וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך יממה: יותר מ-4,200 מהגרים חולצו מסירות בים התיכון

כוחות ימיים של איטליה, אירלנד, גרמניה, בלגיה ובריטניה חילצו את מבקשי המקלט מ-22 סירות דיג וסירות גומי, באחד הימים האינטנסיביים ביותר מאז החל המבצע של האיחוד האירופי. צפו בתיעוד החילוץ

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

4,243 מהגרים שניסו להגיע לחופי אירופה חולצו בים התיכון במהלך היממה האחרונה – כך נמסר היום (שבת) ממשמר החופים האיטלקי. כוחות ימיים של איטליה, אירלנד, גרמניה, בלגיה ובריטניה חילצו את המהגרים מ-22 סירות דיג וסירות גומי, באחד הימים האינטנסיביים ביותר מאז החל המבצע של האיחוד האירופי בים התיכון.

כמו כן, אתמול נמסר מחיל הים האיטלקי כי 17 גופות נמצאו על סירה ששטה סמוך לחופי לוב. בחודש שעבר, כ-800 מהגרים טבעו למוות לחופי לוב, לאחר שסירת דייג באורך של כ-20 מטרים התהפכה ושקעה. מקרה זה הביא את האיחוד האירופי להקים כוח ימי משותף, כחלק מתכנית נרחבת להתמודדות עם משבר המהגרים מצפון אפריקה.

עוד בוואלה חדשות:
האיחוד האירופי אישר: מבצע ימי נגד מבריחי המהגרים
לוב נאבקת בגלי ההגירה: כ-400 נעצרו בדרכם לאירופה
כך מפתים מהגרים אל מותם דרך הפייסבוק

מהגרים שהיו בדרכם לאירופה ונעצרו בפשיטה בטריפולי, לוב, 18 במאי 2015. רויטרס
מהגרים שנעצרו בלוב, בדרכם לאירופה/רויטרס

על פי נתוני האו"ם, עד לתחילת חודש מאי הגיעו לאיטליה כ-35 אלף מבקשי מקלט, שרובם נמלטו ממדינות המזרח התיכון, קרן אפריקה ומערב אפריקה בשל מלחמות, רדיפה או מצב כלכלי קשה. כ-1,800 נוספים מתו בדרכם לחופי אירופה. באיחוד האירופי מתקשים להסכים על תכנית לחלוקת מבקשי המקלט בצורה הוגנת, ואיטליה ויוון נושאות כעת במרביתו של עול קליטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully