וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בסוריה: עשרות אזרחים נהרגו מחביות נפץ של צבא אסד

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כ-60 אזרחים נהרגו בהפצצה בשוק בעיר אל-באב, שנמצאת בידי דאעש. עוד יותר מעשרה אזרחים נוספים נהרגו בתקיפת אזורים בעיר חאלב שנמצאים בידי ארגוני מורדים אחרים

צלמים זמניים מורשים

(ג'בהת א-נוסרה מסתערים על העיר אריחא, חמישי)

יותר מ-70 אזרחים נהרגו היום (שבת) בסדרת תקיפות של חיל האוויר של סוריה במחוז חאלב – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, העשרות נהרגו כתוצאה מחביות נפץ שהשליכו מסוקי קרב על העיר אל-באב וכן על השכונות המזרחיות בבירת המחאז, חאלב. אל-באב נשלטת בידי ארגון "המדינה איסלאמית" ואילו מזרח העיר חאלב נמצא בידי ארגוני מורדים אחרים.

"בדרך כלל אנשים רבים מתאספים בשבת בבוקר בשוק אל-חליל באל-באב, ולכן מספר ההרוגים הגבוה", מסר יו"ר הארגון רמי עבד א-רחמן, שיושב בלונדון. לדבריו, כל 59 ההרוגים באל-באב הם גברים, משום שלנשים יש חופש תנועה מוגבל באזורים שנמצאים בשליטת דאעש. עוד 12 אזרחים נהרגו בהפצצות בחלקים שבשליטת המורדים בעיר חאלב.

המתקפה האווירית הנרחבת הבוקר באה על רקע המפלות האחרונות שסופגים כוחות המשטר. ביום חמישי נהדף צבא אסד מהעיר אריחא שבמחוז אידליב לאחר הסתערות של כוחות "צבא הפתח" – קואליציה של ארגוני מורדים איסלאמיים, ובראשם ג'בהת א-נוסרה. החזית נחלה לאחרונה הצלחה רבה במחוז, שנמצא כמעט כולו בידיה – בחודש מרץ נכבשה בירת המחוז, אידליב, ובחודש שעבר נפלה העיר ג'יסר א-שורור בידי החזית. לאחרונה הם טיהרו גם את מתחם בית החולים בפאתי העיר, שבו התבצרו מאות מנאמניו של נשיא סוריה.

לקריאה נוספת בנושא
המומנטום נמשך: ג'בהת א-נוסרה כבש עיר נוספת מידיו של אסד
מנהיג ג'בהת א-נוסרה בריאיון נדיר: "נפילתו של אסד קרבה"
בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה

הריסות בעיר חאלב מחביות נפץ שהשליך חיל האוויר של סוריה, 1 במאי 2015. רויטרס
הריסות בעיר חאלב אחרי הטלת חביות נפץ בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully