וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליגרף הוכיח: תעודות הכשרות לבשר זויפו. תיעוד

14.6.2015 / 8:34

פוליגרף שעבר משגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית על ידי סוכן FBI לשעבר חיזקה את טענותיו כי מפעל בשר בפרגוואי זייף חותמת כשרות על בשר ממקור לא ידוע. בשל זאת, בוטלה כשרות המקום. "הרתעה לזייפני כשרות"

צילום מסך

הרבנות הראשית לישראל הפנתה לאחרונה משגיח כשרות לבדיקת פוליגרף אצל סוכן FBI לשעבר בארצות הברית כדי להתמודד עם עתירה שהוגשה נגדה בבג"ץ על החלטה להסיר כשרות מבית מטבחיים בפרגוואי המייצר בשר בקר. זאת לאחר שעובדיו תועדו כשהם אורזים, לכאורה, בשר טרף כ"כשר למהדרין". ממצאי בדיקת הפוליגרף העלו כי סרטוני הווידאו המתעדים את המקרה אינם מבוימים.

הסיפור החל בסוף חודש ינואר, אז שני משגיחים בבית המטבחיים "קונספסיון" שבפרגוואי דיווחו לראש הצוות הממונה עליהם כי תפסו את עובדי האריזה במפעל מטביעים חותמת כשרות על בשר ממקור לא ידוע כשהם מנצלים את היעדרותם של אנשי הרבנות הראשית. מרדכי נוואח, אחד המשגיחים, טען כי מנהלו, הרב דוד רבין, בחר להתעלם מהמקרה ולהגן על המפעל ובכך מנע הפסד כספי לייבואנית, חברת "אורכד", המעסיקה אותו. נוואח לא זכה לגיבוי מראש הצוות, עבודתו הופסקה לאלתר - והוא בחר להעביר את החומר המפליל למחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הראשית. בתגובה, הרבנות הודיעה על הסרת אישור הכשרות לבית המטבחיים. המשמעות: עצירה של משלוחי הבשר לארץ, והפסד כספי ליבואן בהיקף של עשרות-מיליוני שקלים.

העובדים הטביעו חותם כשרות על בשר ממקור לא ידוע. צילום מסך
בשר טרף שנארז כ"כשר למהדרין" בבית מטבחיים בפרגוואי/צילום מסך

"עוף ירושלים", אחד ממפעלי המזון שקיבלו את הבשר, עתרו לבג"ץ נגד החלטת הרבנות הראשית להפסיק את הכשרות. בעתירה נטען בין היתר כי הסרטון שתיעד את פסי הייצור של המפעל בוים על ידי המשגיח שפוטר עוד קודם וכי וזו הייתה הנקמה בממונים עליו. הרבנות הראשית, באמצעות פרקליטות המדינה, הגישה ביום שישי את תשובתה לעתירה ובמסגרתה הגישה את ממצאי בדיקת הפוליגרף שעבר המשגיח נוואח.

נוואח, שהיגר מאז המקרה לארצות הברית, נעתר לעבור את הבדיקה סמוך למקום מגוריו. במשרד החוץ המליצו לרבנות הראשית על סוכן FBI לשעבר, שנחשב לבעל שם בבדיקות פוליגרף, כדי שיערוך אותה. המשגיח נשאל בבדיקה אם הסרטונים בוימו או זויפו, אם הניח באריזות את סימוני הכשרות, אם הוא או מישהו מטעמו הביא עמו את סליל המדבקות הנראות בסרטונים ואם הוא צילם את קטעי הוידאו. על שלוש השאלות הראשונות השיב בשלילה ועל האחרונה השיב בחיוב. לפי תוצאות הבדיקה הוא נמצא דובר אמת. ברבנות הראשית כתבו כי "יש בממצאי הפוליגרף כדי לחזק את מסקנתנו שלפיה הסרטונים מציגים הטעיית כשרות חמורה המתרחשת במהלך פעילות אריזת בשר במפעל".

עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי "בעקבות המידע על הטעיית הכשרות נדרשנו לבצע חקירה מורכבת על מנת לעמוד על חקר האמת וכדי למלא חובתנו כלפי הציבור שומרי הכשרות. אנו תקווה שאופן הטיפול שלנו בפרשה הנוכחית יהווה הרתעה כלפי זייפני כשרות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully