וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: לוחמי דאעש מענים בן 14 שסייע בפיגוע נגדם

סרטון שפורסם ב-BBC מתעד את היומיים הקשים שעבר אחמד, לאחר שנתפס על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית" בעיר רקה שבסוריה, כשניסה להטמין מטען חבלה שכוון נגדם. "הצליפו בי וחשמלו אותי. הייתי בטוח שאמות"

צילום: רשת BBC, עריכה: יאיר דניאל

תיעוד קשה של לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מענים נער סורי בן 14 פורסם היום (שני) ברשת BBC. על פי הדיווח, הסרטון צולם בטלפון הסלולרי של לוחם דאעש שערק משורות הארגון. דוח של האו"ם מחודש פברואר האשים את הארגון האיסלאמיסטי בעינוי ובהרג ילדים, כמו גם בגיוס ילדים ללחימה, אולם מדובר באחד מהמקרים הראשונים שמתועדים.

בתיעוד שפורסם, נראה הנער, אחמד, כשעיניו מכוסות והוא תלוי מזרועותיו, כשרגליו בגובה של כ-30 סנטימטרים מהרצפה. שני אנשי דאעש, לבושים שחור ובידיהם כלי נשק, החלו להכות אותו. "הם התחילו להצליף בי ולחשמל אותי כדי שאתוודה. אמרתי להם הכול", סיפר לכתב BBC ממקום מקלטו בטורקיה, שאליה נמלט.

עוד בוואלה חדשות:
מתקרבים לגבול: דאעש כבש אזורים בצפון סוריה הסמוכים לטורקיה
דאעש פוצץ את "כלא האימים" של משטר אסד בתדמור
מדמם וחבול, אך עד כמה באמת קרובה קריסתו של אסד?

צפו בתיעוד המלא: (אזהרה: התמונות קשות לצפייה)

אחמד התגורר עם משפחתו בעיר רקה, שנחשבת לבירת דאעש בסוריה. הוא מכר מאפים בעיר על מנת לסייע בפרנסת המשפחה. שני גברים שהכיר ביקשו ממנו להניח תיק שבתוכו היה מטען נפץ סמוך למקום מפגש של לוחמי "המדינה האיסלאמית" בעיר, אך הוא נתפס ועונה במשך יומיים שלמים, למרות גילו הצעיר.

"חשבתי על ההורים שלי, חשבתי על אמי", סיפר. "הייתי בטוח שאני עומד למות ולהשאיר מאחור את ההורים שלי, האחים שלי, החברים וכל קרובי המשפחה. חשבתי שאני עומד למות". לדבריו, "כשהם חשמלו אותי, הייתי צועק וקורא לאימא שלי, אבל ברגע שעשיתי זאת, הם היו מגבירים את המתח. אחד מהם היה אומר לי, 'אל תכניס את אימא שלך לזה'".

"הם טוענים שהם דתיים, אבל הם כופרים", הוסיף אחמד. "הם היו מעשנים. הם מעמידים פנים שהם אוכפים את חוקי האיסלאם, אבל זה לא נכון. הם מכים והורגים אנשים". בסרטונים רבים שפרסם הארגון עד כה, ילדים ונערים צעירים נראים משתתפים בהכשרה ובלחימה. כמה ילדים אף הופיעו בסרטוני עריפות הראשים שפורסמו על ידי "המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully