וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בחקירה? ראש ארגון הפשע ניסים אלפרון שוחרר ממעצר

2.6.2015 / 0:37

העבריין הבכיר, שהיה עצור בשבוע האחרון בחשד לקשירת קשר לניסיון חיסול של פליקס אבוטבול בפראג, שוחרר. זאת אחרי שהשופט טען שלא הוכח שאלפרון שהה בבירת צ'כיה באותו זמן

צילום: יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל, טל אזניק

ראש ארגון הפשיעה ניסים אלפרון שוחרר אמש (שני) ממעצר, שבו שהה בשבוע האחרון. אלפרון היה חשוד בקשירת קשר לניסיון רצח של העבריין פליקס אבוטבול, חודש וחצי לפני שנרצח בשנת 2002 בפראג. זאת על אף ששלשום האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו בשלושה ימים.

השופט מנחם מזרחי מתח שלשום ביקורת קשה על המשטרה ואמר כי היא לא ביצעה עימות בין אלפרון לעד המדינה כפי שהתחייבה בדיון הקודם, וגם לא הוכיחה שאלפרון אכן שהה בבירת צ'כיה בעת הרצח. "אני נותן למשטרה הזדמנות אחרונה לבדוק את הדברים ולכן אני מאריך את המעצר לתקופה קצרה", אמר השופט. אלפרון טען שמעולם לא ביקר בבירת צ'כיה ובמשטרה הודו שאין להם הוכחה לכך שהוא נכנס לגבולות המדינה.

עו"ד משה יוחאי, סנגורו של ניסים אלפרון, אמר: "כמו שאמרנו בהתחלה, המשטרה ביצעה את מעצרו והביאה אותו באור יום לעיני מצלמות התקשורת, אבל שחררה אותו מבלי כלום. היא עשתה זאת בחשכה ובהסתר, בלי מצלמות התקשורת".

לקריאה נוספת על פרשת 512
האם המשטרה יכלה למנוע את "הפיגוע הפלילי" בתל אביב ב-2003?
כשהחיוך של אסי אבוטבול נמחק: החקירה ששינתה את כללי המשחק
חתכים על הידיים: אסי אבוטבול ניסה לפגוע בעצמו בכלא

העבריין ניסים אלפרון בבית המשפט. ניב אהרונסון
אלפרון בבית המשפט, לפני שבוע/ניב אהרונסון

ביקורת נוספת שספגה המשטרה במסגרת חקירת הפרשה הייתה הבוקר, כשהעבריין אילן בן שטרית, בכיר בארגונו של אברג'יל, הגיע לדיון בבית המשפט בראשון לציון. בן שטרית חשוד בהברחה של 60 אלף כדורי אקסטזי בתוך שולחן מהולנד ומיפן. ואולם, במהלך הדיון אמרה פרקליטתו, עו"ד אתנה אדרי, כי החוקרים הטיחו בפני החשוד כי הם יודעים שהוא נחקר בבלגיה בפרשה זו ואף הועמד לדין וכי הוא זוכה בסעיף זה. לטענתה, לא ניתן להעמיד פעמיים אדם על אותה עבירה.

השופט מזרחי ביקש הסברים לדברים וחוקר היחב"ל ציון זהות טען כי אין מדובר בכפל משפט. לדבריו, ביחידה ובמשטרה הקפידו שלא לטעות בעניין ולא לחקור חשודים שכבר נשפטו על העבירות בחו"ל. בשלב זה קטע השופט את דבריו ואמר בזלזול: "כבר נתקלתי בעבר במקרים שבהם יחידת יחב"ל הביאו אליי עצור אחרי שהוא נשפט בבית משפט בירושלים. אז אם היחידה לא יודעת להבדיל בין עצור שנשפט בירושלים ומביאים אותו ללוד, איך היא תדע לעשות זאת כשהוא נשפט בחו"ל?".

עוד אמרה עו"ד אדרי בדיון כי החשוד התעמת עם עד המדינה, וזה אמר כי הוא לא פגש או עשה עסקים ישירים עם החשוד, אלא בעקיפין. לטענת עו"ד אדרי, אין לעדותו שום משמעות כי זאת עדות שמיעה ולא עדות מקור ראשון. השופט אמנם האריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים, אבל כתב: "הייתי נעתר לבקשה ומורה על הארכת מעצרו של החשוד כפי שהוריתי ביחס לחשודים האחרים בפרשה, ואולם בעניינו של החשוד הציג הסנגור מספר טענות שלא קיבלו מענה".

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully