וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיגוע של דאעש מחוץ למסגד שיעי בערב הסעודית

הפיגוע בעיר דמאם שבמזרח המדינה התרחש שבוע בלבד לאחר שמחבל מתאבד מדאעש התפוצץ במסגד שיעי אחר. למרות הפיגועים הודיעה ארה"ב: "דאעש אינו מהווה איום משמעותי על ערב הסעודית"

עריכה: ליאור קירשנר

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לקח היום (שישי) אחריות על פיגוע שאירע במסגד השיעי "אל-ענוד" בעיר דמאם שבמזרח ערב הסעודית, שבו נהרגו ארבעה בני אדם. מדובר בפיגוע השני במדינה בתוך שבוע שעליו לוקח אחריות הארגון הקיצוני – דבר העלול להביא לדרדור ביחסים בין הסונים לשיעים באזור המפרץ. בתיעוד שפורסם ברשת ניתן לראות את המתפללים במהלך תפילת יום השישי כשלפתע נשמע פיצוץ עז. המתפללים החלו לברוח אל מחוץ למסגד, שם חזו בעשן שחור מיתמר מהחניון.

משרד הפנים במדינה הודיע כי מכונית ובה מחבל התפוצצה מחוץ למסגד במהלך תפילת יום השישי. לפי ההודעה, כוחות הביטחון במדינה חשדו במכונית שחנתה בחניון הסמוך למסגד וכאשר הם ניגשו אליה היא התפוצצה.

עם זאת, עדי ראייה מהמקום סיפרו כי מדובר במחבל מתאבד ולא במכונית תופת. לדבריהם, אחד המתפללים שערך סריקות במסגד החל לחשוד באדם שניסה להיכנס למסגד כשהוא לבוש בבגדי אישה. לפי הדיווחים, המחבל הסתובב לאחר שהבין כי עורר את חשדו של אותות מתפלל והתפוצץ בין מכוניות בחניון המסגד.

עוד כתבות מהעולם:
ניו יורק: 18 שנות מאסר למיליונרית שהרגה את בנה האוטיסט
גורם מדיני: "חיזבאללה נערך לפיגועים נגד יהודים באירופה"
שני הפושעים הנאצים המבוקשים ביותר כבר לא יעמדו למשפט

פיגוע במסגד שיעי בעיר דמאן שבערב הסעודית, מאי 2015. רויטרס
עשן מיתמר מעל חניון המסגד השיעי במזרח סעודיה/רויטרס

ארגון דאעש הודיע כי המחבל, ששמו הוא אבו ג'נדל אל-ג'יזראווי, הצליח במשימתו על אף האבטחה המוגברת באזור. ערב הסעודית לוקחת חלק בקואליציה הלוחמת בדאעש בסוריה ובעיראק, בהובלת ארצות הברית, והארגון הקיצוני איים עליה בעבר ואף הצהיר כי בכוונתו לעורר עימות עדתי במדינה במטרה להפיל את שלטון משפחת אל-סעוד.

עם זאת, צבא ארצות הברית הודיע היום דאעש אינו מהווה איום משמעותי על ערב הסעודית. "נכון לעכשיו, אין לנו אינדיקציה לכך שדאעש מהווה איום משמעותי על ערב הסעודית", אמר פטריק ריידר, דובר בפנטגון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיגוע במסגד שיעי בעיר דמאן שבערב הסעודית, מאי 2015. רויטרס
כלי רכב שעלו באש בעקבות פיגוע ההתאבדות/רויטרס

בשישי שעבר נהרגו 21 בני אדם ויותר מ-50 נפצעו בפיגוע התאבדות במסגד שיעי בכפר אל-קודיח שבמזרח ערב הסעודית, במהלך תפילות יום השישי, וגם עליו לקח דאעש אחריות. עדי הראייה במסגד אימאם עלי סיפרו כי יותר מ-150 מתפללים היו במקום, לרגל חגיגות לציון לידתו של האימאם – מנהיג השיעים – השלישי, חוסיין בן עלי. עורך עיתון מקומי הוסיף כי המחבל הצטרף לנוכחים בתפילה, ושכאלה החלו לעשות את דרכם החוצה, פוצץ את מטען החבלה. בית החולים המקומי קרא לתושבים להגיע ולתרום דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully