וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע הספר נפתח: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יוענק פרס על שם הנערים החטופים, לוחמי ולוחמות הקרקל יקבלו כומתות, יערך קרב הענקים של הטניס, נציין 33 שנים לניסיון ההתנקשות שהתחיל את מלחמת לבנון וכן 91 שנים למותו של קפקא

פרס ירושלים לאחדות ישראל

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
הפרס על שמם של הנערים החטופים/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יערך בבית הנשיא טקס חלוקת "פרס ירושלים לאחדות ישראל" על שם שלושת הנערים – אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שנחטפו ונרצחו לפני שנה. הפרס ניתן לארגונים ויחידים אשר תורמים לאחדותו של העם בישראל ובתפוצות, והנו יוזמה משותפת של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יחד עם משפחות שלושת הנערים, העמותה לזכרם וארגון "גשר". בקטגורית מיזם מצטיין יוענק הפרס למנהל מיזם "בשביל ישראל" רעיה ויוסי אפנר, בקטגורית ישראל והתפוצות למנהל בית חב"ד בנגקוק, הרב נחמיה ורעייתו הרבנית נחמה וילהלם, ובקטגורית אישים יוענק הפרס לתא"ל (במיל') רם שמואלי והרב חכם דוד מנחם.

פתיחת שבוע הספר

שבוע הספר בכיכר רבין בת"א. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שבוע הספר בכיכר רבין בת"א/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח שבוע הספר הישראלי, אשר ימשך עשרה ימים ויסתיים בשבת הבאה, 13 לחודש. שבוע הספר יתחיל היום בפעם ה-54 ויתקיימו במסגרתו ירידים שבהם יציגו הוצאות הספרים את ספריהן ב-40 יישובים ברחבי הארץ. כמו בכל שנה, מלבד חגיגה צרכנית של קריאת ספרים יוכלו המבקרים גם להיפגש עם הסופרים עצמם ולהשתתף באירועי הקראה בדוכנים השונים. שבוע הספר ייערך תחת צלו של חוק הספרים, שנכנס לתוקפו בשנה שעברה וטלטל את הענף. ברשתות השיווק מספרים על עלייה של 20-10 שקלים במחיר הממוצע, והמו"לים מדווחים על ירידה במספר הספרים החדשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קרב ענקים

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
נדאל ודג'וקוביץ'/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים הקרב שכל עולם הטניס מחכה לו, בין רפאל נדאל לנובאק דג'וקוביץ'. מלך החימר והמדורג ראשון בעולם ייפגשו ברבע גמר הרולאן גארוס, במפגש שהיה מיועד לגמר הטורניר היוקרתי, אך ייערך כבר בשלב מוקדם בשל דירוגו הנמוך של נדאל. הספרדי, שחוגג היום את יום הולדתו ה-29, לא נמצא בכושר טוב אך תמיד נחשב לפייבוריט בטורניר שבו זכה כבר תשע פעמים, והפסיד רק פעם אחת ב-71 משחקים. הוא ינסה לשחזר את יכולתו מהשנים הקודמות על מנת לעצור את הרצף המרשים של הסרבי, שזכה בשמונה תארי גרנד סלאם (5 באוסטרליה, 2 בווימבלדון ואחד בארצות הברית), אך עדיין מחפש זכייה ראשונה על החימר בפריס.

מקבלים כומתה

טקס הענקת כומתות. דובר צה"ל
טקס הענקת כומתות/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום מתקיים טקס הענקת הכומתות למתגייסי מחזור נובמבר 2014 של שני גדודים ייחודיים בצה"ל - גדוד הסיור המדברי וגדוד הקרקל. הפלוגה המעורבת של גדוד הקרקל תציין את קבלת הכומתות וסיום ההכשרה בטקס שיתקיים בקבר בן גוריון שבשדה בוקר, והלוחמים החדשים בגדוד הסיור המדברי יציינו אותו באנדרטה לזכר הלוחם הבדואי. ההכשרה הממושכת נמשכת שמונה חודשים וכללה טירונות, מסע השבעה, אימון מתקדם, שבועות שטח רבים, מטווחים, תרגילים פלוגתיים מרובים ולבסוף - מסע כומתה. היום יסיימו הלוחמים והלוחמות החדשים את הכשרתם ויהפכו ללוחמים מן המניין.

פרנץ קפקא

פרנץ קפקא. Hulton Archive, GettyImages
פרנץ קפקא/GettyImages, Hulton Archive

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 91 שנים, בשנת 1924, הלך לעולמו הסופר היהודי-צ'כי, אחד מגדולי הסופרים של המאה העשרים - פרנץ קפקא. קפקא הקדים בכתיבתו רעיונות ותפיסות עולם שהפכו להיות מרכזיים לגבי חיי הפרט בחברה המודרנית. בין חיבוריו המוכרים ניתן למנות את "המשפט", "הטירה" ו"הגלגול". את רוב שנות יצירתו בילה קפקא בפראג שם גם מצא את מותו משחפת, בגיל 40. במהלך חייו הוא התקרב ליהדות ולציונות ואף שאף כנראה לעלות לארץ ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully