וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לשעבר דוד רותם נטמן: "נאמנות טוטלית לארץ ישראל"

9.6.2015 / 19:51

מאות ליוו למנוחות את רותם, שהלך אתמול לעולמו לאחר שלקה בדום לב בביתו שבאפרת. יו"ר ישראל ביתנו ליברמן ספד לו: "כל מפעל ההתיישבות לא היה אפשרי ללא מוחו החריף"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ליאור קירשנר

מאות קרובי משפחה, חברים שרים וחברי כנסת ליוו הערב (שלישי) בדרכו האחרונה את ח"כ לשעבר דוד רותם מישראל ביתנו, שהלך אתמול לעולמו בביתו בגיל 66 לאחר שלקה בדום לב. בטרם נטמן בבית העלמין בכפר עציון, נישאו לזכרו הספדים ביישוב מגוריו, אפרת.

"הכרתי אותו ב-1996 כשהייתי במשרד ראש הממשלה. מה שגיליתי היה נאמנות טוטלית לארץ ישראל ולכל יהודי. כל מפעל ההתיישבות לא היה אפשרי ללא מוחו החריף", ספד לו יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "הוא תמיד מצא פתרון. ללא פעילותו היינו נתקעים. הוא היה חרוץ, תמיד היה מגיע לפני כולם ועוזב אחרון. המחויבות שלו לכל פעיל, הנכונות שלו והידע שלו להיכנס לכל תחום, גם הידע ההלכתי שלו, היו משהו שלא פגשתי".

"תרומתו כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט הייתה אדירה", הוסיף ליברמן. "הוא לחם והעביר חוקים שהיה קשה לצפות שניתן להשיג ולהעביר. תמיד כשרציתי להתייעץ הוא היה מגיע ותמיד נעזרתי בו. הוא יחסר לכולם".

עוד בוואלה!NEWS:
"חזן איים על אדלשטיין: 'אחפש סיפורים ואפיץ אותם נגדך'"
תיעוד: שני נערים הכו ושדדו בן 12 בראשון לציון
דיון באולפן וואלה!NEWS: "לשלום יכול להיות מחיר גבוה"

הלוויית ח"כ לשעבר דוד רותם ז"ל, בית העלמין המרכזי בכפר עציון, 9 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"התאמצת לעזור ללא תמורה למי שידו לא משגת". כפר עציון, היום/נועם מושקוביץ

"התאמצת לעזור ללא תמורה למי שידו לא משגת", ספדה לרותם אשתו, עדינה. "זה לא סוד שלא התלהבנו כשעזבת את המשרד המשגשג ועברת לפוליטיקה. חשבנו שאתה לא מתאים כי אתה ישר. דודי שלי, אני מודה לך על התקופות היפות שהיו לנו, מבטיחה שאמשיך לחיות בשמחה למרות הגעגוע".

בנו של רותם, מיקו, אמר: "תמיד היה אפשר לבוא אליך בכל בעיה. אמרת לי לזכור שלא כל העולם סובב סביבי ואז היית הופך את העולם כדי לעזור. כמה אהבתי להתייעץ איתך, תמיד נתת לי כיוון. חלמתי שתעזוב את הפוליטיקה ונכבוש את העולם. את החלומות ואת המשך המסע אצטרך לעשות לבד. בתקופה האחרונה האור החזק שלך הלך ונחלש, אבל אהבתינו רק הלכה והתחזקה. אני מאושר שזכיתי לאבא כמוך. האהבה האינסופית שלך תמשיך ללוות אותנו. לך לשלום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלוויית ח"כ לשעבר דוד רותם ז"ל, בית העלמין המרכזי בכפר עציון, 9 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
הלווייתו של רותם, היום/נועם מושקוביץ

"אבא יקר ואהוב, אתה אבא וסבא נפלא. אתה איתי ותמשיך ללוות אותי עד שניפגש", ספדה לרותם בתו, טל. "עשית המון למען עם ישראל. כולם מכירים את הקשיחות שלך, אבל לא יודעים את הטוב לב שלך. לא סיפרת על הדברים הטובים שעשית, לעיתים שמענו מאחרים. גאה להיות הבת שלך. אני מבקשת סליחה ומחילה אם נהגתי שלא כראוי. אתה בשבילי מגדלור חם ותומך. זו לא פרידה, אוהבת אותך תמיד, תודה שהיית אבא כל כך נפלא".

הלוויית ח"כ לשעבר דוד רותם ז"ל, בית העלמין המרכזי בכפר עציון, 9 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
הלוויית ח"כ לשעבר דוד רותם ז"ל, בית העלמין המרכזי בכפר עציון, 9 ביוני 2015/נועם מושקוביץ

רותם שימש חבר בשלוש כנסות - מה-17 ועד ה-19, כשבין השאר כיהן כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, כסגן יו"ר הכנסת, כיו"ר השדולה למלחמה באלימות ובפשע, כיו"ר השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות בעולם וכראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-סין. רותם עסק לפרנסתו כעו"ד ויועץ משפטי לרשויות מקומיות. הוא התנדב למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית שם שירת כתובע צבאי.

הוא היה חבר הנהלה בארגונים רבים שבהם: הוועד הפועל של בית-החולים שערי צדק בירושלים, הוועד היהודי-אמריקאי, עמותת מכון צומת באלון-שבות, מועצת המנהלים בחממה הטכנולוגית פתיר, מועצת הנגידים של בית-הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, מועצת המנהלים של חברת סאן דור נתיבי אוויר בין-לאומיים בע"מ, ועד ההכנה בעמותת ישרי לב למען הקשיש הנזקק.

(עדכון ראשון: 18:29)

  • עוד באותו נושא:
  • דוד רותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully