וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל לא מתרגשים מביטול הגדרת חמאס ארגון טרור במצרים

6.6.2015 / 22:50

מערכת הביטחון בישראל לא התרגשה יתר על המידה מהחלטת בית המשפט המצרי לשנות את הגדרת חמאס. "ההנחיות לא ישנו את המציאות", אמר גורם ביטחוני והוסיף: "מצרים מתנערת מחמאס באופן שיטתי"

עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014. AP
עצרת תמיכה בארגון חמאס ב-2014/AP

במערכת הביטחון בישראל לא מתרגשים מהחלטת בית משפט במצרים להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור. "ההנחיות של נשיא מצרים א-סיסי בכל מה שקשור לטיפול ב'אחים המוסלמים' ובארגון החמאס לא ישנו את המציאות", אמר הערב (שבת) גורם ביטחוני בכיר לוואלה!NEWS. "מצרים מתנערת באופן שיטתי מרצועת עזה ובראשה החמאס. היא הורסת מנהרות כמעט כל יום ונלחמת כדי להשכין סדר בסיני. אני לא מוצא חשיבות בהחלטה זו של בית המשפט".

גורם ביטחוני נוסף הבהיר כי מצרים מייחסת לחמאס מעורבות ניכרת הן בפיגועים בתוך המדינה והן בתמיכה בארגוני טרור שפועלים בסיני. לדברי הגורם, "ביטוי לשנאה בין הצדדים ולהנחיות הממשלתיות לחנוק את החמאס ניתן לראות בעצם סגירת מעבר רפיח וכן במחאות המתגברות של תושבי הרצועה שלא משנות את החלטות הממשל המצרי". בעבר, ניסו המצרים לקדם תכנית שבמסגרתה תשלוט הרשות הפלסטינית במעברי הגבול עם ישראל ועם מצרים, אך חמאס התנגד והכשיל את המהלך.

מוקדם יותר היום נענה בית המשפט לממשלה המצרית וביטל את הגדרת חמאס ארגון טרור, שלושה חודשים בלבד לאחר שהגדיר אותו ככזה. עם זאת, במצרים הבהירו כי הגדרתה של הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ארגון טרור, נותרה בעינה. הסיבה לשינוי היא קביעתו של בית המשפט לערעורים בקהיר כי בית המשפט שהחליט להגדיר את חמאס ארגון טרור "אינו הסמכות" בנושא.

עוד בוואלה!NEWS:
חיזבאללה משיב את השליטה בקלמון: "נטהר את האזור מחמושים"
חזר להן הצבע: הנשים שנמלטו מדאעש פושטות את הבגדים השחורים
עליית האימפריה האיסלאמית של ארדואן

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully