וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל נוטלה: תקרית דיפלומטית בין צרפת לאיטליה

השרה לאיכות הסביבה של צרפת, סגולן רויאל, קראה להחרים את ממרח השוקולד האיטלקי משום שהפקתו מובילה להרס יערות גשם. בשל האמירה ספגה רויאל ביקורת קשה בארץ המגף. "דבריה מביכים, שתניח למוצרינו בשקט". לבסוף היא התנצלה

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי והשרה לאיכות הסביבה של צרפת סגולן רויאל במפגש לשיתוף פעולה בין המדינות בפריז, פברואר 2015. AP
הוסיפה למתיחות. רויאל וראש ממשלת איטליה רנצי בפריז, פברואר/AP

לאיטליה ולצרפת מחלוקות רבות בתקופה האחרונה סביב משבר ההגירה ליבשת אירופה, אולם תקרית חדשה שמעיבה על היחסים בין שתי המדינות נוגעת לנוטלה, ממרח השוקולד המפורסם שמיוצר בארץ המגף. זאת, בעקבות קריאתה של השרה להגנת הסביבה של צרפת, סגולן רויאל, להחרים את החברה משום שהיא גורמת להרס יערות גשם. לאחר שספגה ביקורת חריפה מהמדינה השכנה, התנצלה אתמול (רביעי) מי שהייתה המועמדת לנשיאות ב-2007.

רויאל, רעייתו לשעבר של הנשיא פרנסואה הולנד, קראה ביום שני לתושבי צרפת להפסיק לאכול את ממרח האגוזים האהוב על דורות רבים של ילדים משום שמכינים אותו משמן דקלים, שמופק מעצים ביערות בדרום-מזרח אסיה. "עלינו לשתול מחדש עצים רבים משום שיש בירוא יערות נרחב שאף גורם להתחממות גלובלית. אנחנו צריכים להפסיק לאכול נוטלה, לדוגמה, משום שמפיקים את זה משמן דקלים", אמרה בריאיון לערוץ הצרפתי "קאנל+". לדבריה, חברת "פררו", שמייצרת את הנוטלה, צריכה להשתמש במוצרים אחרים על מנת להפיק את ממרח השוקולד.

אחרי דבריה הקשים של השרה, התקיים אתמול דיון נוקב בנושא ברדיו באיטליה, שבו נטען כי מוצרי מזון צרפתיים רבים מיוצרים אף הם משמן דקלים, ולכן הטענות נגד נוטלה אינן הוגנות. החברה הוותיקה טענה מצדה כי כל שמן הדקלים שהיא מייבאת מגיעים ממטעים חוקיים ולא מכאלו שנשתלו בחלקות יער שנכרתו.

ההתנצלות של רויאל

בנוסף לכך, פוליטיקאים איטלקים רבים תקפו את דבריה של השרה רויאל. ג'יאנלוקה ג'לטי טען כי הביקורת שלה "מביכה" והוא קרא לה "להניח למוצרים האיטלקיים לנפשם". בחשבון הטוויטר שלו כתב השר: "הערב אוכל לחם עם נוטלה".

רוברטו קלדרולי, סנאטור מטעם מפלגת הימין הקיצונית "הליגה הצפונית", יצא גם הוא להגנת הממרח. "גדלנו עם נוטלה ולעולם לא נוותר על זה", אמר. "אם הצרפתים לא רוצים לאכול נוטלה, בעיה שלהם. הם לא יודעים מה הם מפסידים". אם לא די בכך, רעייתו של ראש הממשלה מתיאו רנצי ביקרה אתמול יחד עם בתה בדוכן של חברת "פררו" בתערוכת "אקספו" במילאנו לאות הזדהות עמה.

רויאל, שככל הנראה הייתה המומה מהסערה שלה גרמו דבריה נגד הממרח, פרסמה התנצלות בחשבון הטוויטר שלה. "אלפי התנצלויות על המחלוקת סביב נוטלה", כתבה. "אני מסכימה לכך שיש תהליך בנושא".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully