וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: סטודנטים סעודים נחשפו לתדרוכים בשגרירות ישראל בארה"ב

אתר ההדלפות החל לפרסם יותר מחצי מיליון מסמכים דיפלומטיים הנוגעים למשרד החוץ של ערב הסעודית, בהם אחד תחת מעטה סודיות המספר על ביקור תמוה בנציגות הישראלית בוושינגטון. "שאלו שאלות והצטלמו"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם סלמאן מלך ערב הסעודית בארמון המלוכה בריאד, סעודיה, 27 בינואר 2015. רויטרס
מלך ערב הסעודית סלאמן בפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ריאד/רויטרס

אתר ההדלפות "ויקיליקס" החל לפרסם אמש (שישי) יותר מחצי מיליון מסמכים דיפלומטיים של משרד החוץ של ערב הסעודית, המכילים פרטים בנוגע להתקשרויות סודיות עם כמה שגרירויות מסביב לעולם. עד כה נחשפו עשרות אלפי מסמכים ובאתר טוענים כי ייחשפו גם מסמכים ברמת סיווג "סודי ביותר" ממשרדי ממשלה נוספים, ובהם משרד הפנים ושירות המודיעין הכללי במדינה. בין שצף המסמכים נקשר גם שמה של ישראל וביקור של סטודנטים סעודים בשגרירות ישראל בוושינגטון.

במסמך שנשלח ב-14 באוגוסט 2008, תחת הקטלוג "מסווג ודחוף ביותר", הזהיר משרד החוץ הסעודי את שגרירות המדינה בוושינגטון כי עשרות סטודנטים מסעודיה וממדינות המפרץ הפרסי ביקרו בשגרירות הישראלית בבירה האמריקנית, כחלק מתכנית מנהיגות בינלאומית. "הם שמעו תדרוכים של הדיפלומטים העובדים בשגרירות, שאלו שאלות וצילמו תמונות", נכתב בהודעה שהודלפה.

עוד חדשות מהעולם:
"המשפחה סולחת לך": קרובי קורבנות הטבח בכנסייה מחלו לרוצח
מרוקו: 4 חודשי מאסר לשני גברים שהתנשקו בפומבי
מתנחל שהרג פלסטיני ונמלט מהארץ לפני עשור נעצר בברזיל

ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף, לוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
ספקנים בנוגע לשיחות הגרעין. שר החוץ האיראני וג'ון קרי במרץ האחרון/רויטרס

עוד עולה במסמכים היריבות והמתיחות בין סעודיה לאיראן, במיוחד סביב תכנית הגרעין של טהראן. באחד המסמכים מ-2012, בולטת הספקנות של ערב הסעודית בכל הנוגע לשיחות הגרעין: איגרת שהועברה מהשגרירות בבירת איראן למשרד החוץ בריאד, מתארת "הודעות אמריקניות פלרטטניות" שהועברו לאיראן דרך מתווך טורקי עלום שם.

איגרת נוספת מ-2012, שהפעם נשלחה מהשגרירות הסעודית באבו דאבי, טוענת שאיחוד האמירויות מפעיל "לחץ כבד" על הממשלה המצרית, כי "לא ינסה" את הנשיא לשעבר חוסני מובארק, שהופל שנה קודם לכן מהשלטון. חלק מהדאגות נוגעות באופן ספציפי לערב הסעודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הילרי קלינטון במסע בחירות במונטיצ'לו – איווה, 14 באפריל 2015. רויטרס
פרטי דרכונה נחשפו. קלינטון/רויטרס

כמו כן, בפרסום ההדלפות האחרונות נחשף גם מידע מדרכונה של שרת החוץ האמריקנית לשעבר והמועמדת המובילה לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ב-2016, הילרי קלינטון. נוסף על קלינטון נחשפו גם פרטי הדרכון של ויקטוריה נולנד, עוזרת שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, וגורמים דיפלומטיים בכירים אחרים.

מספר הדרכון נחשף במסמך שהועבר ממשרד החוץ הסעודי למשרד הפנים האמריקני, המודיע על הענקת אשרת כניסה לקלינטון לקראת ביקורה במדינה במרץ 2012, בזמן שכיהנה כשרת החוץ. לפי המסמך, קלינטון ותשעה מחברי הצוות הדיפלומטי האמריקני הגיעו למדינה במטרה לבקר בשגרירות ארצות הברית בריאד.

בעת שכיהנה כשרת החוץ, קלינטון נהגה לבקר פעמים רבות בערב הסעודית ולהיפגש עם משפחת המלוכה. לאחרונה אף פורסם כי קרן השייכת לקלינטון קיבלה תרומות מבני משפחת סעוד.

אתר ויקיליקס החל להציג ידיעות שהודלפו ממקורות שונים בעילום שם מאז הקמתו בשנת 2007. בעלי האתר ומייסדיו שומרים לרוב על אנונימיות, והאדם היחיד שהזדהה עד כה כמייסד האתר, דוברו והעורך הראשי שלו הוא העיתונאי האוסטרלי ג'וליאן אסאנג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully