וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד החינוך עבד עלינו": רפורמת הסייעות לא תצא לפועל?

בדיון חירום בוועדת החינוך, שממנו נעדרו השר בנט ומנכ"לית משרד החינוך, תקף יו"ר השלטון המקומי את הדרישה מהרשויות המקומיות לתקצב הוספת סייעת שנייה לגני הילדים. הסייעות: "לא מאפשרים לנו להתאגד"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(ההכרזה על רפורמת הסייעות, לפני שבוע)

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, תקף הבוקר (שני) את התנהלות משרד החינוך, במהלך דיון חירום שכונס בוועדת החינוך של הכנסת בנושא רפורמת הסייעות. "משרד החינוך עבד עלינו", טען. בשבוע שעבר השיק שר החינוך נפתלי בנט את הרפורמה, שלפיה החל משנת הלימודים הקרובה תתווסף סייעת שנייה לכ-4,000 גני ילדים ברחבי המדינה, שבהם לומדים 30 ילדים או יותר. עם זאת, ביבס הלין על כך שמשרד החינוך מצפה מהרשויות המקומיות לתקצב את הרפורמה החדשה ב-200 מיליון שקלים.

בנט, כמו גם מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן לא נכחו בדיון הבוקר. "משרד החינוך הטעה את מרכז השלטון המקומי בפרטי הרפורמה", אמר ביבס. "במסגרת הרפורמה גילינו בהפתעה מרובה כי הממשלה החליטה על גבן של הרשויות לדרוש העמדת גננת מפקחת, הקצאת ציוד ועלויות מכבידות נוספות שיעלו מיליונים לרשויות המקומיות". הוא הוסיף: "ראשי רשויות שמממנים סייעת שנייה בגנים מתקציב המתנ"סים הם פחדנים".

עוד בוואלה חדשות:
השבתת הלימודים ועצרות מחאה: "מחאת הסרדינים" מתרחבת
אחרי הניצחון בגנים: נמשכת השבתת בתי הספר במחאה על הצפיפות
מ-1 בספטמבר: סייעת נוספת ב-4,000 גני ילדים ברחבי הארץ

ועדת החינוך בכנסת, יוני 2015. מור שאולי
"נשארנו יתומים, והסמכות עוברת אלינו". הדיון בוועדת החינוך, היום/מור שאולי

לדבריו, "במסגרת הכספים הקואליציוניים יועדו כ-600 מיליון שקלים לטובת רפורמת הסייעות, ומסיבה בלתי-ברורה משרד החינוך מתקצב רק 400 מיליון שקלים. לאן נעלמה יתרת הסכום ולאיזה צורך? שלא יספרו לי סיפורים. משרד החינוך דואג לכל מערכות החינוך למעט החינוך הממלכתי. נשארנו יתומים, והסמכות עוברת אלינו".

תקציבי הרשויות המקומיות לשנת 2015 כבר נסגרו, וביבס הסביר כי הימים אלה פועל מרכז השלטון המקומי מול משרד האוצר ומשרד החינוך כדי להשיג את השלמת התקצוב הממשלתי, מבלי להוסיף לתשלומי ההורים. "אם לא יימצא המימון המלא, לא תחול הרפורמה", הבהיר. "מדובר בפער תקציבי של 40-50 מיליון שקלים. משרדי החינוך והאוצר יכולים וצריכים למצוא לו את המימון".

"נגמרה המסיבה – נותנים לכם לשלם"

ביבס השתתף במסיבת העיתונאים החגיגית שבמהלכה הציג בנט את הרפורמה, אולם הסביר בדיון היום כי "לא ידעתי שאני אמור להתחיל לשלם את כל זה מהתקציב השנה". יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, הוסיף לדבריו, ואמר: "הייתה מסיבת עיתונאים של משרד החינוך, נגמרה המסיבה – נותנים לכם לשלם".

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
יו"ר ועדת החינוך יעקה מרגי, היום/מור שאולי

גילי אלון, נציגת התאחדות הסייעות בבאר שבע, אמרה בדיון: "לא מאפשרים לנו להתאגד ואנחנו פשוט נבלעות בהסכמים של הרשויות. כמה שאנחנו דופקות על דלתות ההסתדרות, לא מאפשרים לנו התערבות. אנחנו לא מועסקות באופן ישיר על ידי משרד החינוך, יש סייעות שלא מועסקות על ידי רשויות מקומיות, לשם מועבר התקציב".

עם זאת, עמליה, סייעת חינוכית ותיקה מטבריה שהשתתפה בדיון דרשה להחיל את הרפורמה כבר בשנה הקרובה. "הילדים הם במקום הראשון", אמרה. "אם סייעת תגיע לגן עייפה היא לא יכולה לתפקד. אנחנו רצות מוועדה לוועדה שלוש שנים כדי שהדבר הזה יצא לפועל, אבל השלטון המקומי והמרכזי חייבים להגיע להסכם ביניהם. בבקשה תוציאו את זה לפועל, למען ילדי ישראל".

ישראל אליאסף, אחראי גני ילדים בפורום ועדי ההורים היישוביים אמר: "חוק חינוך חינם לא יהיה על חשבון ההורים. תקציב החינוך הוא השני בגודלו, אבל הוא הראשון בגודלו אם מחשיבים את כספי ההורים המושקעים. שר החינוך במסיבת העיתונאים הצדיק את הרפורמה בכך שיהיה לגננות יותר זמן עם ההורים, אבל למה הוא לא בקשר עם ההורים?".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully