וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיטת הפריימריז הכי מושחתת שיש": הח"כ שמאתגר את נתניהו

7.6.2015 / 10:36

ימים ספורים לפני ההצבעה על שינוי השיטה של בחירת הרשימה לכנסת, קרא חבר הכנסת החדש דוד אמסלם בכנס פעילים להחזיר את הכוח לחברי מרכז הליכוד. "אם נספר לציבור מה קורה בפריימריז, הוא לא יאמין". צפו בתיעוד

צילום: דוד קורן; עריכה: טל רזניק

חברי מרכז הליכוד יצביעו ביום חמישי על אחת ההצעות הדרמטיות ביותר שעלו בתנועה בשנים האחרונות, הנוגעת לשיטת הפריימריז. החברים יבחרו אם יש להעביר את כוח הבחירה של רשימת המפלגה לכנסת לידי מרכז הליכוד, או להשאיר אותה כהצבעה פתוחה של מאה אלף המתפקדים למפלגה.

זה שבועות ארוכים ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת הטרי דודי אמסלם מנהלים מאבק על דעת הקהל של חברי המרכז בסוגיה. כמעט שאין ערב שבו נתניהו אינו מזמין פעילים לביתו או שוכר אולם כדי לדבר בגובה העיניים עם המצביעים הפוטנציאליים על הצעתו של אמסלם, ולנסות לשכנע אותם שמדובר באסון לתנועה, שיחזיר את הליכוד אחורה.

"היום אין ליכוד", אמר אמסלם בכנס פעילים שנערך ביום חמישי ותועד על ידי צוות וואלה!NEWS. "יש לוגו, יש סיעה בכנסת, אין מצודה אפילו – יש בניין. קורי העכביש חוגגים להם". נראה כי אמסלם החליף בכנסת הנוכחית את דני דנון בתפקיד הדמות שמאתגרת את נתניהו במרכז. בעוד דנון נמנע מעימות חזיתי עם נתניהו בסוגיות הקשורות לשינוי חוקת המפלגה לאחר שמונה לשר, אמסלם, כך נראה, מרגיש שבחירתו לכנסת היא הזדמנות להחיות את הליכוד דרך העברת כוח הבחירה למרכז.

בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"ראשי ממשלה באים והולכים, אבל התנועה נשארת". נתניהו/ראובן קסטרו

"ראש הממשלה נכנס כאן באין כניסה, באירוע שהוא לא היה צריך להיכנס אליו. בטח לא בפרונט שהוא נכנס אליו", המשיך אמסלם בכנס. "אני רוצה להציע לראש הממשלה הצעה טובה - אני מציע לך, תשקול את זה ותוביל את זה אתה. אין לנו מאבק איתו, אנחנו אוהבים ומכבדים אותו, אבל ראשי ממשלה הולכים ובאים והתנועה נשארת. למעלה יש רוחות חזקות, אורך החיים שם הוא לא ארוך אבל חברי המרכז נשארים 30-20 שנה".

בינתיים, במפלגה מנסים למצוא פשרה שתשאיר את כולם לא מרוצים במידה שווה. אחת ההצעות היא לאפשר למתפקדים לבחור את המקומות 16-1 ולתת למרכז לבחור את יתר הרשימה. אמסלם, כך אומרים מקורביו, אינו מתכוון להתפשר, וההצעה שלו תעלה להצבעה בכל מקרה. לדברי בכיר בליכוד, ההצעה של אמסלם גם מעוררת מתיחות לא קטנה בין ראש הממשלה לבין השר ישראל כץ. שר התחבורה נחשב למקורבו של אמסלם, ולדברי הבכיר, לנוכח שורת התפקידים הנדיבה שנתניהו העניק ל"סיעת כץ", הכוללים בין היתר תפקידים לאמסלם עצמו ולחברי הכנסת דוד ביטן, אברהם נגוסה וז'קי לוי, ראש הממשלה ציפה כי כץ יעזור לו להוריד את ההצעה מסדר היום. אלא שכץ מעדיף לשבת מן הצד ולאפשר לאמסלם להמשיך את המאבק בנתניהו. מלשכת כץ לא נמסרה תגובה לטענות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"איך אתה מעלים את מועצת המנהלים? אתה מכפיש"

בשיחה עם פעילי מפלגה במודיעין, שנערכה בניסיון לשכנע אותם בנחיצות של הצעתו, אמר אמסלם כי דווקא השיטה הנוכחית היא מושחתת – להבדיל מזו שהוא מציע. "בפריימריז, במפלגת העבודה ובמפלגת הליכוד יחד, יש בערך 150 מתמודדים. אם תכפילו את זה בחצי מיליון שמשקיע כל מתמודד - מדובר בכ-70-60 מיליון שקל, ואף אחד לא שואל למה בן אדם מקבל פתאום 45 צ'קים של 10,000 שקל", אמר. "אף אחד לא דפק לי בדלת ביום רגיל ואמר 'דודו אני אוהב אותך, קח מאה שקל'. זאת השיטה הכי מושחתת שיש. אם נספר לציבור מה קורה בשיטת הפריימריז מבחינה כספית, הוא לא יאמין. אז לכן חשבתי שהנושא הזה חייב להסתלק מן העולם".

אמסלם, שנבחר השבוע ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, מתקומם גם על ההפחדות מצד שרים וח"כים בליכוד, שלפיהן העברת הבחירות למרכז תעשה יחסי ציבור רעים למפלגה. "רוב אנשי הליכוד הם אנשים תמימים וישרי דרך, אבל מפלטו של הנבל הוא הפטריוטיזם. איך אתה מעלים את מועצת המנהלים שלך? אתה מתחיל להכפיש אותה", אמר בהתייחסו לאמירות שיוחסו לחברי מרכז הליכוד. "אומרים: 'תשמע, הם מבקשים ג'ובים, הם עושים דברים חמורים'. הם מפיצים מסכת שקרים במזיד כדי להבאיש את ריחו של מרכז הליכוד בעיני הציבור ואז לעשות את השינוי. ברוב הכנסות מי שבחר את הכנסות זה המרכז. אז מה, בתקופת בגין הרשימה הייתה מושחתת? מרכז הליכוד לא מפקשש ברשימות כי הוא מכיר את האנשים".

לחבר הכנסת החדש היו גם לא מעט טענות כלפי שרי הליכוד. "היום השרים רצים סביב האולפנים. תגיד לשר לבוא ב-3:45 בבוקר ותעמוד שלוש דקות כדי לקבל ריאיון בערוץ איזוטרי - הוא שם, בחורף, כשיש שלג. תגיד לו לדבר עם 300 איש בדימונה - הוא לא יבוא", אמר. "השיטה מושחתת, לא האנשים, וגורמת להם להתעסק בטפל ולא בעיקר. אין שיטה יותר נכונה מלהחזיר את זה למרכז הליכוד. ברור שבכל גוף יש שברי אחוזים של אנשים שלא נוהגים נכון, שמגזימים, מדברים לא יפה. אבל זה קורה בכל גוף. מי שלא מתנהג בערכים הבית"ריים - אין בעיה להרחיק אותו מהתנועה", סיכם אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully