וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל המשטרתי שמחק אישום על החזקת 50 גרם הרואין

12.6.2015 / 8:30

מתן, צעיר מבאר שבע שרכש אצבע חשיש, נעצר אחרי שבחיפוש ברכבו התגלה הסם המסוכן. הוא התעקש שהספק, מודיע משטרתי, ניסה להפליל אותו. כשנודע שהמודיע צלצל למשטרה לאחר העסקה, שונו האישומים נגדו. "נגיש תלונה למח"ש"

אילוסטרציה. ShutterStock
מתן הורשע רק באחזקת חשיש/ShutterStock

לפני כחצי שנה, מתן, צעיר מבאר שבע, הגיע לאזור רמת חובב, שם פגש אדם וקנה ממנו אצבע של חשיש. לאחר ששילם לו עבור הסמים, הוא נסע בחזרה לכיוון העיר ונעצר במחסום של המשטרה. במהלך החיפוש הוא הודה כי רכש אצבע חשיש, אך השוטרים מצאו 50 גרם הרואין במושב האחורי של רכבו. מתן טען כי השקית ובה הסם הקשה אינה שלו. לטענתו, איש הקשר שעמו הוא נפגש, בחור בשם עטאף, שתל את החומר ברכבו.

השוטרים לא השתכנעו מגרסתו ולאחר כמה ימים הוגש נגדו כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בעיר והוא נעצר עד לתום ההליכים. בשלב זה פנה פרקליטו, עו"ד עמית ויצמן, לפרקליטות, בבקשה שיבדקו את טענותיו של מרשו כי הופלל על ידי עטאף. עם זאת, אף אחד לא האמין לגרסתו של הצעיר. לאחר כחודשיים, טען עו"ד ויצמן כי חשף את זהותו האמתית של עטאף - שוהה בלתי-חוקי שמשתף פעולה עם המשטרה - וכי אין למשטרה אישור להפעילו כמקור.

עוד בנושא משפט ופלילים
תלונה על מנהל בעיריית אשדוד: כפה על עובדת לשכב עמו
וינשטיין: לבדוק אם רות דוד קיבלה מתנות בכהונתה כפרקליטת מחוז

עו"ד ויצמן פנה לפרקליטות, שם מסרו לו כי הנושא בבדיקה, שבסיומה הכחישו רכז המודיעין והשוטרים שחקרו את מתן את קיומו של משתף הפעולה. הסנגור של מתן לא הסתפק בכך, והגיש בקשה לגילוי ראיה. לאחר כשבועיים הוא קיבל את פלט השיחות, שחשף כי מיד לאחר שעטאף ירד מרכבו של מתן, הוא התקשר אל רכז המודיעין של באר שבע. כבר באותו היום הגיע עו"ד ויצמן אל לשכתו של השופט המחוזי נאסר אבו טהה, ועדכן אותו בפרטים החדשים. ביום שבו הגיעו הממצאים גם אל הפרקליטות, היא שחררה את מתן, ארבעה חודשים לאחר שנעצר. בסופו של דבר הורשע מתן במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של אחזקת חשיש והוא נידון לחודש מאסר על תנאי.

סנגורו של מתן, עו"ד עמית ויצמן, אמר כי "התיק הזה חשף באופן מאוד ברור את התנהלותה של משטרת ישראל בתוך המחשכים. שוטר אחד, בתפקיד מאוד רגיש, רימה והוליך שולל מערכת שלמה. הוא גרם למעצר שווא של מרשי, כשהעונש על עבירה כזאת הוא ארבע שנים. ללא התערבותו של השופט, מרשי היה מרצה מאסר על עבירה שלא ביצע. הגשנו תלונה במח"ש נגד השוטר ואנחנו מתכוונים להגיש גם תביעה אזרחית".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "לאחר שהוגש כתב האישום, ומסיבות שקשורות לחסיון, החליט פרקליט המחוז למחוק חלק מכתב האישום הקשור לסמים שנתפסו ברכבו של הנאשם. עם זאת, הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן והורשע בהחזקת חלק מהסם שנתפס עליו לצריכה עצמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully