וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב נגד ביטול העונש לחייל: "רוצה חזיר? תאכל בבית"

5.6.2015 / 0:20

רגב, בעברה דוברת צה"ל, אמרה כי ההחלטה לבטל את העונש לחייל בקורס מ"כים שאכל כריך לא כשר הייתה לא נכונה: "הוא היה צריך להיענש כדי להעביר מסר". סגן שר הביטחון בן דהן: "בצבא יהודי אוכלים כשר"

קרדיט: באדיבות רדיו קול ברמה, קרדיט תמונה: מור שאולי

שרת התרבות והספורט מירי רגב, מי שהייתה בעברה דוברת צה"ל, יוצאת נגד ביטול עונש המחבוש לחייל בקורס מ"כים שאכל בשר לא כשר במהלך פעילות של יחידתו. בראיון לרדיו החרדי "קול ברמה" אמרה אמש (חמישי) רגב: "בצבא אסור לאכול חזיר, חד וחלק".

הסערה סביב המקרה החלה בעקבו פרסום של כתבת קול ישראל כרמלה מנשה. מדובר בחייל בודד, עולה חדש מארצות הברית, שנשפט ונשלח ל-11 ימי מחבוש לאחר שאכל כריך לא כשר. החייל מתגורר בבית סבתו, אשר הכינה עבורו את הכריך. לאחר שהדבר נודע למפקד הגדוד שלו, הוא נקרא לשיחה ונשפט, אף שהסביר למפקדיו שהוא לא היה מעורה בפקודות הצבא בכל הנוגע לצריכת מאכלים לא כשרים.

השבוע, בשל הביקורת הציבורית על העונש החריג, ופנייה שנעשתה לדובר צה"ל בוטל העונש לחלוטין והחייל שוחרר לביתו. "בשורה התחתונה, טעינו", הודה דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז. בצה"ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך", כתב אלמוז בעמוד הפייסבוק שלו. "קיימים מתחים בחברה הישראלית ויש עמדות ודעות שונות. בצה"ל יש מקום לכולם".

השרה מירי רגב הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
"אתה רוצה חזיר? תאכל בבית". השרה רגב/מור שאולי

אלא שרגב כאמור לא קיבלה את ההתנצלות ואת ביטול העונש. "אני באופן אישי לא אוכלת חזיר, אני אדם מאמין. במדינה, לא אחליט לחילוני מה לאכול, אולם בוודאי שבצבא חד וחלק אסור להכניס חזיר. החייל היה צריך להיענש, ולא היה צריך לבטל עונש כזה, כדי להעביר מסר. חזיר, אתה רוצה - תאכל בבית. לא בצבא ולא כשאתה על מדים. תכבד את הרגשות של חיילים אחרים שנמצאים יחד איתך בחדר והם שומרי כשרות ומצוות. התפקיד שלנו לכבד את הסטטוס קוו הקיים בכל מה שקשור לכשרות ושבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרב אלי בן דהן מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
סגן השר בן דהן/נמרוד סונדרס

לעמדתה הצטרף סגן שר הביטחון, אלי בן דהן. "העניין פה הוא עניין של זהות. צה"ל הוא צבא מדינת ישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם", צייץ בן דהן, חבר מפלגת הבית היהודי, בחשבון הטוויטר שלו. "פקודות צה"ל ברורות, וקובעות שבצבא העם היהודי אוכלים אוכל כשר - חיילים חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדים. הפרת פקודות צה"ל כמו בכל נושא אחר נושאת עמה עונש. העונש ניתן על פי שיקול דעתו של המפקד ועל מפקדיו הבכירים לגבותו".

לטענת בן דהן ביטול העונש מהווה "מדרון חלקלק". "היום מזלזלים בפקודות צה"ל מסוג מסוים, ומחר מסוג אחר. אסור להסכים לכל סוג שהוא של זלזול בפקודה".

עוד בוואלה!NEWS:
אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"
חנינה או עונש חמור יותר? יריביו של צבי בר חלוקים בדעתם
כשרבין הזהיר: "עלולה להיות סכנה קיומית לישראל"

(עדכון ראשון: 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully