וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: איראן ודאעש מדאיגים את הסעודים יותר מישראל

5.6.2015 / 0:38

מסקר שבוצע בערב הסעודית עולה כי רוב הסעודים מודאגים מאיום הגרעין האיראני ומדאעש הרבה יותר מאשר מישראל. בנוסף, רוב הנשאלים בסקר תומכים ביוזמת השלום הערבית מ-2002 לנרמול היחסים עם ישראל

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
איראן במקום הראשון. חסן רוחאני בתחנת הכוח בבושהר/AP

רוב הסעודים לא רואים בישראל האויבת הגדולה ביותר שלהם – כך עולה מסקר שבוצע בערב הסעודית על ידי המרכז הבינתחומי בהרצליה. על פי הסקר, מרבית הסעודים מודאגים הרבה יותר מהאיום האיראני ומאיום ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ורובם גם תומכים ביוזמת השלום הערבית מ-2002 לנרמול היחסים בין מדינות ערב לישראל.

53% מהנשאלים בסקר ציינו את איראן כאויבת הגדולה ביותר שלהם, 22% ציינו את דאעש ו-18% בלבד מהנשאלים סבורים שישראל היא האויבת הגדולה ביותר של ערב הסעודית. הנתונים הללו מפתיעים בשל העוינות רבת השנים בין שתי המדינות, שלא מקיימות יחסים דיפלומטיים.

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
יותר מדאיגים מישראל. אנשי דאעש/רויטרס

בהמשך נשאלו הנסקרים גם על תכנית הגרעין האיראנית. מרבית הנשאלים השיבו כי במידה שאיראן תשיג פצצת אטום על ערב הסעודית לחתור גם כן להשיג נשק גרעיני. בנוסף, 85% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בתכנית השלום הסעודית, לפיה ייחתם הסכם שלום בין מדינות ערב לבין ישראל בתמורה לנסיגה מלאה לגבולות 67'.

הסקר נערך בשיתוף עם אוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי. הוא בוצע בטלפון והשתתפו בו 506 סעודים. מרווח הטעות עומד על כ-5%.

"מה שחושבים בישראל על הסעודים לא תואם בדיוק את מה שהם חושבים", אמר פרופ' אלכס מינץ, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. "יש מגוון רחב של איומים ונושאים של סדר היום, חלק (מהסעודים) אפילו ירצו לאחד כוחות עם ישראל".

(עדכון ראשון: 23:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully