וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל חוזרים לעבוד: "ניצחנו את הטייקון מלונדון"

29.5.2015 / 0:04

העובדים הביעו שביעות רצון רבה מההסכם שנחתם עם הנהלת החברה, ואשר לטענתם מגלם ניצחון על הבעלים, עידן עופר. מנגד, היו גם כאלה שכבר חושבים על העתיד הרחוק יותר: "המלחמה תתחיל שוב עוד שלוש שנים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

עובדי כיל הגיבו אמש (חמישי) בשמחה נוכח ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה לנציגיהם, אשר יביא לפתרון, זמני לפחות, של המשבר ולסיומה של השביתה שנמשכה שלושה חודשים. לאחר מסיבת העיתונאים שבה הודיעו הצדדים על ההסכם שנחתם, שלח ערן אייזנברג, עובד תרכובות ברום, ליו"ר ועד העובדים, אבנר בן סניור, מכתב תודה. "אנחנו, עובדי תרכובות ברום, רוצים להודות לך על האופן שבו הנהגת את המאבק הזה לאורך כל התקופה, כולל במהלך השביתה: הנחישות, הסבלנות, שיקול הדעת, הרגישות והאומץ שהפגנת לכל אורך התקופה גרמו לנו להיות חזקים ונחושים, ולהגיע לרגע המיוחל הזה, כפי שהבטחת - לשוב לעבודה בראש מורם", כתב.

"אין מספיק מילים בלקסיקון שיוכלו לתאר את רגשי האהבה, ההערצה והתודה שאנו חשים כלפיך ואת רגשות הגאווה שאתה הוא המנהיג שלנו - אשרינו שזכינו שאתה הוא זה", כתב אייזנברג. "זה הזמן להגיד לך תודה. תודה על הכול - אתה המלך שלנו וכולנו אוהבים ומעריצים אותך. תודה, תודה, תודה ושוב תודה".

עוד בוואלה!NEWS:
מוביל מחאת עובדי כיל רק רוצה שיתנו לו לחזור כבר למפעל
מבוקש בכנסת: הרצוג ולפיד בעקבות יו"ר הוועד שפרש מהליכוד
עובדי כיל: "לפני הבחירות פוליטיקאים נתנו לנו תקווה - ואז נעלמו"

מסע"ת כיל תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
הצדדים חותמים על ההסכם בבית ההסתדרות בתל אביב, אמש/מגד גוזני

אייזנברג סיפר על התקופה האחרונה ואמר כי עם החתימה, הוא חש "הרגשת הקלה עצומה". לדבריו, "בתקופה האחרונה הרגשתי כאילו החיים שלי נעצרו. הייתי חסר אונים. הרגשתי תקוע. טיפסתי על הקירות. היום אני מרגיש כאילו סלע ירד ממני".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הכוח חזר לעובדים"

עובד נוסף בברום סיפר כי הוא חוזר לעבודה עם תחושת ניצחון. "לנקרי (ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, י"י) ובן סניור מבאר שבע ומדימונה ניצחו את הטייקון מלונדון (עידן עופר, בעלי כיל, י"י)", אמר. "נכון, ההנהלה תראה עכשיו הצלחות בהסכם, אבל גם הם מבינים שהכוח חזר לעובדים. אנחנו לא מתעסקים במלחמת כוחות, רק רוצים לחזור לעבודה".

מנגד, נשמעו גם קולות של עובדים שחוששים מהעתיד הרחוק יותר. "אנחנו מבינים את ההישג של הוועד, אבל מה יהיה עוד שלוש שנים? שוב ההנהלה תפטר עובדים?", אמר עובד אחר. "ניצחנו בקרב, אך המלחמה תתחיל שוב עוד שלוש שנים".

מסע"ת כיל תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
לוחצים ידיים בבית ההסתדרות/מגד גוזני

על פי ההסכם שגובש, 19 עובדים מכל מפעל יקבלו "הזדמנות נוספת" עד סוף השנה כדי להשתפר בעבודתם, על מנת למנוע את פיטוריהם. אם ההנהלה לא תהיה מרוצה מתפקודם תהיה לה הזכות לפטר אותם, אולם הוועד יחזיק בזכות וטו לגבי שני עובדים מכל מפעל. כמו כן, אם הפיטורים יצאו לפעול עד סוף השנה, העובדים יזכו לפיצויים מוגדלים.

סעיף נוסף נוגע לכמות העובדים שיאולצו לפרוש. לפי ההסכם, כמאה עובדים מכל מפעל יפרשו בזמן הקרוב ויזכו לפיצויים מוגדלים ולפנסיה. נושא אחר שעמד במחלוקת הוא ניוד העובדים בתוך החברה, כשההנהלה דרשה שהדבר ייעשה ללא התערבות הוועד. הצדדים הגיעו להבנה שלפיה השינויים ייעשו בהסכמה בלבד והדבר יתבצע רק לצורכי התייעלות, כדי למנוע פיטורים נוספים. זאת ועוד, הנהלת כיל הבטיחה בהסכם כי לא תבצע תכנית התייעלות נוספת בשלוש השנים הקרובות.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 23:11)

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully