וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "האיסור על נהיגת נשים בחסידות בעלז לא מקובל"

שרת החינוך ניקי מורגן גינתה את התקנה החדשה של בתי הספר של החסידות בלונדון, והודיעה על פתיחת חקירה בנושא. חברי החסידות מגנים על ההחלטה: "זה לא אסור בהלכה היהודית, אבל זו הבחירה שלנו"

נשים חרדיות. AP
"זה לא ערב הסעודית, אף אחד לא הולך לקבל עונש". נשים חרדיות/AP

שרת החינוך של בריטניה, ניקי מורגן, גינתה אתמול (שישי) את החלטת חסידות בעלז בלונדון האוסרת על נשים לנהוג בכלי רכב. לדבריה של מורגן, המכהנת גם כשרה לענייני נשים ושוויון, שפורסמו בעיתון הבריטי "גרדיאן", ההחלטה "לחלוטין אינה מקובלת על הדעת בבריטניה המודרנית". היא הוסיפה כי נפתחה חקירה לאחר שמכתב נשלח לאחרונה להורי התלמידים והתלמידות בשני בתי הספר של החסידות, ובו נכתב כי "לא יתאפשר לתלמיד/ה ללמוד במוסדותינו, אם אמו/ה נוהגת ברכב".

הורים רבים תמכו בתקנה החדשה, והבהירו כי היא חלק מהבחירה שעשו בהחלטה לחיות בקהילה של חסידות בעלז. לטענת חלק מהנשים, הניסיון לתאר אותן ככנועות ומדוכאות אינו נכון. במכתב שנשלח מהנהלת בתי הספר לשרת החינוך, נכתב: "אנו מסכימים כי בחירת המילים לא הייתה מתאימה, ומתנצלים אם נוצר רושם שלילי". מועצת ראשי הקהילה היהודית בבריטניה יצאו נגד ההנחיה והבהירו כי מדובר ב"קבוצה קיצונית".

עוד בוואלה חדשות:
האם ארצות הברית תהרוג את עונש המוות?
גורם מדיני: "חיזבאללה נערך לפיגועים נגד יהודים באירופה"
תיעוד: פיגוע של דאעש מחוץ למסגד שיעי בערב הסעודית

שרת החינוך של בריטניה ניקי מורגן, מאי 2015. רויטרס
"לחלוטין לא מקובל על הדעת בבריטניה המודרנית". שרת החינוך ניקי מורגן/רויטרס
"אנו מסכימים כי בחירת המילים לא הייתה מתאימה, ומתנצלים אם נוצר רושם שלילי"

"זה לא אסור בהלכה היהודית, אבל זו המסורת שלנו, הבחירה שלנו להיות מעט יותר אדוקים", סיפר ג'ייקוב (שם בדוי), חסר החסידות בלונדון, ל"גרדיאן". לדבריו, "אימא שלי נוהגת, חמותי נוהגת, ואם אשתי רוצה לנהוג היא יכולה לעשות זאת כבר מחר, ואנחנו נצטרך לשלוח את ילדינו לבית ספר אחר. נדון בזה, כמו בכל נישואים אחרים. זה לא ערב הסעודית, אף אחד לא הולך לקבל עונש או מלקות".

תושב נוסף בשכונת סטמפורד היל, שבה מתגוררים מרבי חברי החסידות, סיפר כי הוא מסכים עם הדרישה מנשים שלא לנהוג. "נשים חסידיות מעולם לא נהגו במכוניות", אמר. "אף אחד לא מאוכזב, אף אחד מחבריי לא ייתן לאשתו לנהוג". חלק מהנשים שהגיעו לאסוף את ילדיהן מבית הספר הסכימו כי אין להן צורך לנהוג, ואחת מהן הוסיפה: "אני לא רוצה לנהוג, כי אני רוצה להיות חלק מהקהילה הזאת".

בהנחיה מפורט כי אם לאם אין אפשרות אחרת מלבד להסיע את ילדיה לבית הספר, מסיבה רפואית למשל, עליה "להגיש בקשה לוועדה המיוחדת שתבחן את העניין". אולם אחת האימהות בסטמפורד היל, ג'ודית, סיפרה כי היא דחתה את האישור שניתן לה לנהוג מכיוון שהיא גרושה וילדיה נכים. "בחרתי להיות חלק מהקהילה הזאת, זאת הבחירה שלי", הסבירה. "טוהר המשפחה חשוב במיוחד עבורנו, אין דבר יותר חשוב עבורנו מאשר טיפוח משפחה יהודית טהורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully