וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה באוניברסיטה העברית הורחק עקב תלונה על הטרדה מינית

הנהלת המוסד החליטה להרחיק לאלתר מהקמפוס מרצה גמלאי כבן 90 בעקבות תלונה שהגישה נגדו סטודנטית. המקרה אינו קשור למכתב שהגישה עמותת "אחת מתוך אחת" על 11 מרצים שתקפו מינית לכאורה סטודנטיות

עריכה: ניר חן, צילום: אנצ'ו ג'וש

("לא נפרסם שמות המרצים עד שינוי השיטה", ריאיון לאולפן וואלה!NEWS, בשבוע שעבר)

האוניברסיטה העברית בירושלים החליטה השבוע להרחיק מהקמפוס מרצה גמלאי כבן 90 בעקבות תלונה על כך שהטריד מינית סטודנטית. המרצה הורחק לפני כשלוש שנים מלימוד ומביצוע מחקרים בשל התנהגות בלתי הולמת כלפי נשים. לפני כמה שבועות הגישה סטודנטית תלונה לאוניברסיטה נגד המרצה בגין הטרדה מינית. בעקבות כך הוחלט להרחיקו לחלוטין משטח האוניברסיטה.

מדובר במקרה שאינו קשור למכתב שהגישה עמותת "אחת מתוך אחת" על 11 מרצים באוניברסיטה שתקפו מינית לכאורה סטודנטיות. בשבוע שעבר פנתה העמותה לנשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, בדרישה להכריז על כינוס חירום של הוועד המנהל בשל "ריבוי עדויות חמורות שהובאו לידיעתנו". לפי המכתב, שנכתב על ידי גל שרגיל, חמישה מרצים מהסגל האקדמי תקפו מינית סטודנטיות, לרבות מקרה אונס, ושישה נוספים "מטרידים מילולית סטודנטיות באופן קבוע".

עוד בנושא:
"באוניברסיטה העברית 11 מרצים שתוקפים מינית, כולל מקרי אונס"
ההטרדות בעברית: "לא נפרסם שמות המרצים עד שינוי השיטה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוחלט להרחיק את המרצה לחלוטין משטח האוניברסיטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שרגיל, המכתב שנשלח מעלה חשדות לעבירות חמורות שנעשו במשך חודשים ארוכים. "אנחנו אוספות את המידע המדובר זה כמה חודשים. יש לנו מאגר של תוקפים מינית באוניברסיטאות ובמרכזים אקדמיים. באוניברסיטה העברית אספנו עד כה 11 תלונות נגד מרצים, רובם ממדעי הרוח. התלונות מגוונות: מאמירות מילוליות, דרך נגיעות והטרדות מיניות וכלה באונס ממש", אמרה.

"חשוב לי להבהיר", הוסיפה, "שבאופן כללי באקדמיה יש בעיה של תקיפות מיניות, ולא רק באוניברסיטה העברית. למיטב ידיעתנו, הקורבנות לא הגישו תלונות במשטרה. שמענו בכלי התקשורת שהאוניברסיטה פנתה למשטרה, אך לא ידוע לנו על דבר כזה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully