וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מועמד לנשיאות: "אני ממש עשיר, זה מה שארה"ב צריכה"

בנאום במנהטן, הכריז המיליארדר האמריקני על הצטרפותו למרוץ בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, וחשף את הונו. על שיחות הגרעין: "אובמה וקרי לא יודעים לנהל מו"מ, אסור לנו לסכן את ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

איש העסקים והמיליארדר האמריקני דונלד טראמפ הודיע אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים ב"מגדל טראמפ" בניו יורק על התמודדותו בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה. לפני הכרזתו, בתו איוונקה נשאה דברים. במהלך הנאום, חשף טראמפ כי הונו האישי עומד על 8.73 מיליארד דולרים. "אני לא צריך כסף מאף אחד, אני ממש עשיר", אמר. "אני לא עושה את זה כדי להתרברב, אלא כדי להראות שזה סוג החשיבה שהמדינה שלנו צריכה". טראמפ צפוי לפרסם הצהרת הון מפורטת, כנדרש ממועמדים לנשיאות ארצות הברית.

בנאומו, התייחס טראמפ בין היתר למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ולמצב במזרח התיכון, כמו גם לסוגיות כלכליות ולהגירה לארצות הברית ממקסיקו וממדינות יבשת אמריקה. כמו כן, הביע טראמפ התנגדות לקווי המדיניות של הנשיא ברק אובמה, בראשם תכנית הבריאות הממשלתית. "המדינה שלנו בצרות צרורות, אין לנו עוד ניצחונות", אמר. "מתי בפעם האחרונה הבסנו, למשל, את סין בעסקת סחר? אני מביס את סין כל הזמן".

עוד בוואלה חדשות:
ג'ב בוש יתמודד לנשיאות ארה"ב: "נשפר את הקשרים עם ישראל"
מעלה הילוך: קלינטון ערכה עצרת גדולה בניו יורק, ודיברה כלכלה
ארה"ב: הרפובליקני לינדזי גרהאם הכריז על מועמדותו לנשיאות

דונלד טראמפ מכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב, ניו יורק, יוני 2015. רויטרס
"אנחנו צריכים מישהו שישיב לארצות הברית את גדולתה"/רויטרס

לדבריו של טראמפ, "אובמה אינו מנהיג". הוא אמר כי "אנחנו צריכים מישהו שישיב לארצות הברית את גדולתה. כשאובמה נבחר, חשבתי שהוא יהיה מעודד מעולה, אבל הוא התגלה ככוח שלילי". טראמפ טען כי "אובמה וג'ון קרי לא יודע לנהל משא ומתן" והוסיף כי הוא "מסכן את ישראל. אסור לנו לסכן את ישראל".

כמה מדבריו של טראמפ במהלך הנאום עוררה סערה. בין היתר, טען כי "ארצות הברית הפכה למזבלה שאליה כולם משליכים את הבעיות שלהם". בהתייחסות למהגרים המגיעים לארצות הברית, הוסיף: "הם שולחים אנשים עם בעיות, והם מביאים את הבעיות שלהם. הם מביאים סמים, הם מביאים פשע, הם אנסים. אני מניח שחלק מהם אנשים טובים, אבל אני מדבר עם אנשי משמר הגבול והם אומרים לי מה מגיע אלינו".

שלשום הכריז מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש על הצטרפותו למרוץ בעצרת תמיכה במיאמי. בוש הבטיח "לבנות מחדש את הצבא" ולשפר את היחסים עם ישראל, שנפגעו במהלך ממשלו של ברק אובמה לנוכח מחלוקות סביב המשא ומתן עם איראן. בשבועות האחרונים, הכריזו עשרה בכירים נוספים במפלגה הרפובליקנית על מועמדותם לנשיאות, בהם לינדזי גראהם, ראנד פול, מייק האקבי ומרקו רוביו. בסקרים האחרונים, טראמפ מדורג בתחתית העשירייה הראשונה.

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully