וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר להגנת הסביבה הבטיח: מיכל האמוניה במפרץ חיפה יפונה

9.6.2015 / 23:49

השר החדש אבי גבאי סייר במפרץ חיפה והכריז כי בקרוב ייצא מכרז להקמת מפעל אמוניה בדרום, מה שיוביל בסופו של דבר לפינוי המיכל המאיים על תושבי חיפה והסביבה. "אנחנו רוצים לראות תוצאות", אמרו פעילי סביבה

חיפה. ערן גילווארג
מיכל האמוניה במפרץ חיפה/ערן גילווארג

מיכל האמוניה יפונה סוף-סוף? השר להגנת הסביבה אבי גבאי מכולנו סייר היום (שלישי) במפרץ חיפה והכריז כי בזמן הקרוב ייצא מכרז להקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ, מה שיוביל בסופו של דבר לסגירת מיכל האמוניה בחיפה, המהווה סכנה אפשרית לתושבי האזור. השר החדש מינה צוות ממשרדו לבדוק את נושא המפעלים הפטרו-כימיים במפרץ, שיגיש את מסקנותיו בקרוב.

הדברים הללו התקבלו בחיוב בקרב פעילי איכות סביבה במפרץ, אולם יש להזכיר כי צוות זהה מונה כבר לפני שנה על ידי השר הקודם עמיר פרץ, והוא לא הגיש מסקנות בשל התפטרותו מהממשלה. כעת מקווים הפעילים מחיפה והסביבה כי מסקנות יפורסמו בהקדם, וגם ייושמו. "המשרד להגנת הסביבה, בדומה למשרד הביטחון, אינו זכאי למאה ימי חסד. הוא מחויב לספק הגנה מידית לתושבי וילדי מפרץ חיפה", אמרו הפעילים שנפגשו עם השר במהלך הסיור.

עוד בנושא הזיהום במפרץ
בחיפה חוששים מהתרחבות הזיהום: "הכרזת מלחמה על התושבים"
"הנושא הסביבתי הוא לא רק מנת חלקם של קומץ 'משוגעים לדבר'"
העליון לממשלה: הודיעו תוך 45 יום מתי יפונה מיכל האמוניה מחיפה

"הפגישה עם השר סמוך לכניסתו לתפקיד אצלנו בחיפה היא תקדים מבורך", אמרה ליאורה אמיתי מארגון "אזרחים למען הסביבה". לדבריה, "מדובר בסימן שמצביע על שינוי לטובה, אבל לשר יש הרבה עבודה ואנחנו רוצים לראות תוצאות. כל יום שעובר ללא שינוי חושף את התושבים לזיהום שכבר הוכח מעל לכול ספק שהוא הורג. כלי האכיפה נמצאים בידך, הציבור ממתין לעשייה מידית שתספק הגנה אמתית על חיינו ועל בריאותנו".

יו"ר הפורום לשמירה על החופים חנה קופרמן אמרה בפגישה כי עמדת המשרד להגנת הסביבה היא זו שתכריע את גורלם של 800 אלף תושבי האזור. "האם השר יקבל את מדיניות הממשלה לקדם את תכניות ההרחבה של התעשייה הפטרו-כימית בכל מחיר, גם כשברור שהנזקים הצפויים לאוכלוסייה קשים ביותר, או שייקח צעד אמיץ לשינוי המדיניות הקיימת כדי להפסיק את ההרעלה המתמשכת ואת סיכון חייהם של מאות אלפי האזרחים?". לטענתה, המשרד להגנת הסביבה מנהל בשבועות האחרונים "קמפיין אגרסיבי ובו הוא טוען שיש ירידה של 70% בזיהום האוויר באזור מפרץ חיפה".

השר הבהיר כי מבחינתו נושא הזיהום במפרץ נמצא בראש סדר העדיפויות וכי הוא ביקש להיפגש עם פעילי הסביבה כדי ללמוד את הנושא.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully