וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מועצת יש"ע יפונה? אושר פינוי 17 בתים בגוש עציון

23.6.2015 / 0:10

בג"ץ הוציא צו על תנאי לפינוי הבתים במאחז הבלתי-חוקי דרך האבות. לפי הצו, למדינה שלושה חודשים להגיש מסמך שבו תפרט מדוע לא לפנות את המבנים. בין דרי הבתים שעל סלע המחלוקת: מנכ"ל תנועת "אמנה" זאב (זמביש) חבר

זאב חבר (זמביש) מראשי המתנחלים וחברו של שרון בטקס האשכבה ברחבת הכנסת. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
זאב חבר, מנכ"ל תנועת "אמנה"/נועם מושקוביץ

בית המשפט העליון בהרכב שכולל את הנשיאה מרים נאור הוציא אתמול (שני) צו על תנאי לפינוי 17 בתים במאחז הבלתי חוקי דרך האבות שבגוש עציון. בין הבתים המיועדים להריסה ככל הנראה גם ביתו של מנכ"ל "אמנה", תנועת ההתיישבות של המתנחלים, זאב (זמביש) חבר.

הסאגה המשפטית בעניין הבנייה הבלתי-חוקית במאחז החלה בבג"ץ כבר בשנת 2002. בשנה שעברה אושר כי 17 מבנים ממוקמים בחלקם על אדמות פלסטיניות פרטיות. לאחרונה, הציעה המדינה בעקבות הצעה של המועצה האזורית גוש עציון, לבצע חילופי שטחים. המשמעות היא שבמקום לפנות את המבנים המדוברים יתנו לבעלי הקרקע שטח אחר במקומו וישאירו את המבנים על תילם. בג"ץ דחה את ההצעה בטענה כי בגדה אסור להפקיע אדמות לצרכים פרטיים.

"אנחנו מתקשים להבין מדוע בית המשפט סירב לקבל את ההצעה הכל כך הגיונית ופשוטה לאיחוד וחלוקה של השטח הנידון", אמר דודי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון. "מדובר בשטח צר, ארוך וזעום בגודלו ואין כל סיבה הגיונית שלא לקבל את ההצעה ולפעול בהתאם למנגנון המשפטי המקובל בכל הארץ".

עוד בוואלה!NEWS:
"כיסאות עפו באוויר": אלימות ומעצרים בהפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב
דוח האו"ם: "המנהרות שימשו נגד מטרות צבאיות לגיטימיות"
דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז

התנחלות תקוע בצפון מדבר יהודה המשתייכת למועצה אזורית גוש עציון., אפריל 2012. עומר מירון
גוש עציון/עומר מירון

תנועת "שלום עכשיו" היא שעתרה לבג"ץ בדרישה לפינוי הבתים. בתגובה לעתירה, טענו במועצה האזורית גוש עציון כי מדובר ב"עתירה קנטרנית" כיוון שלדבריהם, מדובר בחריגות חלקיות לקרקע פרטית. נוסף על כך, בגוש עציון טענו כי העותרים לא צירפו את רשימת בעלי הבתים שהם נשוא העתירה.

הבוקר הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי המורה למדינה להשיב תוך שלושה חודשים מדוע לא לפנות את המבנים הללו. כמו כן, ניתנו 15 ימים לנתבעים להביא לראייה את רשימת בעלי הבתים המדוברים במקום. באחד המבנים המדוברים בעתירה מתגורר ככל הנראה זמביש, שעבר למקום מקריית ארבע לפני כמה שנים.

"אנו סמוכים ובטוחים שהרוח החדשה שמביאה איתה השרה איילת שקד למשרד המשפטים ולמערכת המשפט, תביא לכך שתשובת המדינה בעוד שלושה חודשים תיתן מענה, ובית המשפט יחזור בו מהדרישה להריסת המבנים", אמר פרל והוסיף: "הגיע הזמן ששר הביטחון יתגייס להגנת המתיישבים בדרכים המשפטיות המקובלות בכל הארץ ולא יתכופף ויירתע מכל בדל של טענה שמעלה פקיד זה או אחר נגד המתיישבים".

מתנועת שלום עכשיו נמסר בתגובה: "הממשלה מנסה להכשיר מאחז בלתי חוקי למרות שנבנה על אדמות פרטיות. שוב המגן האחרון של זכויות האדם הוא בג"ץ שנאלץ לאלץ את המדינה לבצע את חובתה הבסיסית".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:22)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully