וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת אולפן וואלה!NEWS: כמה יעלה לכם להוציא דרכון ספרדי?

15.6.2015 / 9:00

3,500 אירו לעורכי דין, 8,000 שקלים למכון ללימוד שפות - ומה עם זמן לשנן את ההבדלים בין הקטלונים לבאסקים? בקיצור, כנראה שתצטרכו לקחת הלוואה. הדרך הפתלתלה והיקרה לברצלונה

עריכה: קשת סידי, שניר דבוש, מעצב גרפי: אביחי ברוך

הפרלמנט הספרדי אישר בסוף השבוע האחרון את החוק המאפשר לצאצאי המגורשים להגיש בקשות לאזרחות, שאותה יקבלו אם יוכיחו קשר היסטורי-משפחתי לספרד. מי שיקבל אזרחות ספרדית במסגרת החוק לא יתבקש לוותר על אזרחותו הנוכחית, ולא קיימת דרישה להעתיק את מקום המגורים לספרד. החוק ייכנס לתוקף ב-1 באוקטובר ויאפשר לכשלושה מיליון וחצי הצאצאים של מגורשי ספרד חלון של שלוש שנים להגשת הבקשה. שר המשפטים הספרדי רפאל קטאלה אמר כי מדובר בהחלטה היסטורית ש"מתקנת את העוול שנעשה לפני 500 שנים".

אלא שבניגוד לדיווחים הראשוניים, שם משפחה ממוצא ספרדי, הוא תנאי הכרחי, אך לא מספיק. ספרד קבעה קריטריונים מיוחדים לקבלת אזרחות ובהם מבחן שפה בכתב, מבחן היסטורי ותרבותי, תעודת יושר וגם הגשת מסמכים המוכיחים את הקשר המשפחתי הספרדי. בשגרירות ספרד הדגישו כי הממשלה תפתח אתר אינטרנט ייעודי שיאפשר להגיש בקשת אזרחות מקוונת, אבל גם אם מבקש הבקשה יצליח למלא את הטפסים בכוחות עצמו העלויות הנלוות כדוגמת קורס ספרדית, מבחן וגם תרגום רשמי של המסמכים, עשויות להגיע לאלפי שקלים לכל בקשה. אולפן וואלה!NEWS עשה עבורכם את החשבון.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully