וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזריות וטיפשות: גברים גלשו על כריש לווייתני ועוררו סערה

22.6.2015 / 10:01

תיעוד מביש של 2 גברים גולשים על גבו של כריש לווייתני עורר את זעמם של ארגוני זכויות בעלי חיים, הקוראים להעמיד לדין את הגולשים על "טיפשותם ושחצנותם"

יוטיוב

ארגוני זכויות בעלי חיים זועמים לאחר שתיעוד של 2 גברים גולשים על גבו של כריש לוויתני מצא את עצמו ברשת. בסרטון שפורסם בפייסבוק מוקדם יותר השבוע נראים זוג גברים עומדים על גבו של כריש לווייתני ואוחזים בחבל הקשור לסירת מנוע שנעה על המים. בזמן שהכריש הלוויתני שוחה אחר הסירה, השניים החליטו שזה יהיה מאוד משעשע להשתמש בו בתור גלשן - ואכן הם נראים בסרטון צוחקים בהתלהבות בזמן שהתעללות נמשכת.

שני גברים גולשים על כריש לווייתני. אתר רשמי
2 גברים גולשים על כריש לוויתני מעוררים סערה ברשת/אתר רשמי

לא ידוע מיהם הגברים שצולמו בסרטון, אך ההערכה היא שהוא צולם בוונצואלה בתחילת החודש. ארגוני זכויות בעלי החיים, כשבראשם הארגון האירופאי Marine Connection, נחרדו כשהסרטון הגיע לידיהם ודורשים עכשיו למצוא את הגולשים ולהעמידם לדין על "טיפשותם ושחצנותם", כפי שנכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון האירופאי ששיתף את חבריו בתיעוד הקשה. "התעללות בטבע זה לא דבר לצחוק עליו", נכתב בסטטוס, "איזו השתקפות עצובה למציאות, כשבמקום שאנשים יראו בעצמם ברי מזל שהייתה להם את ההזדמנות להיחשף ליצור המדהים הזה בטבע, הם בחרו לבצע פעלול מטופש כמו זה".

הכריש הלווייתני אינו מסוכן לבני אדם ומוגדר כמין מוגן במדינות רבות. אולם, הוא עדיין נמצא בסכנה הכחדה כשבאזורים מסוימים באסיה, כמו טייוואן והפיליפינים, צדים אותו למטרות רווח.

עוד באותו נושא

אמיץ או טיפש? צפו בצעיר שתופס טרמפ על כריש לוויתני

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully