וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לכנסת מזהיר את הח"כים מ"הלוביסטים השחורים"

15.6.2015 / 20:16

עו"ד איל ינון שלח מכתב לחברי הכנסת, שבו התריע מפני עבודה מול פעילי מפלגות המעוניינים לקדם את ענייניהם האישיים מולם. "פעילות בכנסת לקידום בשכר של אינטרסים כלכליים עלולה להוביל לעבירה פלילית"

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
הכניסה ל"לוביסטים שחורים" אסורה. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, שיגר היום (שני) מכתב לחברי הכנסת, שבו הזהיר אותם מפני עבודה מול חברי מרכז ופעילי מפלגות המעוניינים לקדם את ענייניהם האישיים מולם. במכתב, שכותרתו "שדלנות אסורה בכנסת של בעלי השפעה ניכרת על בחירתם של חברי הכנסת", כינה עו"ד ינון את אותם פעילים: "לוביסטים שחורים".

"אגב העיסוק בסוגיית השדלנות בכנסת, נטען על ידי גורמים שונים כי לצד השדלנות המוסדרת ישנה בכנסת שדלנות שאינה מוסדרת ("לוביזם שחור"), כזו המבוצעת תמורת תשלום, למשל על ידי בעלי השפעה במפלגות השונות כלפי חברי הכנסת מאותה המפלגה", כתב ינון. "פעילים אלה לא ביקשו ולא קיבלו היתר לפעול כשתדלנים בכנסת, הם אינם נושאים תג המזה אותם כשדלנים, ופרטי לקוחותיהם אינם מפורסמים באתר האינטרנט של הכנסת. למותר לציין כי פעילות זו, ככל שמתקיימת, הינה אסורה לפי החוק. פעילות כאמור אף עלולה לעלות לכדי עבירה פלילית".

וואלה!NEWS - עוד סיפורים:
8 שנות מאסר לצעירים ממזרח ירושלים שתכננו פיגוע באולם שמחות
השיטפונות בגיאורגיה: יותר מעשרה הרוגים, חיות פרא ברחובות
"משרד החינוך עבד עלינו": רפורמת הסייעות לא תצא לפועל?

איל ינון בדיון בוועדת הכנסת על פילוג סיעת קדימה דצמבר 12. עומר מירון
עו"ד איל ינון/עומר מירון

היועץ הסביר כי "השפעה של חברי גוף בוחר, לדוגמה: חברים בגוף מפלגתי הבוחר את מועמדי המפלגה לכנסת, ושל אנשים בעלי השפעה ניכרת על בחירתם של חברי הכנסת מאותה מפלגה הינה לגיטימית, ככל שהיא משמשת לקידום אינטרסים מפלגתיים, ציבוריים ופוליטיים, ולכן גם נוכחותם של פעילים אלה בכנסת לצורך זה היא לגיטימית". "אולם", הדגיש, "כאשר השפעה זו והשהות בכנסת הופכים קרדום לקידום בשכר של אינטרסים עסקיים-כלכליים או לשדלנות בשכר, תהא מטרתה אשר תהא, הרי שפעילות זו אינה לגיטימית, וכאמור עולה כדי עבירה פלילית".

לסיכום, כתב ינון כי "שדלנות בשכר, או כנגד טובת הנאה של גורמים כאמור, היא ביטוי מובהק לתרגום כוח השפעה הפוליטי הלגיטימי לרווח כלכלי אישי אסור ולניצול תלותם של נבחרי הציבור במי שיכולים להשפיע על עתידם הפוליטי". לכן, ציין בפני הח"כים כי "במידה שמי מחברי הכנסת נתקל בפעילות מסוג זה הוא מתבקש לדווח על כך לקצין הכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully