וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת גופה בת 350 שנה שנקברה לבושה עם הלב של בעלה

7.6.2015 / 9:04

"מומיה טבעית שמורה היטב" - כך תיארו החוקרים את מה שמצאו בתוך ארון הקבורה של ליידי אצילה מהמאה ה-17 - שנמצאה כשהיא לבושה בשמלה, מצנפות ונעליים והלב של בעלה בצנצנת לידה

צילום: רויטרס

ארכיאולוגים בצרפת חשפו גופת אישה שמורה היטב של אצילה מהמאה ה-17 שעדיין לבושה בשמלה, מצנפות ונעליים. השבוע פורסם שהגופה בת ה-359 שנים נמצאה על ידי צוות חוקרים מהמכון הצרפתי לשימור ומחקר, כאשר חילצו לפני כשנה שרידים מאתר חפירה במרכז העיר רן שבמערב צרפת.

"כאשר פתחנו את הארון ראינו גופה, עם הרבה בד עליה ונעליים", סיפר החוקר רוזן קולטיאר ל"גרדיאן", אבל לא ידענו כמה היא שמורה עד שסרקנו אותה". קולטיאר תיאר את הגופה כ"מומיה טבעית ששמורה ממש טוב".

לפי כתובות שנמצאו בתוך הארון הצליחו החוקרים לזהות את האישה לה שייכת הגופה – לואיז דה קואנגו, ליידי ברפליאק, שמתה בשנת 1656. הליידי האצילה, שגובהה היה 1.45 מ', נקברה כשהיא מכוסה בגלימה, שמלה מצמר, חולצה פשוטה ונעלי עור עם סוליות משעם. פניה היו מכוסות בתכריכים ועל ראשה היו שתי מצנפות וברדס. ידיה היו משולבות והחזיקו צלב.

ארון העופרת בו נקברה נפתח לראשונה במרץ 2014 והוא היה אחד מחמישה ארונות שנמצאו באתר בו היו 800 קברים ושימש כמנזר של היעקבונים. ליד הארון נמצא כלי מעופרת ובו ליבו של בעלה של הליידי – טוסנט דה פריין, אביר ברפליאק, שמת שבע שנים לפני אשתו. החוקרים העריכו כי קיים סיכוי שהליידי נכנסה למנזר לאחר מות בעלה.

ניתוח שנערך לגופה גילה כי גם ליבה הוצא ממנה במה שהחוקרים תיארו כ"ניתוח מדויק להפליא". לאחר סיום הניתוח הוחזרה הגופה לארון והחוקרים אמרו כי הם מתכוונים לקבור אותה מחדש בזמן הקרוב, אולם בגדיה של הליידי ונעליה יעברו שיחזור ויוצגו במוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully