרדינים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מיקי רביב

יו"ר ועד ההורים בירושלים וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, השתתף בהפגנה ואמר כי אינם רוצים שחברי הכנסת יצאו לפגרה לפני שהם עושים כל שהם יכולים כדי שכבר מהשנה הבאה לא ייפתחו הלימודים כשבכיתות יותר מ-32 ילדים. "עכשיו אנו פונים לכנסת, זה בידיים שלהם", אמר כהן. "אנו מבינים שממשרד החינוך לא קיבלנו בשורה. אנו פונים לממשלה ולכנסת: הפעילו את כל הכלים שיש לכם. אלה הילדים שלכם, אלה הילדים שלנו, שבשנה הבאה לא יידחסו 40 תלמידים בכיתה".

זאב גולדבלט יו"ר ועד ההורים בגבעתיים ומרכז פורום ועדי ההורים היישוביים, אמר ביום חמישי כי פורום ועדי ההורים החליט שאם המצב לא ישתנה בצורה דרמטית - "שנת הלימודים הקרובה לא תפתח כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully