וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבתת הלימודים ועצרות מחאה: "מחאת הסרדינים" מתרחבת

המחאה על הצפיפות בכיתות נכנסת ליומה החמישי, לאחר פגישה של ועדי ההורים עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת. בתי הספר בעפולה, בפרדס חנה-כרכור, בערד ובלהבים יושבתו באופן חלקי, ושביתות נוספות צפויות מחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה בטירת כרמל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחאת הסרדינים", שבמסגרתה מוחים הורי התלמידים על הצפיפות בכיתות, נכנסת היום (חמישי) ליומה החמישי, ובתי ספר ביישובים שונים בארץ ישביתו את הלימודים. כמו כן, אתמול נפגשו נציגי פורום ועדי ההורים היישוביים עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, על מנת לדון בעניין זה. יצחק מנחם, חבר בוועדת אורנה שמחון שהוקמה על מנת להציע פתרון לסוגיה, הציג בפני מרגי את עיקרי הדוח של הוועדה והדגיש כי ההורים עומדים על יישום ההמלצה המופיעה בו, להגביל את מספר התלמידים בכל כיתה ל-32.

בית הספר רעות שביישוב שמשית יושבת בשעת הלימודים הראשונה. בעפולה, בתי הספר בית זאב, מעלות ניסים, בן צבי, אלומות, אלון יזרעאל, תדהר, גוונים, נופים, אוהל מאיר ונועם מוריה יושבתו בשעתיים הראשונות ליום הלימודים, וכך גם בית הספר הממלכתי-קהילתי בפרדס חנה-כרכור. בדרום הארץ, בתי הספר היסודיים בערד ובית הספר ביישוב להבים יושבתו אף הם בשעתיים הראשונות.

עוד בוואלה חדשות:
"מחאת הסרדינים" תימשך - אך לבנט עשויה להיות בעיה אחרת
בנט על "מחאת הסרדינים": העלויות עצומות, אין פתרון מידי
אחרי הניצחון בגנים: נמשכת השבתת בתי הספר במחאה על הצפיפות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר צפויה המחאה להתרחב ובכמה ישובים יתקיימו במקביל להשבתות גם עצרות מחאה. בתי ספר בגדרה, בקריית אונו ובמועצה האזורית ברנר יושבתו באופן חלקי, ואילו בכרמיאל, כל בתי הספר היסודיים יושבתו החל מהשעה 10:00. בית הספר הס בפתח תקווה וכל בתי הספר בטירת הכרמל יושבתו גם הם, ועצרות מחאה צפויות להיערך ביישוב קדרון שבמועצה האזורית ברנר ובכפר תבור.

אתמול הודיעו ועדי ההורים במגזר הערבי על הצטרפותם למחאה ולשביתה. ביום ראשון הקרוב יושבתו כל בתי הספר בטירה ובקלנסווה. למחרת, כל בתי הספר היסודיים באשקלון יושבתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בבעיה שקיימת כבר שנים רבות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פורום ועדי ההורים היישוביים, המונה יותר מ-80 ישובים בארץ, הכריז בתחילת השבוע על חידוש "מחאת הסרדינים" בעקבות ישיבה שניהלו 12 יושבי ראש של הוועדים עם מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן. בישיבה התבשרו ההורים כי בכוונת המשרד להוציא אל הפועל את הוראתם מהשנה החולפת לאחד כיתות שמתחת לתקן של 40 תלמידים בכיתה.

יושבי הראש טוענים כי כהן הודתה שלא הגישה את מסקנות הוועדה המקצועית לבחינת "יחס מורה-תלמיד", שסיימה את עבודתה כבר לפני ארבעה חודשים, לשר החינוך החדש נפתלי בנט, ולכן טרם נלקחה החלטה סופית בנושא. מאז תחילת המחאה אמר בנט כי "הנושא נמצא על שולחני ואטפל בו", ואילו בראיון לאולפן וואלה!NEWS הוא אמר כי "מדובר בבעיה שקיימת כבר שנים רבות ואי אפשר לפתור אותה בן לילה".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully