וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן בוחן את מועמדות סמי תורג'מן למפכ"ל המשטרה

30.5.2015 / 18:30

אלוף פיקוד הדרום היוצא מוערך בדרג המדיני לאור תפקודו ב"צוק איתן". המועמד המוביל משורות המשטרה הוא ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי. נשקלת האפשרות כי ניצב בדימוס דן רונן, הרואה את עצמו מועמד למפכ"ל, ימונה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים

אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן – 25 ביולי 2014. ניב אהרונסון
יכול להיות הפתרון לשיקום המשטרה. תורג'מן/ניב אהרונסון

מינויו של גלעד ארדן השבוע לשר לביטחון הפנים פתח מחדש את המרוץ לתפקיד השוטר מספר 1. לוואלה!NEWS נודע כי ארדן שוקל גם את מועמדתו של אלוף סמי תורג'מן, מפקד פיקוד דרום היוצא, להחליף את המפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב יוחנן דנינו, שיסיים את תפקידו בקרוב.

תורג'מן עשוי לסיים בקרוב את שירותו הצבאי לאחר שהרמטכ"ל גדי איזנקוט לא האריך את כוהנתו בתום שנתיים בפיקוד הדרום. תורג'מן צבר פופולריות רבה, הן בקרב כוחות הביטחון והן בקרב הדרג המדיני, במהלך מבצע "צוק איתן". השר ארדן מעריך את תורג'מן על האופן שבו ניהל את המערכה בדרום ועמדתו בדיוני הקבינט, שבמהלכם השמיע עמדה עצמאית ועניינית, גם אם לעתים היא לא עמדה בקו זהה לממונים עליו. דוברת המשרד לביטחון הפנים מסרה בתגובה כי "בשלב זה אין מועמדים כלשהם, השר מגיע לתהליך בלי שום דעות על מועמד כזה או אחר".

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
לא פוסל לחלוטין מינוי מתוך המשטרה. השר ארדן/נועם מושקוביץ

אדם נוסף הרואה עצמו מועמד לתפקיד המפכ"ל הוא ניצב בדימוס דן רונן, שהיה מנכ"ל המשרד להגנת העורף בעת כהונתו של ארדן. רונן אף מוגדר מקורב מאוד לשר. לדברי גורמים במשרד לביטחון הפנים, רונן ביקש מהשר החדש להתמנות למפכ"ל, בעיקר לאור עברו כניצב וראש אגף המבצעים בתחילת שנות האלפיים, אולם אופציה זו לא נשקלת. עם זאת, ארדן שוקל למנותו לתפקיד מנכ"ל המשרד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
לא מקורב לאסכולה הישנה של הניצבים. ניצב יורם הלוי/דייב בוימוביץ'

ואולם, ארדן עדיין לא פוסל לחלוטין מינוי מתוך המשטרה. בשלב זה, נראה כי המועמד המוביל מתוך הארגון הוא מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. האחרון זוכה לתמיכה מצד ראש הממשלה. הוא נחשב למועמד צעיר יחסית ואינו מקורב לאסכולה הישנה של הניצבים, דבר שמוסיף לו נקודות. זאת בעיקר כיוון שהשר החדש מבקש למנות אדם שאינו חלק מן ה"קליקה" המכהנת של הניצבים.

אם יוחלט על מינוי הלוי, אחת המשימות הראשונות שלו תהיה מינוי מפקד חדש לימ"מ. הלוי, שפיקד על היחידה, סיים את תפקידו שם כראש אגף המבצעים בטונים צורמים, לאחר שלא קיבל פיקוד על מבצע לשחרור נחשון וקסמן. הוא חזר לפקד על היחידה בדרגת תת-ניצב.

"מועמד של דנינו"

גם מועמדותו של נציב הכבאות שחר איילון טרם ירדה מהפרק. איילון זוכה להערכה לאור קידום מערך הכיבוי בשנים האחרונות, ואף היה אחד המועמדים הבולטים של השר הקודם יצחק אהרונוביץ'. מועמד נוסף שהתמודד גם בעבר על תפקיד המפכ"ל הוא ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ'. סגלוביץ', שימש בעבר ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. כעת הוא משמש יועץ חיצוני של דנינו בכל הקשור להתנהלות המשטרה בטיפול במשבר ההטרדות המיניות. עם זאת, במשרד לביטחון הפנים לא תולים הרבה תקוות בסגלוביץ'. "מדובר בעיקר במועמד של דנינו", אמר גורם המעורה בפרטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרונוביץ' היה ממנה אותו. ניצב בנצי סאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועמד נוסף ששמו טרם ירד מן הפרק הוא מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. על אף שבמשטרה עדיין רואים בו מועמד ראוי, קרנו ירדה בזמן האחרון. במשרד לביטחון הפנים מספרים כי אם אהרונוביץ' היה בוחר היום מפכ"ל - הוא היה ממנה את סאו.

"תדמית המשטרה התרסקה לגמרי"

"רק מינוי מבחוץ יכול לשקם את המשטרה"

מינוי מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה עלול להתפרש על ידי הקצינים המכהנים במשטרה כחוסר אמון מצד ארדן וקיים חשש כי מהלך כזה ייצור חוסר אמון של אותם קצינים בארדן. גורם המעורה בפרטים אמר כי האירועים האחרונים בארגון הביאו לגיבוש עמדה במשרדי הממשלה ובקרבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר ארדן כי "רק מינוי מבחוץ יכול לשקם את המשטרה". הגורם הוסיף כי "התדמית של המשטרה התרסקה לגמרי וזו הסיבה" שבממשלה מחפשים מועמדים מחוץ לארגון.

בנוסף לכך, מינוי שכזה יגרום לגל פרישה של ניצבים שראו עצמם מועמדים. אם לא יתמנו, סביר להניח כי ניצב סאו, כמו גם ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אהרון אקסול, ישקלו את המשך דרכם בארגון. גם הלוי, אם לא יתמנה, צפוי לסיים את דרכו בארגון, כמו ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, ששמו לא עלה מעולם כאחד שיכול לשמש מפכ"ל. אם סאו יחליט שלא להישאר בתפקיד הסמפכ"ל לאחר מינוי המפכ"ל הבא ואם יחליט לפרוש, המועמדים המובילים להחליפו מגיעים מדור הניצבים הצעירים, בהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully