וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אור יהודה החשוד בעבירות מין התפטר מתפקידו

18.6.2015 / 14:26

דוד יוסף, שחשוד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים, הודיע במהלך דיון בתנאי מעצרו כי הוא מתפטר. זאת כדי להשקיע זמן בהוכחת חפותו. פרקליטו: "לא רצה לשתק את העירייה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית אור יהודה דוד יוסף הודיע היום (חמישי) במהלך דיון בבית משפט השלום בראשון לציון על תנאי מעצרו כי הוא מתפטר מתפקידו. זאת כדי להשקיע את זמנו בהוכחת חפותו. יוסף חשוד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים, ואף ביצע באחת העובדות שלו בעילה אסורה בהסכמה. כמו כן, הוא חשוד שהשתמש שלא כדין בכספי הרשות כדי להעניק לנשים הללו ולאחרות טובות הנאה ושניסה לשבש את החקירה.

פרקליטו, עו"ד אבי אודיב, נימק את החלטתו של ראש העיר. "מאחר שמזה חודש הוא לא מכהן כראש העיר ובכדי לא לשתק את העירייה, מרשי הודיע על התפטרותו כבר עכשיו", מסר. בית המשפט החליט להשאיר על כנם את תנאי מעצרו של יוסף, שנשלח למעצר בית.

לקריאה נוספת בנושא
ראש עיריית אור יהודה החשוד בעבירות מין שוחרר למעצר בית
ראש עיריית אור יהודה התמוטט בדיון בהארכת מעצרו
המתלוננת על ראש עיריית אור יהודה: פוטרתי מתוך התנכלות

בכיר בעיריית אור יהודה, בית משפט השלום, ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
דוד יוסף בדיון בעניינו בבית המשפט בתחילת החודש/מגד גוזני

הפרשה נחשפה בעקבות תלונה שהגישו חמש הנשים, ובהן בכירה במוסד הקשור לעירייה. על פי החשד, בעקבות תלונתה ניסה ראש העיר לשבש את החקירה, ובין היתר הוא חשוד כי פעל כדי להדיח אותה מתפקידה ולהביא לפיטוריה ממקום עבודתה הממומן על ידי העירייה. נוסף על חקירתו, ערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 חיפושים בביתו של יוסף, במשרדו ובכמה מוקדים נוספים בעיר.

במשטרה מדברים על דפוס פעולה כמעט זהה של יוסף כלפי המתלוננות השונות. לפי החשד, הוא הציע לכמה נשים, שחלקן היו כפופות לו ישירות, הצעות שכללו אירוח בבתי מלון יוקרתיים וארוחות במסעדות, ושם הוא ניסה לבצע בהן מעשים מיניים. לפי החשד, מימון ההצעות הגיע מכספי העירייה. הנשים שנענו לחיזוריו זכו לקידום ולהטבות רבות, בין היתר הטבות כלכליות במסגרת המשרה שלהן. לעומת זאת, לפי החשד, אלו שהתנגדו וסירבו להצעות זכו להתנכלות מצדו ולהרעה בתנאי העסקתן, והן הועברו מתפקידיהן בעירייה או במוסדות שקשורים אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully