וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות מחאת האתיופים: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יערך משחק הגמר הראשון בליגת הכדורסל, נקבל הסברים על עבודות הרכבת הקלה, אזרחי ישראל ממוצא אתיופי ישובו להפגין, נציין 74 שנים למבצע ברברוסה ונחגוג יום הולדת למריל סטריפ

משחק גמר ראשון

קפטן הפועל אילת אפיק ניסים עם קפטן הפועל ירושלים יותם הלפרין. קובי אליהו
יותם הלפרין קפטן הפועל ירושלים ואפיק ניסים קפטן הפועל אילת/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך המשחק הראשון בגמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. הפועל אילת, שהדהימה את מכבי תל אביב בסדרת חצי הגמר, תארח את הפועל ירושלים בניסיון להמשיך את התנופה מהקאמבק האדיר שהדיח את האלופה הנצחית ולהשיג מקדמה משמעותית לקראת משחק הגומלין שישוחק בארנה בירושלים ביום חמישי. ירושלים, שלא שיחקה 11 ימים מאז שהשלימה סוויפ של 0:3 על מכבי ראשון לציון, יודעת שהיא ניצבת בפני הזדמנות היסטורית, שאולי לא תחזור בעשרות השנים הקרובות, לזכות בתואר אליפות ראשון בתולדותיה, ושגם הפסד מינימלי יכול להיות חיובי מבחינתה לפני המשחק המכריע בבירה.

תחילת העבודות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הרכבת הקלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים מסיבת עיתונאים לקראת תחילת עבודות הרכבת הקלה באיזור גוש דן. ב-2 באוגוסט יתחילו עבודות החפירה של התחנות התת קרקעיות של הרכבת ועבודת כריית המנהרות. בתדרוך יוצג הקו האדום, מועדי ושלבי ביצוע העבודות, הסדרי התנועה החדשים ומכלול הפתרונות אשר יוצעו לציבור במטרה להקל על עומסי התנועה הצפויים בזמן העבודות ביניהם – הכשרת מקומות חניה נוספים, מערך שאטלים בתדירות של חמש דקות, נתיבי תחבורה ציבורית לאורך תוואי העבודות, אכיפה על ידי כוח משטרה ייעודי, תגבור אוטובוסים ותדירות הרכבת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התחדשות המחאה

הפגנת בני העדה האתיופית, 3 ביוני 2015. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תתחדש המחאה של בני העדה האתיופית בהפגנה גדולה המתוכננת לשעה 15:00 מול קניון עזריאלי בתל אביב. ההפגנה היא במחאה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה. מארגני ההפגנה אומרים כי הם מצרים על ההחלטה: "אנו כאזרחי מדינת ישראל מרגישים מופקרים לאלימות וגזענות כלפינו בחסות החוק. החלטת היועץ המשפטי היא רק החלטה אחת מיני רבות של רשויות המשפט והצדק כנגד אזרחים יוצאי אתיופיה". המארגנים הוסיפו כי הם מוכנים למערכה למען מימוש זכויותיהם בישראל. הם דורשים, בין היתר, כי היועץ המשפטי לממשלה יחזור בו מהחלטתו, ייסגרו התיקים של כל המעורבים באירועי המחאה ויתועדו חקירות של אזרחים יוצאי אתיופיה.

מבצע ברברוסה

חיילים גרמנים מגרשים אישה סובייטית מביתה, 1941, מבצע ברברוסה. GettyImages
חיילים גרמנים מפנים נשים סוביטיות מבתיהן בעת מבצע ברברוסה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 74 שנים, ב-22 ביוני שנת 1941 החל "מבצע ברברוסה", פלישת הצבא הגרמני לברית המועצות, במגמה להכריע את המלחמה עד החורף. תחילה התקדם הוורמכט במהירות רבה כתוצאה מחוסר מוכנותו של הצבא הסובייטי. למרות שהתכנית הגרמנית היתה לסיים את כיבוש ברית המועצות תוך ארבעה חודשים, הלחימה נמשכה כמעט ארבע שנים וברית המועצות לא הוכנעה. הצלחת הצבא האדום לבלום את התקדמות הצבא הנאצי ואף להדוף אותו לאחור במסגרת קרב מוסקבה הייתה מנקודות המפנה העיקריות במלחמת העולם השנייה.

מזל טוב למריל סטריפ

מריל סטריפ לובשת לנווין. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת השחקנית מריל סטריפ יום הולדת 66, מזל טוב! למרות הצלחתה כשחקנית שהייתה מועמדת לאוסקר 18 פעמים, סטריפ כמעט בחרה שלא לעסוק במקצוע הזה ולאחר התיכון הגישה בקשה להרשם ללימודי משפטים באוניברסיטה. בגלל שנרדמה ולא התעוררה לראיון הקבלה, ראתה בזה כסימן שעליה לא להמשיך בלימודים - מה ששינה את מסלול חייה. בין סרטיה: "קרמר נגד קרמר" (עליו זכתה באוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר), "אהובת הקצין הצרפתי", "סילקווד", "צייד הצבאים", "בחירתה של סופי" (עליו זכתה באוסקר לשחקנית הראשית), "מנהטן", בבימויו של וודי אלן, "זכרונות מאפריקה", "גלויות מהחיים", "נהר הפרא" ו"הגשרים ממחוז מדיסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully