וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי חוגגת 30: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים משחק הגמר הראשון של בלאט, נחגוג יום הולדת 30 לבר רפאלי ויום הולדת 2,485 לסוקרטס, נציין את יום הזיכרון לחללי אלטלנה ונציין את יום ה-35 במאי

המבחן של בלאט

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. רויטרס
המאמן והכוכב/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך המשחק הראשון בגמר ה-NBA. דיוויד בלאט, שבעונתו הראשונה כמאמן בליגה הטובה בעולם הוביל את קליבלנד אל סף אליפות ראשונה בתולדות המועדון, יתארח בפתיחת הסדרה אצל גולדן סטייט. הווריירס היו לאורך כל העונה הקבוצה הטובה בליגה וסיימו עם מאזן של 15:67, אבל בפלייאוף הקאבלירס נראו כמו האלופים שבדרך עם יכולת משכנעת, שהגיעה לשיא עם סוויפ של 0:4 על אטלנטה בגמר המזרח. האם בלאט ימצא דרך לעצור את סטפן קרי הלוהט? האם לברון שוב יתעלה? מה שבטוח הוא שבישראל יעקבו בדריכות מקסימלית, למרות שהמשחק ייפתח ב-4:00 בלילה.

בר רפאלי בת 30

טקס פתיחת פסטיבל קאן. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת בר רפאלי יום הולדת שלושים. היא החלה את קריירת הדוגמנות המצליחה שלה בגיל 15 ומחצית מחייה היא כבר נמצאת בתודעתנו. למעשה כבר בגיל 8 חודשים הופיעה רפאלי בפרסומת הראשונה שלה וכך המשיכה לאורך ילדותה. בגיל חמש עשרה התבלטה בקמפיינים של קסטרו ופלפל ובגיל 17 כבר היתה דוגמנית הבית של רנואר. לאחר מכן פרחה הקריירה הבינלאומית שלה כדוגמנית צילום ושברה שיאי הצלחה בהשתתפותה בקטלוג של ויקטוריה'ס סיקרט וצילום שער של ספורט אילוסטרייטד. לאחר מערכות יחסים עם דייויד שרבט (משמר המפרץ) וכמובן לאונרדו דיקפריו התארסה רפאלי השנה לאיש העסקים עדי עזרא. את יום הולדתה תחגוג בר רפאלי במסיבה גדולה בחוות רונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אלטלנה

ההטבעה של אלטלנה. אוסף התצלומים הלאומי
צילום: לע"מ/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום יערך טקס האזכרה לחללי הספינה "אלטלנה". בטקס בבית העלמין נחלת יצחק ישאו דברים ראש הממשלה, נשיא המדינה ויו"ר ברית חללי האצ"ל יאיר אסיסקוביץ. אלטלנה הייתה ספינה שרכש האצ"ל כדי להוביל לישראל נשק, מדים, ציוד רפואי וכאלף עולים. הגעת האוניה לחופי ישראל עוררה חילוקי דעות רבים בין ממשלת ישראל ובין ארגון האצ"ל בראשות מנחם בגין. מספר שבועות לאחר הכרזת העצמאות נחתם הסכם לפירוק האצ"ל ושילובו בצה"ל. במסגרת הסכם זה התחייב הארגון שלא לרכוש עוד נשק באופן עצמאי. אלטלנה שנרכשה על ידי האצ"ל חומשה לפני תאריך חתימת ההסכם אך הגעתה לארץ ארעה לאחר חתימתו. הויכוח האם הופר ההסכם והויכוח על אופן חלוקת הנשק בתוך צהל הגיעו עד לחילופי יריות בין כוחות צה"ל לכוחות האצ"ל – בהם נהרגו 17 בני אדם.

2,485 שנים להולדתו של גדול הפילוסופים היווניים

סוקרסט. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 2,485 שנים, בשנת 470 לפני הספירה נולד אחד מגדולי הפילוסופים היווניים ומחשובי הפילוסופים בכל הזמנים – סוקרטס. סוקרטס לא השאיר אחריו דבר כתוב שהגיע לידנו והידיעות לגביו מגיעות בעיקר מכתביהם של תלמידיו אפלטון וקסנופון. סוקרטס עסק בעיקר בפילוסופיה פוליטית ובתורת המידות וטען כי כל אחד פועל מתוך הרצון באושר שלו עצמו. את אלו הוא חקר באמצעות שיחה ברחוב עם תושבי עירו, אתונה. חשיבותו של סוקרטס למחשבה האנושית כה גדולה והפילוסופיה שלו סימנה דרך כל כך חדשה עד שכל הפילוסופים שקדמו לו מכונים "קדם סוקרטים". בשנת 399 לפנה"ס נשפט סוקרטס על כפירה באלים והוצא להורג בשתיית רעל.

35 במאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הספר בגרמנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום הוא היום בו קבוצות מסויימות מציינות את ה-35 בחודש מאי במקום ה-4 ביוני. הן עושות זאת באמצעות מעשים מוזרים ובלתי שגרתיים כמחאה על "חוסר האנושיות והאפרוריות חסרת ההנאה של החברה הקפיטליסטית". המקור לציון תאריך זה הוא ספרו של אריך קסטנר "שלושים וחמישה במאי" שיצא בשנת 1931 ומספר על ילד שדודו לוקח אותו לסיור דרך הארון בעולמות משונים. הדבר מתאפשר כיוון שהתאריך הוא ה-35 במאי וזה יגוע כמועד להתרחשותם של ניסים ונפלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully