וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחטיפה: הנשיא ריבלין העניק פרס לזכר שלושת הנערים

4.6.2015 / 0:21

בבית הנשיא נערך טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל, לזכרם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. בין הנואמים הייתה רחל פרנקל שדיברה בשבח האחדות: "יש הרבה עוולות לתקן, ידינו מלאות עבודה"

טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל, משכן הנשיא, יוני 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין עם משפחות הנערים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בבית הנשיא בירושלים נערך אמש (רביעי) טקס חלוקת פרס ירושלים לאחדות ישראל על שם שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שנחטפו ונרצחו לפני שנה באזור חברון. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. כמו כן, נכחו בטקס בני משפחותיהם של הנערים.

"בשנים האחרונות הביא איתו הקיץ בשורות קשות, ורעם תותחי מלחמה. הקיץ בשנה שעברה היה קשה במיוחד", אמר בנאומו הנשיא ריבלין. "עבור רבים הוא נפתח ביום הנורא שבו נודע על חטיפתם של איל יפרח, גיל עד שער ונפתלי פרנקל. עוד בימי השבעה הכואבת נודע לנו על מעשה נקמה מחריד בדמות רציחתו של נער ערבי, מוחמד אבו חדיר. מיד לאחר מכן נכנסנו למערכה ארוכה ומתישה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, מערכה שבה איבדנו את טובי בנינו. תמיד ידענו: העם בישראל יודע להתאחד ולהתחזק ברגעי משבר, אך האם זו הברירה היחידה? להתאחד רק בשעת צרה? אני רוצה להאמין שלא. באמצעות הזוכים אנחנו נזכרים שערבות ואחדות הם אתגרים לימים קשים ולימי שגרה גם יחד".

וואלה!NEWS - הסיפורים החמים:
מנכ"ל אורנג': מתכוונים לעזוב את ישראל כמה שיותר מהר
"במלחמה עם חיזבאללה נפנה מיליון וחצי תושבים בלבנון - ונתקוף"
השר לשעבר בן אליעזר יועמד לדין בגין שוחד

טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל, משכן הנשיא, יוני 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ורעייתו עם רחל פרנקל/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ראש העיר ברקת עלה לנאום אחריו ואמר: "בקיץ שעבר, כמו אלפים רבים אחרים, הגעתי לסוכת האבלים של משפחות הנערים. בתפילה הגדולה שהייתה בכותל ראיתי חילונים ודתיים ועיני כולם התכסו בדמעות. אף לב לא נותר אדיש אל מול גבורת המשפחות ולשים בקדמת הבמה את טובת המדינה שלנו. את התחושה הזו צריך לשמר. הבנתי שמדובר כאן לא רק באפשרות הנצחה אלא במפעל העצמה של העם כולו. אל מול האתגרים שהחברה עומדת בפניה אנו צריכים להשקיע את כל מרצנו למציאת פתרונות ולא להעמקת הפערים. מספיק להביט באמירות שיוצאות מהמחאות או מדברי הפוליטיקאים בכנסת כדי להבין עד כמה האחדות חשובה".

אחת מבין הנואמים בטקס הייתה גם אמו של נפתלי פרנקל, רחל. היא פנתה לנשיא והודתה על אירוח הטקס לזכר הבנים. "כבוד הנשיא, תודה שפתחת את ביתך לאחדות", אמרה לו. לאחר מכן אמרה: "הפוליטיקאים ואנשי התקשורת יעשו את העבודה החשובה שלהם, אבל המציאות שלנו תקבע על ידי היחסים בינינו. שם, במציאות החיים שלנו, תקרה האחדות. יש כאן הרבה עוולות לתקן, ידינו מלאות עבודה. אחדות זה עניין של תקווה לאומית".

פרס ירושלים לאחדות ישראל נוסד במטרה להביא לתודעת הציבור את פעילותם של ארגונים ושל אנשים פרטיים הפועלים למען ישראל בארץ ובחו"ל. הוא פרי יוזמה משותפת של ראש העיר ברקת, של משפחות שלושת הנערים, של העמותה לזכרם ושל ארגון "גשר" לקידום ההידברות בישראל. בטקס חלוקת הפרסים הערב, בקטגוריית מיזם מצטיין, הוענק הפרס למנהל מיזם "בשביל ישראל" רעיה ויוסי אפנר. בקטגוריית ישראל והתפוצות הוענק הפרס למנהל בית חב"ד בנגקוק הרב נחמיה וילהלם ורעייתו הרבנית נחמה וילהלם. בקטגורית אישים הוענק הפרס לתת-אלוף (במיל') רם שמואלי ולרב חכם דוד מנחם.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully