וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל זעם הכתבים הזרים: משרד החוץ הסיר סרטון מלגלג מהרשת

21.6.2015 / 15:18

אחרי שאיגוד התקשורת הזרה גינה בחריפות את סרטון משרד החוץ הלועג לסיקור מבצע "צוק איתן" בעולם, במשרד החליטו לגנוז אותו. "מטרת הסרטון הייתה להמחיש את פשעי חמאס, ומשפורש אחרת הוחלט להסירו"

עריכה: יאיר דניאל

משרד החוץ הסיר היום (ראשון) מהרשת סרטון שפרסם לפני כשבוע, שלועג לכתבים מרחבי העולם שסיקרו את מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר. זאת לאחר שהסרטון, המציג כתב המדווח מעזה באופן מטעה ומוטה לחלוטין, עורר את זעמם של העיתונאים הבינלאומיים המוצבים בישראל. "מטרת הסרטון הייתה להמחיש את פשעי חמאס, ומשפורש אחרת הוחלט להסירו", נמסר ממשרד החוץ.

מדובר בסרטון אנימציה באורך 50 שניות, שבו נראה, בין היתר, כתב הנכנס לרשת המנהרות של חמאס בעזה, ומתאר אותה כ"רכבת התחתית הראשונה של עזה", שמטרתה לשפר את כלכלת הרצועה. בהמשך מוצג הכתב אומר שהחברה הפלסטינית היא חופשית ופלורליסטית, בה בשעה שאנשי חמאס פוגעים בפעיל של הקהילה הגאה.

עוד בוואלה!NEWS:
לקראת חורבן? "דאעש מלכד את עתיקות העיר תדמור"
שוטר מג"ב נפצע קשה בפיגוע דקירה בירושלים
דיווח: חיל האוויר תקף בלבנון במטרה להשמיד מזל"ט שהופל

סרטון משרד החוץ: "פקחו את עיניכם: הטרור שולט בעזה". מתוך ערוץ היוטיוב של משרד החוץ, מערכת וואלה!
"הרכבת התחתית הראשונה של עזה"/מערכת וואלה!, מתוך ערוץ היוטיוב של משרד החוץ

הסרטון גרר הודעת גינוי חריפה מצד איגוד התקשורת הזרה, הגוף המאגד את הכתבים מרחבי העולם הפועלים בארץ. לטענתם, הסרטון מציג באופן מגמתי ושקרי את אופן הסיקור של התקשורת הזרה בעזה בקיץ האחרון. בהודעת האיגוד הודגש כי אף לא עיתונאי אחד בעולם טען במהלך המלחמה שמנהרות חמאס לא נועדו לתקיפה נגד ישראל, וכמעט בכל דיווח המתפרסם בעולם חמאס מוצג כארגון איסלאמי השולט בעזה.

"אנחנו מופתעים ומודאגים בעקבות הסרטון של משרד החוץ, הלועג לעיתונאים שסיקרו את המלחמה בעזה בקיץ שעבר", נכתב בהודעת הכתבים הזרים. "בשעה שעל ישראל להתמודד עם נושאים רציניים כגון איראן וסוריה, זה מטריד שמשרד החוץ הישראלי מוצא זמן כדי להפיק סרטון שכל מטרתו ללעוג לעיתונאים על סיקור לחימה שבמהלכה נהרגו כ-2,100 פלסטינים ו-72 ישראלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הדבר האחרון שישראל צריכה לעשות זה להעליב את הכתבים הזרים"

עוד נכתב בהודעה כי הסגל הדיפלומטי של ישראל רוצה לקבל יחס רציני בעולם. "פרסום סרטונים מטעים ובלתי-מדויקים הוא צעד בלתי-ראוי, הפוגע במעמדו של משרד החוץ הישראלי, שטוען כי הוא מכבד את התקשורת הזרה ואת החופש שלה לעבוד בעזה", נמסר.

"שום כתב זר שהיה בעזה בקיץ לא טען שלא היו רקטות מעזה או שלא היו מנהרות, זה פשוט מנותק מהמציאות", אמרה לוואלה!NEWS רות אגלש, כתבת ה"וושינגטון פוסט" – עיתון שבסביבתו של ראש הממשלה נתניהו מחשיבים למאוזן והוגן ביחסו לישראל – בירושלים. לדבריה, יש מקום לביקורת על התקשורת, אבל "במשרד החוץ בחרו את הכיוון הלא נכון להתמקד בו. מה שהם הציגו זה דברים שלא קיימים". אגלש הוסיפה כי הדבר האחרון שישראל צריכה לעשות כדי להשפיע לטובה על תדמיתה בעולם, הוא ללעוג לכל הכתבים הזרים הפועלים בארץ ולהעליב אותם באופן אישי.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully