וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בוושינגטון: מנהיגת האפרו-אמריקנים נולדה לבנה

אמה של רייצ'ל דוליזל חשפה כי בתה אינה שחורה ומציגה עצמה כך באופן כוזב. בתגובה, דוליזל התייחסה בחשבון הטוויטר שלה למושג "טרנס-גזע", המתאר לדבריה אנשים ש"נולדו לגזע הלא נכון" והחליטו לבחור גזע להשתייך אליו

צילום: רויטרס עריכה: קשת סידי

הרוחות בוושינגטון סוערות סביב רייצ'ל דלוזל, מנהיגת ארגון השחורים NAACP בעיר ספוקיין שבוושינגטון ופעילה לזכויות אזרח, בעקבות חשיפת הוריה: דוליזל, בת 37, נולדה לבנה, ומציגה עצמה לאורך השנים כשחורה. "אנחנו הוריה הביולוגיים", אמרה אמה אמש (שישי) לרשת CNN. "אנחנו לא מבינים למה היא חשה בצורך לייצר מצג שווא לגבי האתניות שלה".

במהלך השנים הציגה עצמה דוליזל בתור אפרו-אמריקנית, אולם הציגה עצמה גם כלבנה ואף כאינדיאנית. כמו כן, כשהודיעה בעבר שאביה מגיע לביקור בעיר, נראתה עומדת לצד גבר אפרו-אמריקני מבוגר. ביום חמישי כתב מקומי שאל אותה, בהתייחס לתמונה, האם מדובר באבא שלה, והיא ענתה שכן. לאחר מכן, נשאלה אם היא אפרו-אמריקנית. "אני לא מבינה את השאלה. אמרתי לך שזה אבא שלי", ענתה. הכתב התעקש ושאל אותה: "ההורים שלך – הם לבנים?", ובתגובה היא התרחקה מהמיקרופון, הותירה במקום את הארנק והמפתחות שלה והלכה משם.

רייצ'ל דוליזל, מנהיגת שחורים אמריקנית שנולדה לבנה. טוויטר, צילום מסך
דוליזל - אז והיום/צילום מסך, טוויטר

דוליזל איננה רק עומדת בראש ארגון NAACP, אלא גם אקדמאית ומרצה בעניין התרבות האפרו-אמריקנית באוניברסיטת מזרח וושינגטון. כמו כן, היא מייצגת את הקהילה ואף משמשת דוברת בנושאים הנוגעים לאלימות משטרתית על רגע גזע. משפחתה סיפרה כי היא תמיד התעניינה בתרבויות שונות, אולם לא הציגה עצמה כחלק מהן. רק בשנת 2007, החלה להזדהות יותר ויותר עם הקהילה האפרו-אמריקנית והחלה להתרחק מהמשפחה. "היא לא הסבירה לנו מדוע היא מציגה זהות כוזבת", אמרה אמה, רותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארגון NAAPC דווקא תומך: "עומדים מאחוריה"

במהלך השנים, אחיה המאומץ של דוליזל ביסס את טענותיה מאחר שהוא שחור. במסמכים שהגיעו ל-CNN מסתבר כי בשנת 2010 היא הגישה בקשה לעזוב את המשפחה ולעבור לגור עם רייצ'ל, משום שהוריה, בני הזוג רותן ולורנס מענישים ומכים אותו כי הוא אינו משתף פעולה עם כללי הבית הנוקשים. לדבריו, הוא רצה לעזוב את הבית ולחיות עם אחותו במקום שבו "יש נוכחות לתרבות השחורה ואפשר יכול לשמור על הקשר עם הקהילה". לבסוף, רייצ'ל אכן קיבלה אישור אפוטרופוס עליו.

למרות הביקורת הרבה שמוטחת בה כעת, דווקא ארגון NAACP שבראשו היא עומדת, מגלה סלחנות כלפיה. "לרייצ'ל יש מחלוקת משפטית מתמשכת עם משפחתה ואנחנו מכבדים את פרטיותה בעניין זה", נמסר מהארגון. "זהות אתנית איננה קריטריון על מנת לעמוד בראש הארגון, ואנו עומדים מאחוריה".

בתגובה, דוליזל החלה לצייץ מאתמול בחשבון הטוויטר שלה ציוצים רבים אודות "Transracial" - "טרנס-גזע", מושג המתאר אנשים, לדבריה, שנולדו לגזע הלא נכון ובוחרים בהמשך חייהם את הגזע שאליו הם מעוניינים להשתייך. בעקבות זאת, היא החלה לקבל הן הודעות נאצה והן הודעות המגלות אמפתיה מרחבי הגלובוס. "שנאתי את איך שנראיתי, אני כל כך שמחה שאני בגזע שלי עכשיו", כתבה וצייצה תמונה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully