וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי אתיופיה זועמים על הענקת אות הוקרה לדנינו: "מעשה נבזי"

עמותה של יוצאי אתיופיה העניקה לדנינו אות הוקרה, אך יתר נציגי הקהילה מתנערים ממנו: "מוכרים את אינטרס הקהילה". בטקס, התייחס דנינו ליחס המשטרה לקהילה, וכן לפרשה 512: "המשמעותית ביותר בהיסטוריית המשטרה"

צילום: מור שאולי, גדי וינסטוק

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו נכח היום (חמישי) במפגש של קציני משטרה עם בני העדה האתיופית שארגנה "עמותת ציוני ישראל", ובמהלכה התייחס למחאת הקהילה על אלימות המשטרה. במהלך המפגש, העניקה העמותה לדנינו אות הוקרה, אלא שנציגי הקהילה האתיופית שאינם משתייכים לעמותה זועמים על הענקת האות.

"זהו מעשה נבזי שנעשה על מנת לשרת אינטרס אישי של הארגון שעשה את זה", אמר גדי יברקן, יו"ר מטה המאבק לשוויון חברתי. "האיש שנתן היום את אות ההוקרה למפכ"ל (יו"ר עמותת ציוני ישראליששכר מקונן, ד"י) לא מייצג אותי ואת בני הקהילה האתיופית, הוא מייצג את הארגון שלו נטו. מתוך אינטרסים אישיים וארגוניים, הם מוכנים למכור את אינטרס הציבור והקהילה כדי למצוא חן בעיני הממסד".

לדברי יברקן, ארגונו מתנער מהאירוע שהתקיים היום, "שלא נעשה בתיאום עם אף אחד מבני הקהילה. אם הייתי יודע על הדבר הזה הייתי גם מונע את המעשה. מפכ"ל שינהיג מדיניות שתלחם בגזענות ואלימות שוטרים בכלל, ובפרט כלפיי העדה האתיופית, יזכה ממני לאותה הוקרה באופן אישי".

עוד כתבות בנושא:
מחאת יוצאי אתיופיה: יותר מעשרה מפגינים נעצרו
"הנשירה הסמויה" של יוצאי קהילת אתיופיה ממערכת החינוך
החייל ממוצא אתיופי שהוכה תובע את המשטרה: "מניע גזעני"

מפגש מפקדי משטרה עם נציגי הקהילה יוצאי אתיופיה, בית שמש, יוני 2015. מור שאולי
"האיש שנתן את אות ההוקרה לא מייצג אותנו". המפגש בין השוטרים לנציגי הקהילה, היום/מור שאולי

יברקן אף פנה לשרת המשפטים איילת שקד כדי להילחם למען יחס הוגן כלפי העדה האתיופית ותמצה את הדין עם שני השוטרים שהכו את החייל דימאס פיקדה בסרטון שהצית את המחאה, "כפי שהיא נלחמת למען נוער הגבעות וכל אלה שמתיישבים ביהודה ושומרון. אנחנו מצפים ממנה לא להפקיר אף אזרח שמוכה על ידי שוטרים, בוודאי חייל צה"ל. עד עכשיו אנחנו מחכים ממח"ש והיועץ המשפטי לממשלה לתוצאה מעשית לפני שהשטח ידלק מחדש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עימות בין המפכ"ל לנציגי יוצאי אתיופיה. מור שאולי
?זה לא הזמן להעניק פרסים". חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה במפגש עם קציני המשטרה, היום/מור שאולי

חברת הכנסת לשעבר, פנינה תמנו-שטה, שנכחה באירוע הביעה אף היא את התנגדותה למתן אות ההוקרה. "זה לא הזמן להעניק פרסים ותעודות הוקרה, זה זמן למעשים תכלס ושינוי כללי השטח בסוגיית שיטור היתר והאלימות המשטרתית", אמרה תמנו-שטה לוואלה!NEWS. "התביישתי לראות שאנשים נפלו למלכודת יחצ"נית של דוברות המשטרה ותו לא. מה שצריך לעניין אותנו כרגע זה הדוח המתגבש להצגת דרכי הפעולה, שאותו מתכוונת ליישם המשטרה למיגור התופעות, וזה הדבר היחיד שהיינו צריכים לראות היום. בקרוב הדוח יהיה מלא ואנחנו מתכוונים להמשיך ולפקח שהוא הנכון ביותר להגברת הביטחון האישי של בני הקהילה בדגש על הצעירים מול המשטרה".

"פרשה 512 תביא לשינוי משמעותי במפת הפשע"

במהלך המפגש התייחס המפכ"ל למחאת העדה האתיופית. "הופתעתי מהעוצמה והתסכול שהצטבר אצל הצעירים במהלך השנים. העוצמות הביאו אותנו למצב שאנחנו רחוקים מפתרון וזה הוביל לפיצוץ. בשלב הזה נכנסנו לפעולה עם הצוות שבראשו עמדה ניצב גילה גזיאל", אמר. פגישה של מובילי מחאת יוצאי אתיופיה עם גזיאל וגורמים נוספים במשטרה הסתיימה בחודש שעבר בפיצוץ, לדבריהם בשל התעלמות המשטרה מעיקרי הטענות של המוחים.

דנינו דחה את הטענות שהושמעו במסגרת המחאה, בדבר אלימות של שוטרים, לה קרא "שיטור יתר". "יש מגמה שנעלמה", אמר. "אנחנו במגמה מאוד חיובית שכולם צריכים לתמוך בה. ב-2013 נפתחו 1,157 תיקים על אלימות שוטרים, וב-2014 נפתחו 450 תיקים בלבד".

"אין פטנט שאתה יכול לתת לשוטר שייתן פתרון לכל הבעיות. צריך לדאוג שבעיית שיטור היתר תיפתר, אבל בלי לפגוע בתפקידי השיטור. אנחנו נעמוד בחלק הלא קל הזה של 'שיטור יתר'. נמצאים מפקדי תחנות שבהן יש ריכוזים של הקהילה, והמטרה של כולנו היא לייצר כאן טיפול קהילתי ביחד".

דנינו על 512: "תסתיים בתוצאות משמעותיות". צילום מסך
"בפעם הראשונה יימצאו ראיות מול נותני ההוראות". דנינו במפגש, היום/צילום מסך

דנינו התייחס גם לפרשה 512, שבמסגרתה נעצרו 60 חשודים בפעילות עבריינים, אשר מחציתם שוחררו. "פרשה 512 היא הפרשה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של משטרת ישראל בתחום ארגוני הפשיעה", אמר דנינו במפגש. "בגלל הדמויות שנחקרות שם, הפרשה הזו הביאה להצלחה - אני כבר אומר לכם. בפעם הראשונה יימצאו ראיות מול מי שנותן הוראות ולא רק מי שמבצע, וזה יביא לשינוי משמעותי במפת הפשע הישראלי".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully