וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הסירה את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור

כחלק מחידוש היחסים ההיסטוריים, הסירה וושינגטון את המדינה הקומוניסטית מהרשימה וכעת תוכל הוואנה לפעול כלכלית בארה"ב. לקונגרס יינתנו 45 יום לדון בהחלטה. "עדיין מודאגים מהמדיניות של קובה"

עריכה: מתן חדד צילום: רויטרס

(הפגישה ההיסטורית בין ראול קסטרו לברק אובמה בחודש שעבר)

ארצות הברית הסירה אתמול (שישי) את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור במסגרת הפיוס ההיסטורי בין שתי המדינות. בכך הוסר מכשול עיקרי בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין וושינגטון להוואנה אחרי יותר מ-50 שנה של נתק ועוינות. קובה תוכל מעתה להפעיל שירותי בנקאות על אדמת ארצות הברית בנוסף לפעילויות כלכליות אחרות. למרות זאת, אמברגו הסחר שמוטל על קובה שעדיין לא בוטל ימשיך להקשות על כלכלתה.

הסרת קובה מרשימת המדינות תומכות הטרור הייתה אחת מדרישותיה העיקריות של המדינה הקומוניסטית במהלך הדיונים בין מנהיגי המדינות על חידוש היחסים. עד אתמול נתקלו השיחות בין הנציגים האמריקנים לקובנים במבוי סתום, לאחר שבשבוע שעבר הם לא הצליחו להגיע להסכם על פתיחת שגרירויות במהלך פגישה בוושינגטון.

עוד בוואלה חדשות:
ביקור היסטורי: נשיא צרפת הגיע לקובה וייפגש עם פידל קסטרו
אחרי 33 שנים: קובה תוסר מרשימת המדינות התומכות בטרור
היסטוריה בפנמה: אובמה וקסטרו נפגשו בפתח הוועידה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו. AP
אובמה וראול קסטרו בפגישתם ההיסטורית בפנמה, בחודש שעבר/AP

"לארצות הברית יש מחלוקות רבות ודאגות רבות מהמדיניות של קובה ומפעולותיה בנוגע לנושאים רבים", נמסר בהודעת מחלקת המדינה. "ואולם דאגות אלו אינן עונות על הקריטריון שעל בסיסו נכנסת מדינה לרשימת המדינות תומכות הטרור". ההחלטה לבחון מחדש את הימצאותה של קובה ברשימה התקבלה על ידי הנשיא ברק אובמה כחלק משינוי המדיניות כלפי האי השכן שעליו הוכרז בדצמבר האחרון. מחלקת המדינה מסרה כי אובמה הודיע לקונגרס על כוונותיו להסיר את קובה מהרשימה ב-14 באפריל. לחברי הקונגרס יהיו מעתה 45 ימים לדון בהחלטה.

דוח של הממשל האמריקני קבע בעבר כי קובה מעניקה מקלט לחברי המחתרת הבאסקית והמחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC). עם זאת, בהוואנה הכחישו את הטענות הללו והדגישו כי הן לא מבוססות. קובה הוכנסה לרשימה בשנת 1982 ולאחר הסרתה היא כוללת את סוריה, איראן וסודאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully