וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת בית הדין: עובדי הרכבת לא ישבתו ביום ראשון

29.5.2015 / 13:30

העובדים תכננו להשבית מתחילת השבוע את פעילות הרכבת בשל סכסוך עם ההנהלה, אך בית הדין לעבודה הורה לצדדים להמשיך לנהל משא ומתן. ההנהלה: "כל העומד לנגד עיניהם הוא חליבת הקופה הציבורית"

רציף של רכבת מבוטלת בתחנת חוף הכרמל, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
"ההנהלה קוראת לוועד לנהוג באחריות ולהיות חלק מהתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת"/שלומי גבאי

שביתת עובדי רכבת ישראל שתוכננה להתחיל ביום ראשון הקרוב בשל "צעדים חד-צדדים והפרה מתמשכת של ההסכמים", לטענתם, מצד הנהלת הרכבת, לא תצא לפועל. זאת לאחר שבין הדין לעבודה בתל אביב הורה הבוקר (שישי) לוועד העובדים ולהנהלת הרכבת להמשיך את המשא ומתן בשבועיים הקרובים. ההחלטה התקבלה בהסכמת שני הצדדים.

מהנהלת הרכבת נמסר כי הדיון בבית הדין התקיים לאחר שנציגי העובדים דחו את כל הצעות הפשרה שהציעה להם. במהלך הלילה נפגשו נציגי הצדדים בניסיון להגיע לפתרון ולמנוע את השבתת הרכבת בשבוע הבא. "למרות נכונות ההנהלה, וכמחווה של רצון טוב, להתפשר בכמה נושאים על מנת לנסות להגיע להסכמות ולהבנות, סירבה נציגות העובדים להסיר את איום השביתה" נמסר מההנהלה.

בהנהלה טענו כי מעשי ועד העובדים מחבלים בתהליכים שמטרתם לשפר את שירותי הרכבת. "כל העומד לנגד עיניו הוא אך ורק חליבת הקופה הציבורית והשגת תוספות שכר נוספות לעובדים, מבלי להירתם כלל למהלכים בחברה", טענו בהנהלה. "הנהלת הרכבת קוראת שוב לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, בבגרות ולהיות חלק מהתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, לקבל את הצעות ההנהלה ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים".

מוועד העובדים נמסר: "הוסכם כי יהיה משא ומתן אינטנסיבי במשך שבועיים תוך עדכון של בית הדין. ההנהלה תפסיק את הצעדים החד-צדדיים בבאר שבע ואנחנו נפסיק צעדים ארגוניים".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

עוד בוואלה!NEWS:
חשד: לבנוני תכנן פיגועים נגד מטרות ישראליות בקפריסין
אזהרה מרמאללה: בסוף הקיץ הכול הולך להשתנות
ניו יורק: 18 שנות מאסר למיליונרית שהרגה את בנה האוטיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully