וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הציל הרב פינטו את ראש ארגון הפשע לשעבר מעסקה כושלת

11.6.2015 / 10:00

הרב יאשיהו פינטו מנע מיוסי הררי, ראש כנופיית רמת עמידר לשעבר, להשקיע בעסקת רכישה של מלון בניו יורק שנרקמה בין שני חסידיו. שני המשקיעים הסתכסכו, אך גם כאשר רצה הררי לסייע לפתור את המשבר - הרב אסר עליו להשקיע את הכספים

יוסי הררי בהלוויה של אבי כהן. ברני ארדוב
ראש כנופיית פרדס כץ לשעבר, יוסי הררי/ברני ארדוב

עדות דרמטית של ראש כנופיית רמת עמידר לשעבר, יוסי הררי, שופכת אור על מעורבותו בעניינים המתנהלים בחצרו של הרב יאשיהו פינטו. בעדות שנתן הררי במהלך משפט אזרחי שמתנהל בין שני חסידים של פינטו על עסקה שנקלעה למשבר, תיאר הררי בפרטי פרטים על הקשר העמוק שנרקם בחצרו של פינטו עם חסידיו ואף סיפר כי הרב ייעץ לו שלא להיכנס כשותף בעסקה.

הררי הוא חברו של ניסים ביטון - נדל"ניסט ואיש עסקים מצליח. אחד מחסידיו של הרב פינטו, בן ציון סוקי, הציע לביטון להשקיע במלון מדיסון שבניו יורק , ולביטון לא היה ספק: צריך להתייעץ עם הררי ואף להציע לו להיכנס כשותף. הררי הסכים מיד, כיוון שסמך על ביטון, אך ביקש את ברכתו של הרב, שסרב ובכך מנע את השותפות.

אלא שהשותפות בין השניים נקלעה למשבר, וכעת דורש ביטון מסוקי להשיב לו ארבעה וחצי מיליון דולרים מהעסקה. בתביעתו, טוען ביטון כי מאז החתימה על העסקה לקניית המלון, ועל אף ההתחייבויות שנחתמו בין הצדדים, עד היום לא קיבל מסוקי כסף. בעדותו של הררי במשפט האזרחי שמנהל ביטון נגד סוקי בדרישה להחזיר לו את הסכום, אשר מתפרסמת כאן לראשונה, הוא חשף בין היתר כי הרב מנע ממנו להיות ערב לכספים של ביטון, ולמעשה "שמר" על סוקי מלהיות חייב כספים להררי.

"כשניסים נכנס כשותף עם בנצי במלון, הוא הציע לי להיכנס איתו כשותף ואני רציתי", העיד הררי. "אמרתי לו שאני מוכן להיכנס כשותף והוא שאל את הרב ואמר לי שהרב לא מסכים. הוא אמר לו, לא לי. אני קיבלתי את זה באהבה".

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
הרב יאשיהו פינטו/מגד גוזני

תחילת הניסיונות להגיע לפשרה בין השניים ב-18 באפריל 2012. אז, הגיע ביטון לביתו רחב הידיים של הרב פינטו באשדוד כדי לנסות להגיע להסכם על ההשקעה במלון בניו יורק. ביטון ניסה להציל את כספו מהעסקה שנחתמה עם סוקי, איש עסקים צעיר יחסית, או כפי שהרב פינטו מגדיר אותו - "איש עסקים מצליח שיכול להביא להצלחה מסחררת בתחום הנדל"ן".

כבר לאחר שנכנס לשותפות עם סוקי, הרגיש ביטון כי משהו אינו כשורה. זאת, כיוון שהוא אינו משתף אותו בעסקה ולא מעביר לו את המסמכים הרלוונטיים. ביטון דרש מהרב: או שהוא מעביר לי את הכספים או שאני תובע. בביתו של הרב באשדוד נקבעה בוררות מיוחדת בין הצדדים, וביטון הביא חסיד נוסף ומכר משותף: יוסי הררי.

הררי העיד לא פעם כי שמו הולך לפניו וכי אנשים נותנים לו דין וחשבון. עוד אמר כי עוד בטרם הביא אותו לפגישת הבוררות, שיתף אותו ביטון בבעיות בעסקת המלון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אמרתי שאני מוכן להשקיע חמישה מיליון שקלים, הרב אמר לא"

"מי נתן לך אינפורמציה על העסקה?", שאל במסגרת העדות בא כוחו של סוקי, עו"ד ארנון גיצלטר. "ניסים חבר שלי", ענה הררי. "אני מכיר אותו ואת סוקי דרך הרב פינטו מהישיבה ומנסיעותינו לקברי צדיקים בחו"ל, משם נהיינו חברים". הררי טען כי היה מעורב בתהליך העסקה בין ביטון לסוקי. "אני כל הזמן הייתי עם ניסים ידעתי מכול מה שקורה. התחיל להיות ביניהם ויכוח, אי הסכמות. ואז הצעתי לניסים שבשביל שלא יהיה ויכוח, אני מוכן להיכנס לנעליים שלו ולקנות את החלק שלו ושל מישל (שותפו של ביטון). הם השקיעו ארבעה מיליון, אמרתי להם שאני מוכן לתת חמישה מיליון".

גיצלטר: "ומה הייתה התשובה של ניסים?"
הררי: "עוד פעם, הוא אמר לי שהרב אמר לו לא".
גיצלטר: "הוא סיפר לך מה מהות הוויכוחים שיש לו עם סוקי?
הררי: "הוא אמר לי שהוא רוצה את הניירת בשביל לדעת לעקוב מה קורה שם לגבי העסקה, ושהוא לא מקבל את הניירת, וזה מאד הכעיס אותו. הוא אמר שהוא לא יודע מה קורה בעסקה, וזה הלך והדרדר כל הויכוח הזה. אני ניסיתי כמה פעמים למנוע שזה ידרדר, כי אני מאמין בדרך התורה - כשיש ויכוח בין שותפים אז לא צומח עשב, זה בסך הכול יכשיל את העסקה. יצא לי לפחות שלוש פעמים שהצעתי לו עוד פעם לקנות את העסקה".
גיצלטר: "למרות שהרב לא הרשה לו?"
הררי: "לא, אפשר לשאול עוד פעם. אתה יודע, לפעמים יש לך תחושה שהם בסוף כן יסתדרו וכן יגיעו לעמק השווה, כי בסך הכול זו עסקה, ובעסקה הזאת אם הכול בסדר אז כולם נהנים".

זהו העד המרכזי בפרשת פינטו-ארביב: בן ציון סוקי. צילום מסך
בן ציון סוקי בעת שהיה העד המרכזי בפרשת פינטו וארביב/צילום מסך

בהמשך, למרות סירובו של הרב פינטו, ביקש ביטון להזמין לפגישת הפשרה במסעדת "פסקדו" את הררי כאיש שלו. ביטון העיד בפניו של הררי כי הוא מאוים והוא צריך את הסיוע שלו. "ניסים הזמין אותך לפגישה?", שאל גיצטלר. "למה הוא הזמין אותך לפגישה? לא שאלת אותו?"

הררי: "אני חבר של ניסים, גם לפני זה כשהיה בינו ובין סוקי אי-אילו דברים לא נעימים אז גם ניסים בא אלי, דיבר איתי, הוא ידע שאני איתו, ואמרתי לו שהוא לא צריך לדאוג".
גיצטלר: "על מה דיבר איתך ניסים?"
הררי: "שהוא מאוים, דברים כאלה. זה גם הפך להיות כמו המשפחה שלי. גם בלי שום קשר לעניין הזה, ביום-יום היינו בקשר. המטרה בפגישה במסעדה הייתה לגמור את הוויכוח הזה ואת השתלשלות הדברים, שזה לא יתדרדר. למטרה הזו באנו, לגמור את העניין. ניסים ומישל רצו לצאת מהעסקה, לקבל את הכסף, או לחילופין לתת לביטון את כל הניירת, כדי שיהיה לו שיקוף מלא. הוא אמר: 'אני יודע להתמודד עם עסקאות, אם הפסדתי הפסדתי, אם הרווחתי הרווחתי, אבל אני רוצה להיות חלק מהעסקה הזאת בשביל לדעת מה קורה שם'".

"אמרתי לסוקי שיגמרו עם הסיפור הזה"

בשלב זה, הצדדים הגיעו לאותו ההסכם שנחתם בביתו של הרב, ולפיו סוקי יחזיר תוך 14 ימי עבודה את הכספים לביטון ולמעשה יקנה את חלקו במלון.

גיצטלר: "מה היה בפגישה במסעדה?"
הררי: "במסעדה לא היה פשוט כי היו אי-הסכמות. ניסים אמר לו שהוא לא קיבל ניירת, וסוקי אמר לו כי הוא כן קיבל את הניירת וכי הוא הביא לו אותם כבר שלוש פעמים. לאחר דין ודברים אני ביקשתי גם מסוקי שמספיק עם הוויכוח וכי לאף אחד זה לא טוב, ואני מבקש שיגמרו את הסיפור הזה,.

הררי סיפר על הפגישה הראשונה בביתו של הרב פינטו, שם חתמו השניים על ההסכם. "הלכנו לבית של הרב, ישבנו במטבח, והרב נתן להם את ברכתו, אמר להם שהוא לא מתערב בין החסידים שלו, הוא רוצה שתגמרו את הסיפור הזה בהבנה ובהסכמה, והוא נותן את ברכתו שהעסקה הזאת תצליח.", אמר הררי. "יצאנו למטבח וצחי אבו (אחד מחסידיו של הרב) הכין מן נייר, ואני אמרתי לסוקי, שבהתחלה לא רצה לחתום מפני שיש סעיפים שהוא לא הסכים להם - 'תשמע, מה זה אתה לא רוצה לחתום? אתה רוצה לגמור את הסיפור?".

הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
"הרב לא מתערב אף פעם בין החסידים שלו". פינטו/פול צלמים, שלומי יוסף

הררי אמר כי הוא לא חשב שהסוגיה תגיע לבית משפט. "זה בין חברים, זה פה ייגמר והכל יהיה בסדר, כל אחד יעמוד בהתחייבות שלו. סוקי אמר שהוא רוצה לקבל מניסים את ברכתו שייתן לו לסדר את העסקה, ומהעסקה הוא יביא לו את הכסף, את החלק שלו בשותפות. כשיצאנו משם, הוויכוח לא הפסיק. ניסים נסע לארצות הברית עם מישל ואני לא יודע אם הוא קיבל ניירת. אני רק יודע מניסים שבעצם מבחינתו כל עוד הוא לא מקבל את הניירת כמו שהתחייבו אז הוא לא מתכוון לחכות".

גיצטלר: מה היה תפקידו של הרב?
הררי: "הרב לא מתערב אף פעם בין החסידים שלו. גם אני ביקשתי ממנו לפני כחודש לשבת אני ועוד בן אדם, הרב אמר שהוא לא משתתף, שהוא לא נכנס לדברים האלו. הוא רק נותן, אמר שהעסקה הזאתי תניב פירות, אם תלכו ביחד היא תניב פירות ואתם תצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully