וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הקפיאה תקצוב תיאטרון אל-מידאן: "לבחון פעילות אסורה"

בעקבות דוח של ארגון "אלמגור", שבו נטען כי התיאטרון תומך בטרור, והמלצת יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, החליטה שרת התרבות לעצור את המימון עד להשלמת בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

שרת התרבות והספורט מירי רגב החליטה היום (שלישי) להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון "אל-מידאן" שבחיפה, שבה הוצגה ההצגה מעוררת המחלוקת "הזמן המקביל" שנכתבה על ידי ווליד דקה, אסיר ביטחוני הנושא עונש על חלקו בחטיפה, בעינוי וברצח של החייל משה תמם ב-1984. זאת, בעקבות המלצה של יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, ד"ר חיים פרלוק.

רגב ופרלוק נפגשו הבוקר עם בני משפחת תמם, ובדיון חשף פרלוק כי ביקר בימים האחרונים בתיאטרון "אל-מידאן" וגילה מידע שהעלה אצלו תהייה לגבי מקורות המימון של המוסד, בין היתר בשל העובדה שמנהל התיאטרון לא ידע להסביר את מקורם של חלק מהכספים. על פי פרלוק, מנהל התיאטרון גם הודה בפניו כי התיאטרון שלו פוליטי.

עוד על הסערה סביב ההצגה "הזמן המקביל":
יוצרים שתיקה: כך מירי רגב ונפתלי בנט מרסקים את עולם התרבות
בהוראת השר בנט: הצגה שכתב מחבל תוצא מסל התרבות
אורטל תמם: "כולם צעקו עליי, התחלתי לבכות וירדתי מהבמה"

הפגנת משפחות שכולות מחוץ לתיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
מחאה על ההצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון אל-מידאן/ערן גילווארג

בדיון הוצג גם בפני הנוכחים דוח של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", שלפיו התיאטרון משמש במה להפצת מסרים המעודדים טרור ומקיים קשרים עם מחבלים מורשעים. "לאורך השנים האחרונות ניתן להצביע על כמה אירועים מרכזיים המראים על קשרים בין פעילי טרור ומחבלים מורשעים לבין פעילות התיאטרון", נכתב בדוח. "למעשה, משמש התיאטרון במקרים אלו כבמה לקידום מסרים המביעים הזדהות עם פעילי טרור מורשעים, במימון ממשלתי". עוד נטען בדוח כי בשנים האחרונות התקיימו פעילויות ואירועים של התיאטרון בניגוד לחוק, ובהם הובעה תמיכה במדינות אויב ובארגוני טרור. בין הפעילויות היו אירועים לציון "יום הנכבה", כנס תמיכה בארגון החזית העממית, כנס תמיכה בנשיא סוריה בשאר אסד ועוד.

את החומר שנמצא העביר המשרד לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולמשרד המשפטים. ד"ר פרלוק הציע לשרה לעצור את התקציב לתיאטרון עד להשלמת הבדיקה המקיפה. השרה החליטה לקבל את המלצתו, והורתה להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון עד מיצוי שלבי הבדיקה הנדרשים על פי חוק.

משפחת תמם מסרה: "היה לנו עצוב לגלות שתאטרון במימון מדינת ישראל השתמש בכספי משלם המיסים לעידוד גורמים תומכי טרור ולפעולות חמורות נוספות. אנו שמחים שהשרה קיבלה את ההחלטה הערכית והנכונה להקפיא את תקציבי התאטרון ואיננו מופתעים מכך שהבדיקה הראשונית כבר העלתה שאכן יש קשר בין אל-מידאן לגורמים תומכי טרור ושההצגה המבוססת על כתביו של רוצח חייל צה"ל היא תסמין לבעיה עמוקה ורחבה עוד יותר על חשבון משלם המיסים הישראלי".

מארגון "אלמגור" נמסר: "העברנו את הממצאים הראשוניים לידי משרד התרבות ונמסרו ממצאים חמורים נוספים על ידי יו"ר המועצה לתרבות ואומנות. היה לנו עצוב לגלות שתאטרון במימון מדינת ישראל השתמש בכספי משלם המיסים לעידוד גורמים תומכי טרור. אנו שמחים שהשרה קיבלה את ההחלטה הערכית והנכונה להקפיא את תקציבי התאטרון ואיננו מופתעים מכך שהבדיקה הראשונית העלתה שאכן יש קשר בין אל-מידאן לגורמים תומכי טרור. ההצגה המבוססת על כתביו של רוצח חייל צה"ל היא תסמין לבעיה עמוקה ורחבה עוד יותר על חשבון משלם המיסים הישראלי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הרשימה המשותפת התייחסה אף היא להחלטה על עצירת המימון לתיאטרון. "הניסיון להעניש גוף על נקיטת נרטיב שונה הוא צעד דורסני אכזרי ופסול", נמסר. "זוהי פגיעה כפולה: בזכותו של היחיד והאומן לפעול לפי צו מצפונו ולפי תפיסותיו ופגיעה בזכות הקולקטיבית הערבי בארץ לבטא את הנרטיב ההיסטורי-תרבותי שלו. לאזרחים עומדת הזכות כאינדיבידואלים וכקולקטיב לשמור על זהותם הלאומית ולטפח ולפתח את תרבותם. חובתם של משרדי הממשלה לאפשר מימושה של זכות זו באופן שווה"

המפלגה קראה לרגב לחזור בה מהחלטה. "אנו דורשים לבטל את החלטתך לאלתר ולהימנע מכל התערבות עתידית ביצירה התרבותית והאומנותית, ולהמשיך לתמוך בתיאטרון ואף להגדיל את התמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully