וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ: "לכלוא את רג'וב במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה"

30.5.2015 / 0:10

אחרי ביטול ההצעה להשעות את ישראל מפיפ"א, תקף בחריפות שר התחבורה והמודיעין וחבר הקבינט את יו"ר ההתאחדות הפלסטינית: "ג'יבריל רג'וב נכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ"א". נתניהו: "השלום לא יושג בדרך של כפייה ועיוות האמת"

צילום: יותם רונן, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

שר התחבורה והמודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כץ, תקף אמש (שישי) בחריפות את יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, אחרי ביטול ההצעה להשעות את ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א). "ג'יבריל רג'וב נכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ"א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים", כתב השר כץ בפוסט זועם שפרסם בפייסבוק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א". לדבריו, "אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים".

עוד הוסיף נתניהו, כי "הפרובוקציה הפלסטינית הזאת מצטרפת לצעדים החד-צדדיים שמבצעים הפלסטינים במוסדות בינלאומיים נוספים. כל עוד הם נוקטים בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום במקום לקרב אותו. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

עוד בוואלה!NEWS:
בתו של הרב עובדיה על צנזור השרות: "אולי רוצים שנלך עם רעלות?"
שוהים בלתי-חוקיים: פקחי ההגירה נוהגים כלפינו באלימות
חשד: לבנוני תכנן פיגועים נגד מטרות ישראליות בקפריסין

ג'יבריל רג'וב ניכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ"א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים!

Posted by ‎ישראל כץ‎ on Friday, May 29, 2015

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס גם הוא להחלטה, ואמר: "זה עתה שוחחתי עם עופר עיני הנמצא כעת בעיצומו של הדיון בפיפ"א. חיזקתי את ידיו על תוצאה ראויה ב'משחק' קשה שיכול היה להיגמר אחרת לגמרי. בספורט מנצחים רק על המגרש. תוצאות המהלך בפיפ"א מוכיחות שהניסיונות לפגוע בישראל נכשלו וייכשלו. אני מלא הערכה לגורמים המקצועיים וליו"ר ההתאחדות על פעולה מרשימה ונחרצת למען הכדורגל הישראלי ועבור מדינת ישראל".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה כי היא "מברכת על כך שלא הגענו למצב אבסורדי שמדינה כמו ישראל מושעית מארגון שתכליתו עיסוק בספורט". לדבריה, "אני מברכת את גורמי המשרד שעסקו ימים כלילות בנושא יחד עם גורמי ההתאחדות ובראשם עופר עיני, יו"ר ההתאחדות. גם בעתיד נעמוד בכל האמצעים נגד מדינות וגופים שמקדמים דה לגיטימציה על ישראל, לא ניתן לגופים אלו להשפיע על החלטות של כל ארגון בינלאומי שהוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקס ממלכתי לציון יום ירושלים, גבעת התחמושת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"המאמץ הבינלאומי הוכיח את עצמו". נתניהו/נועם מושקוביץ

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה בעמוד הפייסבוק שלה את ראשי פיפ"א על "התנהלותם בהתאם לרוח ולערכי הספורט ועל כך שלא איפשרו היום דריסת רגל של הפוליטיקה בספורט". לדבריה, "מדובר בארגון שחרט על דגלו להיות גשר לשלום. זהו ניצחון גדול בעיקר לספורט". רגב הזמינה את רג'וב להפגש עמה "כדי לפתור את הבעיות למען כלל הספורטאים במטרה להביא להישגים טובים יותר", והודתה לכול מי שלקח חלק בפיתרון המשבר.

אני מברכת את נשיא פיפ"א ספ בלאטר, נשיא אופ"א מישל פלטיני וראשי פיפ"א על התנהלותם בהתאם לרוח ולערכי הספורט על כך שלא איפש...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Friday, May 29, 2015

יו"ר מרצ זהבה גלאון, הדגישה כי "ישראל לא יכולה להמשיך לטמון את הראש בחול, להגיד שכל העולם נגדנו, ושבכלל המצב בסוריה ובסודאן יותר גרוע", בהתייחסה לנימוקים הקודמים שלפיהם יש להשעות את ישראל. "לא יעזור אם נאיים שאם יצביעו נגדנו אנחנו 'נמוטט את פיפ"א' כמו שאמר נתניהו, או אם נקרא לפעילות הפלסטינים 'טרור דיפלומטי' ונגיד שכולם אנטישמים".

"בסופו של דבר", הוסיפה, "ההצבעה נמנעה לאחר שישראל הסכימה כמעט לכל תנאי הפלסטינים: היא הסכימה לאפשר חופש תנועה לספורטאים פלסטינים, להפסיק את העיכובים במכס והמיסוי על תרומות שמקבלים הפלסטינים בדמות ציוד ספורט וכו', ולבחון הקמת איצטדיונים ומגרשי אימון בשטחי הרשות הפלסטינית. התנאי אליו ישראל לא הסכימה ונשאר בסופו של דבר מחוץ להחלטה, היא הדרישה הפלסטינית להרחיק מההתאחדות לכדורגל את חמש הקבוצות המשחקות מעבר לקו הירוק".

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, התייחס גם הוא לנושא ואמר: "החלטת פיפ"א היא כרטיס צהוב לישראל ומסר ברור של העולם המתנגד למדיניות ישראל בשטחים. העולם אינו מוכן להמשיך ולקבל את השליטה הישראלית בפלסטינים כמובן מאליו ואינו מוכן להמשיך לקבל את המצב הקיים לאורך זמן. ההתנחלויות, השליטה בפלסטינים והכיבוש שמים את ישראל בנבדל וללא חזרה למתווה שתי המדינות, המצב רק יילך ויחמיר".

גם במשרד החוץ חגגו את סיום הפרשה בצורה מוצלחת מבחינת ישראל. "קצרנו את הפירות של חודשיים של עבודה מאומצת", אמרו במשרד. יעקב פינקלשטיין, דיפלומט ישראלי שהיה מעורב במגעים האינטנסיביים בנושא שהתקיימו בשבוע האחרון, סיפר כיצד הדברים נראים מקונגרס פיפ"א שבציריך. "אנחנו נמצאים פה מאז יום שני, צוות שלם של משרד החוץ וההתאחדות לכדורגל. הכנו תכנית מבצע על בסיס המידע שזרם לנו מהנציגויות של ישראל בעולם, שפועלות לבלימת המהלך הפלסטיני כבר כחודשיים", סיפר. "מה שעשינו כאן בימים האחרונים זו ממש הישורת האחרונה של המאמץ, כולל פגישות עם משלחות רבות, כדי לוודא שלא יהיה רוב להצעה הפלסטינית. היו פגישות רגישות של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, והיום גם פגישה משותפת של שניהם עם יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב. עד הרגע האחרון היה חוסר ודאות אבל אנחנו שמחים שזה הסתיים כך".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ישראל, עופר עיני, עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין, ג'יבריל רג'וב. רויטרס
עופר עיני וג'יבריל רג'וב לוחצים ידייים, אתמול בקונגרס פיפ"א/רויטרס

מוקדם יותר, בתום מאמץ רב ודיונים ארוכים, הודיע יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, כי הוא הורה לבטל את הדרישה להשעות את ישראל מפיפ"א, אחרי שהושגה הסכמה מאחורי הקלעים בין הצדדים. בנאומו בפני קונגרס פיפ"א בציריך שבשוויץ אמר רג'וב כי בחר למשוך את ההצעה "למרות סבלם של הפלסטינים".

לאחר מכן התקיימה הצבעה על הקמת ועדה משולשת, שתכלול נציגים של פיפ"א ושל ההתאחדויות של ישראל ושל פלסטין. היא תיפגש אחת לחודש כדי לפקח על המתרחש באזור, בין היתר על מעבר כדורגלנים פלסטינים בתוך שטחי הרשות, העברת ציוד וכניסת כדורגלנים זרים שזקוקים לאשרות מישראל. בכל מקרה, הוועדה לא תעסוק בשאלת חמשת המועדונים מעבר לקו הירוק. על ההצעה הזו, שהייתה מקובלת על שני הצדדים, הצביעו 165 בעד ו-18 נגד. לאחר ההצבעה לחצו עיני ורג'וב ידיים.

(עדכון ראשון: 17:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully