וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: 4 חודשי מאסר לשני גברים שהתנשקו בפומבי

בית משפט בממלכה השמרנית הרשיע את לחסן בן ה-38 ומוחסין בן ה-25 הורשעו בבביצוע עבירה של "פעולה לא טבעית עם אדם מאותו המין". השניים התנקשו במחאה על גירוש פעילות פמיניסטיות מצרפת

מוחמד מלך מרוקו בביקור בפריז, צרפת, פברואר 2015. AP
הומוסקסואליות אסורה בחוק. מוחמד מלך מרוקו/AP

בית משפט במרוקו גזר אתמול(שישי) ארבעה חודשי מאסר על שני גברים שהתנשקו בציבור - כך דיווחו גורמים בארגונים לא-ממשלתיים שנכחו בדיון. השניים, לחסן בן ה-38 ומוחסין בן ה-25 הורשעו בעבירה של "פעולה לא טבעית עם אדם מאותו המין". הם גם נקנסו ב-500 דרהם, שהם כ-210 שקלים.

הומוסקסואליות אסורה בחוק של הממלכה המוסלמית השמרנית והיא עלולה לגרור עמה מאסר של עד שלוש שנים. החוק השנוי במחלוקות - שידוע בשם "סעיף 489" - הביא לשורת מחאות, האחרונה שבהן הייתה ב-4 ביוני, אז פעילות של ארגון פמיניסטי צרפתי הפגינו בחזה חשוף מול מגדל חסן בבירה רבט וגורשו מהמדינה. יממה לאחר מכן הפגינו מחוץ לשגרירות צרפת במדינה כ-1,500 בני אדם, אולם אקט המחאה של שני הגברים גרר תשומת לב גדולה יותר.

בחודש שעבר גזר בית משפט במדינה שלוש שנות מאסר בפועל על שלושה גברים שהורשעו, על בסיס הודאתם, בקיום יחסי מין הומוסקסואלים. הפסיקה פורסמה בבית משפט בעיר תאורירת שבצפון מרוקו, והופצה בידי ארגון מקומי לזכויות אדם.

על פי דוח של אמנסטי אינטרנשיונל שפורסם לפני גזר הדין אתמול, עונשי מאסר של עד שלוש שנים הוטלו בשנה החולפת במרוקו על לפחות שמונה גברים, שהורשעו כולם בקיום יחסי מין הומוסקסואלים.

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully