וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון גדול לנתניהו: מרבית חברי מרכז הליכוד תמכו בהצעתו

15.6.2015 / 0:10

58% תמכו בהצעתו של ח"כ ביטן שאותה אימץ ראש הממשלה, ולפיה המקומות 16-1 ייבחרו בידי כלל המתפקדים, וחלק מהמקומות הבאים על ידי חברי המרכז. נתניהו: "הצבעה לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה"

עומר מירון

אלפי חברי מרכז הליכוד הכריעו אתמול (ראשון) באחת הסוגיות החשובות העומדות לפתחה של המפלגה – כיצד תקבע הרשימה לכנסת הבאה. המצביעים קיבלו ברוב של 58% את הצעתו מרוככת של ח"כ דוד ביטן, ואותה אימץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיה המקומות 16-1 ייבחרו בידי כלל המתפקדים, וחלק מהמקומות הבאים על ידי חברי המרכז. רק 42% תמכו בהצעתו של חבר הכנסת דודי אמסלם, שלפיה חברי מרכז הליכוד הם שיחליטו על הרכב רשימת הליכוד לכנסת הבאה.

ראש הממשלה נתניהו אמר עם פרסום התוצאות הסופיות: "אני מבקש להודות לחברי המרכז שגילו אחריות, התייצבו מאחורי הצעתי והצביעו לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה. יחד נמשיך להוביל את המדינה כמפלגת שלטון, חזקה, גדולה ומאוחדת". יו"ר מרכז הליכוד, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון, הוסיף: "חברי מרכז הליכוד הוכיחו היום את כוח הדמוקרטיה בתנועת הליכוד. כפי שהתחייבתי, ההצעות הובאו להכרעה של חברי המרכז, ליבה הפועם של התנועה. כעת כולנו נעבוד יחד ליישום ערכי הליכוד".

עוד בוואלה חדשות:
הכוח יחזור למרכז הליכוד? "התדמית תיפגע, ונחטוף בבחירות"
נתניהו בשיחות סגורות: מגבה את ההחלטה להשעות את ח"כ חזן
יו"ר ועד מפעלי ים המלח פורש מהליכוד: "איבדה את ערכיה"

רוה"מ בנימין נתניהו מצביע לבחירות במרכז הליכוד. נועם מושקוביץ
"הפשרה שלי מבטיחה שמפלגת הליכוד תישאר בשלטון שנים רבות". נתניהו לאחר הצבעתו, אתמול/נועם מושקוביץ

בסך הכול הצביעו 2,689 מ-3,770 חברי מרכז הליכוד. מדובר ב-69% שמימשו את זכות הצבעתם. 1,557 מתוכם תמכו בהצעתו של נתניהו ואילו 1,040 בלבד תמכו בהצעתו של אמסלם. הצעתו של ראש הממשלה זכתה למרב הקולות בטבריה, בנתיבות, בתל אביב, בנתניה ובכפר סבא. בראשון לציון, המעוז של ח"כ ביטן, נרשם ניצחון גדול של נתניהו - 106 הצביעו בעד הצעת הפשרה, לעומת 21 להצעתו של ח"כ אמסלם. מנגד, הצעתו של ח"כ אמסלם ניצחה ברמלה, בקריית שמונה ובאשקלון. הפתעה גדולה נרשמה בירושלים, עיר הבית של אמסלם, שם הוא הפסיד ברוב של 182 לעומת 155.

ח"כ אמסלם אמר כי "המרכז אמר את דברו וזה הניצחון הגדול של תנועת הליכוד. לכל אורך הדרך הצהרתי כי הניצחון המרכזי מבחינתי הוא קיום ההליך הדמוקרטי שכולנו השתתפנו בו". לדבריו, "זה מעולם לא היה מאבק אישי, זו הייתה הצבעה על דרך. אני מקבל בהבנה את התוצאה ומכבד את החלטת הבוחר. אין לי ספק שהבחירות הפנימיות האלו רק חיזקו והעצימו יותר את כוחה של מפלגתנו ואני שמח להיות חלק מכך. על דבר אחד כולנו מסכימים - חברי המרכז משמעותיים יותר במפלגה, ומעתה הם גם שותפים להליך הבחירה וההשפעה בתנועה, וזה כבר הישג מרשים בפני עצמו".

בשעות הבוקר, הגיע נתניהו להצביע בבנייני האומה שבירושלים, וקרא לחברי המרכז "להצביע בעד הפשרה שלי, שמבטיחה שהליכוד תישאר מפלגת השלטון עוד שנים רבות". שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ, הוסיף: "זו הצעה מאוזנת, הצעה נכונה והיא נותנת מקום למרכז בקביעת האזורים, ובכך בקביעת חברי כנסת חדשים, שחלקם אנשים פחות ידועים. ההצעה שומרת על המתפקדים כמי שבוחרים את הרשימה הארצית, ולכן כמי שמרגישים מעורבים ומחויבים לתנועת הליכוד".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:44)

עוד באותו נושא

כאבי הראש של נתניהו: ההצבעה הגורלית במרכז ושובו של חוק הלאום

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully