וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי לשעבר על "משט החירות" לעזה: "לא מסכנים את ישראל"

שירה גינוסר

22.6.2015 / 0:11

פעיל השמאל הרדיקלי דרור פיילר סיפר לוואלה!NEWS כי זהו המשט הרביעי שבו הוא משתתף. "אני מקווה שהפעם נצליח", אמר. לדבריו, "אנחנו לא נגד האינטרסים של ישראל. המצור על עזה לא אפקטיבי"

משט לרצועת עזה, נובמבר 2011. AP
"אנחנו נהיה לפחות שלוש ספינות ועליהן כ-60 אנשים". משט לרצועת עזה בשנת 2011/AP

דרור פיילר, פעיל השמאל הקיצוני שנמצא על "משט החירות" שעושה דרכו לרצועת עזה, הבהיר אמש (ראשון) כי משתתפי המשט מתנגדים לאלימות וכי הם לא מהווים סכנה לישראל. זאת על רקע החשש מתקרית דומה לזו שאירעה ב"משט המרמרה" ב-2010. פיילר, שמתגורר בשבדיה, סיפר בשיחה עם וואלה!NEWS כי זהו המשט הרביעי שבו הוא משתתף והוא מקווה "שזאת תהיה הפעם הראשונה שנצליח". הוא הבהיר כי הציוד שעל הספינות משמש לצרכים הומניטריים בלבד.

"אני על המשט כבר עכשיו. יצאנו לפני חודש ועשרה ימים משבדיה ועכשיו אנחנו באזור יוון", סיפר. "אנחנו מקווים להגיע בסוף החודש לעזה, לקראת 29 ביוני". לדבריו, "בפעם הראשונה, יש כאן אנשים מ-20 מדינות שונות – מאירופה, מדרום אפריקה ומאוסטרליה. אנחנו נהיה לפחות שלוש ספינות, ועליהן כ-60 אנשים".

פיילר הביע תקווה ש"ממשלת ישראל תבין שאנחנו לא פועלים נגד האינטרסים שלה – המצור על עזה הוא לא אפקטיבי ולא קונסטרוקטיבי". לדבריו, "ברור שאין לנו שום דבר שהוא מסוכן לישראל. אני רוצה לבקש שיתנו לי להיכנס למדינת ישראל. עד עכשיו אין לי אישור כניסה – אני רוצה לראות את אימא שלי שכבר עברה את גיל 90, לפני שהיא תמות. זה לא הוגן שמענישים גם אותה. זה חמור מאוד".

עוד בוואלה!NEWS:
פביוס: "הבנתי מנתניהו שיש מגעים עקיפים עם חמאס"
ג'ודי ניר מוזס שלום צייצה הערה גזענית נגד אובמה - והתנצלה
חברה קדישא תפצה ב-75 אלף שקל משפחה שגופת יקירה הוחלפה

פעיל השמאל הקיצוני דרור פיילר. ויקיפדיה, צילום מסך
"מקווה שהעיתונאים ידווחו על מה שקורה באמת ולא את הדיסאינפורמציה שישראל מפיצה אחר כך". דרור פיילר/צילום מסך, ויקיפדיה

פעיל השמאל התייחס גם להשתתפותו הצפויה במשט של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), ששלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש שלא למנוע את הגעת הספינות. "ח"כ גטאס עדיין לא על האונייה אתנו. הוא יצטרף אלינו באמצעות ספינה אחרת", הסביר פיילר. "בנוסף לכך יש חברת כנסת מהפרלמנט האירופי, אנה מירנדה. יש עמנו גם כתבים מאל-ג'זירה. אני מקווה שהעיתונאים ידווחו על מה שקורה באמת ולא את הדיסאינפורמציה שישראל מפיצה אחר כך".

לדבריו, "אני רוצה שיראו מה אנחנו עושים באמת – אנחנו נגד אלימות. יש לנו פה על הספינה 'סדנאות של אי-אלימות', שמלמדות איך לא להחזיר באלימות במקרה שהצבא הישראלי יפעיל נגדנו אלימות. אני מציע שהצבא יעלה על הספינה ויבדוק שאנחנו לא מביאים שום דבר רע לעזה שיפגע בישראל. אנחנו מביאים תרופות, מכונות ללב ומאות כדורי רגל לילדים".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully