וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התיירת בספארי בדרום אפריקה: "אריות יכולים לתקוף בן רגע"

אחרי שלביאה הרגה תיירת אמריקנית בת 22, שנסעה במכונית עם חלונות פתוחים בשמורה סמוכה ליוהנסבורג, הסביר מנהל השטח האפריקני בספארי שברמת גן בראיון לוואלה!NEWS: "אנשים מעזים יותר מבעבר להתקרב אל חיות הבר"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

לביאה תקפה והרגה אתמול (שני) תיירת אמריקנית בפארק האריות המפורסם "גאוטנג" הסמוך ליוהנסבורג שבדרום אפריקה. צעיר מקומי שהיה איתה בכלי הרכב נפצע בידיו לאחר שנאבק בלביאה. הוא פונה לטיפול רפואי בבית החולים כשהוא סובל מחבלות. "המבקרים מקבלים הוראות ברורות לסגור את החלונות במכונית, אבל הזוג הזה לא עשה זאת", אמר בעקבות האירוע הטראגי סגן מנהל מחלקת התפעול בספארי. כוחות ההצלה שהגיעו למקום תוך דקות מהתקיפה נאלצו לקבוע את מותה של התיירת.

עדי ראייה סיפרו כי הזוג נסע בתוך השטח הפתוח, כאשר הלביאה התקרבה באיטיות לעבר המכונית מצדה השמאלי, (חלון הנוסעת) ונעצרה במרחק של כמטר מהמכונית. התיירת ישבה בתוך המכונית עם חלון פתוח וצילמה, כשלפתע הלביאה קפצה לעברה ותקפה אותה דרך החלון. הנהג נאבק בלביאה וניסה להרחיק אותה מהמכונית. צוות הספארי מיהר למקום, רדף אחרי הלביאה והזמין את כוחות ההצלה לטפל בצעירה.

בשטח הספארי "גאוטנג" ישנם כ-80 אריות. זו אינה הפעם הראשונה שמבקר מותקף בזמן ביקור בפארק.

רמי תם, מנהל השטח האפריקני הפתוח בספארי שברמת גן, ניסה לתת הסבר אפשרי לתקיפה. בריאיון לאולפן וואלה! אמר:NEWS: "החיות בספארי התרגלו לראות בני אדם. והמבקרים גם הם התרגלו להיות בקרבת החיות. כך, שני הצדדים מאבדים את החשש. אנשים מעזים יותר מבעבר להתקרב אל חיות הבר, אך לא מבינים שהטורפים חזקים ומסוכנים, ובאופן פתאומי עלולים לתקוף".

"זו חיית טרף שממצב של רביצה תוך שניות יכולה להיות טורף מהיר מאוד. יש דבר אחד בסיסי שצריך להבין, גם חיה שנולדה בשבי, או שמכירה אנשים, בבסיס שלה היא טורף, והאינסטינקט המידי שלה מתעורר ברגע", סיכם.

התקהלות תקשורתית אחרי שלביאה נשכה למוות תיירת אמריקאית, אתמול. AP
התקהלות תקשורתית אחרי שלביאה נשכה למוות תיירת אמריקאית, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully