וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרון אסירי "מחתרת בת עין" שוחרר ממאסר

29.5.2015 / 18:21

שלומי דביר, שהורשע יחד עם חברי מחתרת נוספים, שוחרר מכלא מעשיהו לאחר שריצה 13 שנות מאסר. הוא הורשע לאחר שניסה יחד עם חברי המחתרת לבצע פיגוע באמצעות עגלת תופת ליד בית ספר לבנות במזרח ירושלים בשנת 2002

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן חדד

שלומי דביר, אחרון עצורי "מחתרת בת עין", שוחרר היום (שישי) מבית הכלא מעשיהו לאחר 13 שנות מאסר, ושנתיים לפני תום עונשו. חברי המחתרת הורשעו בין היתר בניסיון לבצע פיגוע ובעבירות נשק, לאחר שניסו לבצע פיגוע באמצעות עגלת תופת ליד בית ספר לבנות בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים בשנת 2002. מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות כי לא יוגש ערר על החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) לשחררו ממאסר.

לראשונה מאז כליאתו, השב"כ לא התנגד לשחרורו של דביר. חברי ועדת השחרורים ציינו מוקדם יותר השבוע כי לאור חוות הדעת של שב"כ, ובכלל זה של הגורמים הטיפוליים של הארגון, החשש כי דביר יחזור על מעשיו הוא נמוך ועל כן יש לשחררו. ביצוע ההחלטה עוכבה בשבעה ימים, על מנת לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לשקול הגשת ערר על ההחלטה.

שלומי דביר, אחרון עצורי "מחתרת בת עין, שוחרר ממאסר בית הכלא מעשיהו, מאי 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
דביר משתחחרר ממעצר, היום/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

בא כוחו של דביר מטעם ארגון "חוננו", עורך הדין עדי קידר, מסר השבוע בתגובה להחלטת הוועדה: "אנחנו מקבלים ברגשות מעורבים את החלטת הוועדה, וזאת לאור העובדה שהחלטת השחרור בעניינו הייתה צריכה להיות מוקדמת יותר, מיד לאחר שחרורו של עופר גמליאל. טענות נציג היועץ המשפטי לממשלה בדיון היו לא ראויות, ובמידה מסוימת אף היו בניגוד לעמדת השב"כ, שהוא הגורם המוסמך בהערכת המסוכנות הנשקפת מאסירים ביטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully