וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע לשעבר שטראוס-קאהן נוקה מאשמת סרסרות

בית המשפט בצרפת זיכה את דומיניק שטראוס-קאהן מאשמת שידול לזנות במהלך מסיבות מין שניהל בכמה בירות בעולם, בזמן שכיהן בתפקיד הרם. במהלך המשפט הוא טען כי לא ידע שהמשתתפות במסיבה הן נערות ליווי, וחשב שהן "סתם מופקרות"

דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע לשעבר, לאחר זיכויו בבית המשפט בצרפת. יוני 2015. רויטרס
שטראוס-קאהן יוצא מביתו לבית המשפט, היום/רויטרס

בית המשפט בצרפת זיכה היום (שישי) את ראש קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, מאשמת סרסרות. שטראוס-קאהן, יחד עם 11 אנשים נוספים – ביניהם מנהלי מלונות, יזמים, עורך דין וקצין משטרה בכיר, הואשם בשידול לזנות במהלך מסיבות מין רבות משתתפים שארגן בפריז, בוושינגטון ובבריסל בין השנים 2008-2011, בעת שכיהן כיו"ר קרן המטבע. ההחלטה לזכות את שטראוס-קאהן תואמת לעמדה שהביע התובע במדינה, שטען במהלך המשפט כי יש לזכות את אותו בשל חוסר בראיות.

במשפט, שהתנהל בחודש פברואר במשך שלושה שבועות, חזר ואמר כי לא ידע שבמסיבות שערך השתתפו נערות ליווי, וכי חשב שהנערות הן "פשוט מופקרות". הוא טען כי המסיבות היו "מפגשי פנאי" נחוצים בזמן שבו הלחץ על קרן המטבע גבר בשל המשבר הכלכלי העולמי.

במהלך המשפט העידו שתי נערות ליווי שהשתתפו באותן מסיבות מין. הן סיפרו סיפורים קשים על התנהלותו המינית של שטראוס-קאהן, אך הודו כי מעולם לא אמרו לו מפרושות שהן עוסקות בזנות.

עוד כתבות מהעולם:
הפנטגון חושף: המלחמה בדאעש עולה תשעה מיליון דולר ביום
עיראק: גופתו של שר החוץ של סדאם נחטפה - ונמצאה
החלטה היסטורית: הפרלמנט בספרד אישר אזרחות לצאצאי המגורשים

נפיסאטו דיאלו, חדרנית המלון שהתלוננה כי דומיניק שטראוס-קאהן אנס אותה בניו יורק. דצמבר 2012. רויטרס
נפיסאטו דיאלו, החדרנית שהתלוננה נגד דטראוס-קאהן, דצמבר 2012/רויטרס

הזיכוי מהווה את החלק האחרון בדרמה משפטית שנמשכה בארבע השנים האחרונות, ובמהלכה עמד שטראוס-קאהן בפני כמה האשמות הנוגעות להתנהלותו המינית. הפרשה החלה ב-2011, לאחר שחדרנית בבית מלון בניו יורק האשימה את שטראוס-קאהן בתקיפה מינית בשנת 2011. נפיסאטו דיאלו, בת 33, בת לאימאם מגינאה, התלוננה כי שטראוס-קאהן הגיח עירום מחדר האמבטיה בסוויטת היוקרה שלה, ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי. המשטרה עצרה את שטראוס קאהן בעודו יושב במטוס בנמל התעופה קנדי בדרכו חזרה לפריז.

אותו תיק נסגר בין השניים מחוץ לכותלי בית המשפט. הם הגיעו להסדר חשאי ובשימוע קצר שהתקיים ב-2012 בבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, הודיע השופט כי פרטי ההסדר יישארו חסויים

ביוני 2013 החליט בית המשפט בצרפת לסגור מחוסר ראיות תיק נוסף נגד שטראוס-קאהן בפרשת רשת נערות הליווי שהופעלה לכאורה בעיר ליל שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully